|

فارس گزارش داد

یک میلیون امضا برای ادامه پلمب‌ها و پیامک‌ها

خبرگزاری فارس از ادامه روند توقیف و پلمب خبر داده و آن را خواسته مردم عنوان کرده است؛ مردمی که به گفته این خبرگزاری، کمپین‌های متعددی راه‌اندازی کردند و تعداد امضاکنندگانش حدود یک میلیون است.

یک میلیون امضا برای ادامه پلمب‌ها و پیامک‌ها

خبرگزاری فارس از ادامه روند توقیف و پلمب خبر داده و آن را خواسته مردم عنوان کرده است؛ مردمی که به گفته این خبرگزاری، کمپین‌های متعددی راه‌اندازی کردند و تعداد امضاکنندگانش حدود یک میلیون است. در گزارش گروه انتظامی این خبرگزاری فهرستی از مجتمع‌ها و رستوران‌هایی که در این مدت پلمب شده‌اند و همچنین سلبریتی‌هایی که اخطار گرفته‌اند، آمده است؛ نظیر علی دایی، بهاره رهنما، علیرضا منصوریان و محمدرضا گلزار. در این خبر همچنین اعلام شده در بازه زمانی ۲۶ فروردین تا پنجشنبه هفتم اردیبهشت حدود هزارو 800 واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفته و همه اینها در راستای پاسخ به دغدغه و مطالبات مردمی و برخورد با کشف حجاب و بدپوششی است که این روزها موجب نگرانی مردم دانسته شده است. در این خبر آمده است: «مردم و متدینان به صورت خودجوش در کمپین‌های مختلفی با عناوین «درخواست مبارزه با مظاهر بی‌دینی در جامعه»، «با حرمت‌شکنی و بدحجابی در جامعه برخورد شود»، «درخواست از سردار رادان برای برخورد قاطع با جرائم اخلاقی»، «بدون مماشات با بدحجابی برخورد شود»، «به وضعیت بدحجابی در دانشگاه‌ها رسیدگی شود» و ده‌ها کمپین مرتبط دیگر شرکت کرده و پیگیری موضوع برخورد با کشف حجاب و بدحجابی را از مسئولان خواستار شده‌اند». در این خبر آمده است: «کمپین‌هایی که به ثبت بیش از «یک میلیون» امضا در سامانه فارس من انجامید و نتیجه‌اش ورود و برخورد جدی پلیس با کشف حجاب شد؛ آن‌هم در راستای کاهش دغدغه‌های مردم و خانواده‌ها و تأمین امنیت شهروندان که در ادامه به تشکیل پرونده قضائی برای سلبریتی‌های کشف حجاب کننده، ارسال پیامک به مالکان خودروها و در ادامه صدور تذکر و اخطار و در نهایت پلمب منجر شده است».

مخالفت جهانگیری با پلمب صنوف

از سوی دیگر برخی از چهره‌های شناخته‌شده به این روند و از کار بی‌کارشدن اصحاب صنوف اعتراض دارند. اسحاق جهانگیریف معاون اول دولت حسن روحانی، در اعتراض به پلمب کسب‌وکارها نوشته است: «سیاست مقابله با رعایت‌نکردن حجاب، به پلمب‌کردن بعضی رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مجتمع‌های تجاری و در نهایت محدودیت در کسب‌وکارهاى خدماتى کوچک رسیده است. باید به سیاست‌گذاران چنین اقداماتی گفت با فشار به فعالان اقتصادی نمی‌توان به‌ دنبال حل یا کاهش مسائل اجتماعی و فرهنگی بود. در شرایط دشوار اقتصادی کنونى و مشکلات معیشتی مردم که مورد توجه و اولویت کشور هم قرار گرفته، تأمین امنیت سرمایه‌گذاری و حمایت از اشتغال و کسب‌وکارها، ضروری‌ترین وظیفه همه نهادهای حاکمیتی و همه قوا است؛ از‌این‌رو اتخاذ سیاست‌های مناسب خارجی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی که به اقتصاد کشور کمک کند و از اشتغال موجود صیانت به‌ عمل آورد، لازم است».

پلمب جشنواره گل لاله

در راستای پلمب اماکن، هرچند مدام در اخبار افرادی را که خواهان حجاب اختیاری هستند، اندک برمی‌شمارند؛ اما حجم اخبار و دستورات در راستای این مسئله چندان کم نیست. یکی از آخرین پلمب‌ها جشنواره گل لاله آسارا به دستور دادستان کرج بود. علی‌اکبر پهلوانی، مدیر باغ لاله آسارا و مسئول برگزاری جشنواره لاله‌های آسارا، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: «بنده بابت هنجارشکنی که در این جشنواره رخ داده از شهروندان دغدغه‌مند و خانواده شهدا عذرخواهی می‌کنم. در این مدت روزانه نزدیک به ۳۰ هزار نفر از باغ لاله‌های آسارا بازدید داشتند. این باغ ۲۳‌هزار‌متری از ابتدای اردیبهشت با حدود دو‌میلیون‌و ۵۰۰ هزار لاله در ۴۳ مدل مختلف برای بازدید علاقه‌مندان و گردشگران آماده شده و بخشی از باغ به میزبانی از شهدای هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم در میان لاله‌ها اختصاص یافته است».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها