|

روایت بیست‌وپنجمین نمازجمعه شهر امید

حجت‌الاسلام منصف امام جمعه شهر امید در ابتدای خطبه‌های دوم نماز، با اشاره به سالگرد کودتای 28 مرداد گفت: در کنار یادآوری خیانت و خباثت آمریکایی‌ها در قبال ایران و ضربه‌ای که در مقاطع مختلف به نهال نوپای دموکراسی و پیشرفت کشور زدند، لازم است همین مراقبت و یادآوری ‌ درباره شعبان بی‌مخ‌های داخلی که هرچندگاه اتفاقا از موضع نگران و همراه با کودتاگران خارجی دست به اقدام می‌زنند، رعایت شود.

حجت‌الاسلام منصف امام جمعه شهر امید در ابتدای خطبه‌های دوم نماز، با اشاره به سالگرد کودتای 28 مرداد گفت: در کنار یادآوری خیانت و خباثت آمریکایی‌ها در قبال ایران و ضربه‌ای که در مقاطع مختلف به نهال نوپای دموکراسی و پیشرفت کشور زدند، لازم است همین مراقبت و یادآوری ‌ درباره شعبان بی‌مخ‌های داخلی که هرچندگاه اتفاقا از موضع نگران و همراه با کودتاگران خارجی دست به اقدام می‌زنند، رعایت شود. این روزها با نهایی‌شدن توافقات و بازگشت آمریکا به تعهدات برجام، لازم است ضمن هوشیاری در عرصه بین‌المللی، در داخل نیز به تندروهایی که کسب‌وکارشان در هیاهو و هرج‌ومرج و اتهام‌زنی‌های بی‌پایه و اساس است، هشدار جدی داده شود. امنیت و توسعه کشور نباید بازیچه و ابزار آدم‌هایی قرار گیرد که همواره در کار محکوم‌کردنِ هر آن که غیر آنان می‌اندیشد و می‌گوید، هستند. لازم است حاشیه امن کسانی که باب گفت‌وگو را به بهانه‌های مختلف به تعطیلی می‌کشانند، تعطیل شود. امام جمعه شهر امید افزود: در شرایط موجود لازم است همه در کنار هم برای پیشرفت کشور تلاش کنیم، مچ‌گیری، کری‌خوانی و اتهام‌زنی اگر قرار بود گره‌ای از مشکلات انباشته‌شده کشور باز کند، حتما امروز وضعیت بهتر از این بود. برای مردم بهبود شرایط اقتصادی در کنار حفظ حریم خصوصی و آزادی‌های قانونی و تأمین امنیت مهم است. آنچه در طول تاریخ به دنبال آن بوده‌ایم، این است که زندگی برای هرکس آزادانه و برای همه عادلانه باشد و به هر طریق ممکن از هر سیاستی که می‌خواهد همه چیز را با زور حل کند، اجتناب کنیم. برای چندمین‌بار از این تریبون اعلام می‌کنم، اجرای عدالت بدون به رسمیت شناختن همه حقوق مردم، تأکید می‌کنم همه حقوق‌شان، شدنی نیست و این حقوق به رسمیت شناخته نمی‌شود مگر آنکه وسیله بیان آزادانه آنها وجود داشته باشد و این بیان آزاد جز با انجام گفت‌وگوهایی بدون لکنت درباره موضوعات اساسی در سطوح مختلف با حضور نمایندگانی از همه گرایش‌ها و سلیقه‌ها به‌ویژه نسل جوان کشور ممکن نیست.حجت‌الاسلام منصف در ادامه خطبه‌های دوم نماز گفت: به آقای رئیس‌جمهور عرض می‌کنم احیای برجام لازم است، اما برای خارج‌شدن کشور از وضعیت جاری، کافی نیست. از فردای برداشته‌شدن تحریم‌ها، کارآمدی، اصلاحات اساسی و مبارزه با فساد و رانت، بیش از پیش ضروری است. آرامش مردم بیش از هر چیز، نتیجه تصمیمات عقلانی و کارآمدی سیستم است.

‌از آقای رئیس‌جمهور می‌خواهم محکم و قاطع جلوی شعارزدگی و توهمات برخی افراد بایستید، آنهایی که در این یک سال جز هزینه بر دوش کشور نداشته‌اند را از دولت اخراج کنید. از فردای رفع تحریم‌ها، نگاه مردم به داخل و مدیریت اجرائی و تصمیم‌گیری کشور است. فحش‌دادن به غربی‌ها و مدیران سابق هم دردی از مردم دوا نمی‌کند. همچنان ‌که طعن و کنایه‌های مخالفان و منتقدان دولت گرهی از مشکلات کشور باز نمی‌کند. همه دلسوزان کشور را فرابخوانید، همچنان ‌که قبلا چنین می‌کردید، این بار واقعا از نظرات‌شان استفاده کنید. یادتان باشد مردم پس از تحمل همه فشارها و تحریم‌ها، شایسته آرامش و رفاه هستند. ‌از خداوند بزرگ توفیق‌مان در خدمتگزاری به این مردم صبور و نجیب و همچنین خدمتگزاری واقعی به آزادی، حقیقت و عدالت را خواستارم. خودم و شما را به مدارا، رحم و مروت و انصاف با یکدیگر توصیه می‌کنم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها