|

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور در افتتاحیه 2 پروژه زیست‌محیطی فولاد مبارکه:

فولاد مبارکه الگوی زیست‌محیطی مناسبی برای سایر صنایع کشور است

با حضور علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه، نماینده مردم شریف شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی و امام‌جمعه این شهرستان، احمدرضا لاهیجان‌زاده مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان و جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و استانی، دو پروژه زیست‌محیطی فولاد مبارکه به ارزش هزارو ۳۳۳ میلیارد تومان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

فولاد مبارکه الگوی زیست‌محیطی مناسبی برای سایر صنایع کشور است

با حضور علی سلاجقه معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور، محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه، نماینده مردم شریف شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی و امام‌جمعه این شهرستان، احمدرضا لاهیجان‌زاده مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان و جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و استانی، دو پروژه زیست‌محیطی فولاد مبارکه به ارزش هزارو ۳۳۳ میلیارد تومان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید. به گزارش خبرنگار فولاد، رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور، روز پنجشنبه 29 دی‌ماه، با حضور در فولاد مبارکه و افتتاح پروژه‌های تصفیه‌خانه استحصال پساب‌های شهری به همراه سیستم اولترافیلتراسیون و واحد اسمز معکوس ثانویه فولاد مبارکه، در جمع خبرنگاران با اشاره به ۲۹ دی، روز هوای پاک، اظهار کرد: افتتاح این دو پروژه و دستاوردهای زیست‌محیطی فولاد مبارکه اصفهان را که با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و مدیریت جوان این شرکت به‌ دست‌ آمده، در این روز به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم سایر صنایع، فولاد مبارکه را الگوی خود قرار دهند.  

در فولاد مبارکه مدیریت انرژی به‌خوبی انجام می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور ادامه داد: در فولاد مبارکه مدیریت انرژی به‌خوبی انجام می‌شود و در پایان کارِ خطوط تولید این شرکت، حتی آب باطله نیز در بخش سرباره استفاده می‌شود.

جزء اولین کشورهایی هستیم که از این روش استفاده می‌کنیم

معاون رئیس‌جمهوری در تشریح دومین پروژه افتتاح‌شده گفت: روش استحصال آب از طریق اسمز معکوس ثانویه در صنعت فولاد دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. با افتتاح این پروژه در سطح خاورمیانه، جزء اولین کشورهایی هستیم که از این روش استفاده می‌کنیم. سلاجقه با اشاره به اینکه رویکرد فولاد مبارکه باید الگوی مناسبی برای صنایع آلاینده کشور باشد، گفت: امیدوارم فولاد مبارکه با همین رویکرد در زمینه آلاینده‌های جوی، آب‌ و خاک و در بُعد مسئولیت‌های اجتماعی، مسیر خود را همچنان ادامه دهد و این دستاوردها با شفاف‌سازی برای مردم اطلاع‌رسانی شود. وی تصریح کرد: طبق گزارش مدیرعامل فولاد مبارکه، برای این شرکت ایستگاه‌های پایش هوا تحت عنوان اتاق شیشه‌ای طراحی‌ شده است و مردم می‌توانند با اطلاعات درست وضعیت آلاینده‌ها را قضاوت کنند. رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست کشور تصریح کرد: خرسندیم که افتتاح و بهره‌برداری از این دو پروژه را به‌عنوان یک خبر خوب به مردم عزیز اطلاع‌رسانی می‌کنیم.نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر با همت فولاد مبارکه ایستگاه پایش کنترل آلودگی‌ها در شهرستان مبارکه نیز احداث شود، مردم این شهرستان به‌طور مستقیم در جریان فرایندهای زیست‌محیطی فولاد مبارکه قرار خواهند گرفت و با خیال راحت در هم‌جواری این شرکت به زندگی خود ادامه خواهند داد. محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه: فولاد مبارکه دوستدار محیط‌ زیست است و به الگوی صنعت سبز در کشور تبدیل خواهد شد. محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، در افتتاح دو پروژه زیست‌محیطی این شرکت گفت: این شرکت تا امروز الگوی ملی بنگاه‌داری و مولود انقلاب معرفی ‌شده و به‌عنوان بزرگ‌ترین بنگاه بورسی کشور فعالیت می‌کند. هدف‌گذاری این شرکت هم‌راستا با دولت سیزدهم و انتظارات مردم است و به همین منظور درصددیم تا فولاد مبارکه را به الگوی صنعت سبز و صنعتی دوستدار محیط‌ زیست تبدیل کنیم.

صنعت تعارضی با سلامت مردم ندارد و معین زندگی آنهاست

وی اظهار کرد: ما معتقدیم صنعت مغایرتی با حفظ محیط‌ زیست ندارد و می‌تواند گردش چرخ اقتصاد، اشتغال و حل مشکلات مردم را به همراه داشته باشد. همچنین صنعت در تعارض با سلامت مردم نیست و در حقیقت می‌تواند معین زندگی مردم باشد. مدیرعامل فولاد مبارکه بیان کرد: واقعیت امر این است که این سرمایه‌گذاری هدفمند در فولاد مبارکه انجام شده است تا این صنعت همچنان در همه حوزه‌ها به‌خصوص محیط‌ زیست الگو باشد.

سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه در حوزه محیط‌ زیست، دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای کشور به همراه خواهد داشت

مدیر اجرای پروژه‌های انرژی و سیالات فولاد مبارکه تصریح کرد: آب برداشتی از رودخانه با احداث تصفیه‌خانه استحصال پساب‌های شهری کاهش می‌یابد. مدیر اجرای پروژه‌های انرژی و سیالات فولاد مبارکه گفت: با اجرای این طرح در فولاد مبارکه، ۹۰ درصد آب ریجکتی به میزان حدود هفت میلیون مترمکعب در سال به آب صنعتی تبدیل می‌شود و این پروژه نقش بسیار مهمی در کاهش آب برداشتی از رودخانه ایفا می‌کند. حمیدرضا خسروانی‌پور، در حاشیه افتتاح پروژه‌های مذکور گفت: پروژه استحصال آب صنعتی از پساب شهرستان‌های اطراف در راستای تکمیل پروژه پساب‌های شهری که طی آن حدود ۵۰۰ کیلومتر لوله‌کشی داخل شهرستان‌های اطراف فولاد مبارکه و لنجان انجام شده است، مورد بهره‌برداری قرار گرفت. مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست فولاد مبارکه:با توجه به پروژه‌های زیست‌محیطی فولاد مبارکه برداشت آب خام تا سال ۱۴۰۴ به صفر می‌رسد. حسین مدرسی‌فر، مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌ زیست فولاد مبارکه، در حاشیه افتتاح دو پروژه زیست‌محیطی عنوان کرد: مجموعه فولاد مبارکه با توجه به قرار‌داشتن در منطقه‌ای که آب یکی از معضلات اساسی آن در استمرار تولید است، از سال‌های گذشته با سرمایه‌گذاری بسیار زیاد جهت تأمین منابع آب پایدار اقدام کرده است. مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌ زیست فولاد مبارکه اظهار کرد: خرید پساب شهرهای اطراف، تصفیه و استفاده از آن که از سال ۹۳ عملیاتی شده، یکی از مهم‌ترین اقدامات در این زمینه بوده است که خوشبختانه امروز شاهد افتتاح پروژه‌های تکمیلی آن هستیم. وی گفت: با اجرای کامل پروژه‌های زیست‌محیطی فولاد مبارکه در زمینه آب که تا سه سال آینده عملیاتی می‌شود، فولاد مبارکه برداشت آب خام را به صفر می‌رساند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها