|

سخنگوی جدید قوه قضائیه در اولین نشست خبری:

موضوع مبادله جلالی با نوری مطرح نیست

سخنگوی جدید قوه قضائیه با ابراز همدردی با مردم آبادان قول داد: با هرکسی که در این فرایند مرتکب جرم شده است با قاطعیت برخورد می‌شود تا شاهد چنین حوادثی نباشیم. مسعود ستایشی در اولین نشست خبری در سمت سخنگویی قوه قضائیه با اشاره به حادثه متروپل آبادان و ریزش یک ساختمان چند طبقه اظهار کرد: ۱۰ نفر از عزیزان ما از ساکنان شهرستان مقاوم آبادان در این حادثه فوت کردند و تعدادی هم زخمی شدند.

موضوع مبادله جلالی با نوری مطرح نیست

شرق: سخنگوی جدید قوه قضائیه با ابراز همدردی با مردم آبادان قول داد: با هرکسی که در این فرایند مرتکب جرم شده است با قاطعیت برخورد می‌شود تا شاهد چنین حوادثی نباشیم. مسعود ستایشی در اولین نشست خبری در سمت سخنگویی قوه قضائیه با اشاره به حادثه متروپل آبادان و ریزش یک ساختمان چند طبقه اظهار کرد: ۱۰ نفر از عزیزان ما از ساکنان شهرستان مقاوم آبادان در این حادثه فوت کردند و تعدادی هم زخمی شدند. این حادثه را خدمت همه شهروندان آبادانی و عزیزانی که در آن خطه استمرار دارند از طرف ریاست قوه قضائیه تسلیت عرض می‌کنیم. با شما آبادانی‌های عزیز همدردیم و قول می‌دهیم هرکسی در این فرایند مرتکب جرم شده است، با قاطعیت برخورد می‌شود و فرایند پیشگیرانه برای دستگاه‌های اجرائی یک اصل است تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال «شرق» درباره اینکه با ناآرامی‌های بعد از اصلاح هدفمندسازی یارانه‌ها چگونه برخورد شده و چه تعداد افراد بازداشت شده یا پرونده قضائی برایشان تشکیل شده است هم گفت: هر طرحی ممکن است اصلاح و نیز اعتراض‌هایی در پی داشته باشد. با حضور مردم جایی برای هنجارشکنان نیست. هر آنچه بوده منطبق با قانون بوده و انتظار است که پیشگیری داشته باشیم که بهترین پیشگیری جهاد تبیین در این زمینه است، موضوعی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید دارند. وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره زمان اجرای حکم اعدام احمدرضا جلالی یا احتمال مبادله وی با حمید نوری مطرح گفت: فرایند رسیدگی به اتهامات احمدرضا جلالی به پایان رسیده و حکم شرعی درخصوص ایشان صادر شده و پرونده در مرحله اجرای رأی است و مسئله مبادله نیست؛ بنابراین بحث اجرا را داریم و در اختیار دادستان مربوطه است. ستایشی تأکید کرد: مبادله‌ای وجود ندارد. وضعیت حمید نوری وخیم است؛ چشم‌هایش ناراحتی دارد. مظلومیت آقایان نوری و اسدی را باید تبیین کنیم‌. وظیفه ذاتی ماست. روز، روز شهادت مظلوم است. بیاییم مظلومیت‌ها را تبیین کنیم؛ چراکه آنهایی که دم از حقوق بشر می‌زنند، موجبات شرمندگی را فراهم‌ آوردند.

ستایشی در پاسخ به سؤالی درباره سفر گزارشگر سازمان ملل به ایران گفت: بعد از مدت‌ها که گزارشگران مختلفی آمدند و نکاتی را به‌ناحق و به دور از حقیقت اعلام کردند، شاهد این بودیم که هیئتی به ایران اعزام کردند و به این نکته رسیدند و نکاتی را در حوزه‌های مختلف و بهداشتی اعلام کردند و گزارش مبسوطی در حقانیت نظام ایران تدوین کردند. او در پاسخ به سؤالی درباره آخرین وضعیت پرونده قتل منا حیدری؛ زن جوانی که در خوزستان به دست همسرش به قتل رسید، گفت: اولیای دم فعلا مطالبه قصاص نکردند و پرونده در دادگاه کیفری دو در حال رسیدگی است و ان‌شاءالله رأی شرعی و قانونی صادر خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها