|

چه خبر

جمعیت موسوم به «اتحادیه جوانان سوسیالیست میهن‌پرست» که در نقش پلیس کره شمالی عمل می‌کنند، از زنان ۲۰ و ۳۰ ساله که شلوارهای تنگ یا شلوار جین تنگ پوشیده و قانون را نقض کرده‌اند،

دویچه‌وله: جمعیت موسوم به «اتحادیه جوانان سوسیالیست میهن‌پرست» که در نقش پلیس کره شمالی عمل می‌کنند، از زنان ۲۰ و ۳۰ ساله که شلوارهای تنگ یا شلوار جین تنگ پوشیده و قانون را نقض کرده‌اند، فیلم‌برداری می‌کند و سپس آنان را به مراکز در نظر گرفته‌شده فرامی‌خواند و از آنان می‌خواهد تا متن دست‌نویس خودانتقادی را بنویسند و متعهد شوند که جرم الگوبرداری از مد غربی را تکرار نکنند. پیراهن‌ها، ژاکت‌ها و مدل‌های موی غربی در کره شمالی غیرقانونی محسوب می‌شوند. هم‌چنین، هر نوع پیرسینگ (سوراخ‌کردن) صورت مانند لب و بینی در کره شمالی ممنوع است.

الشرق‌الاوسط: «وجدان الماجد» هنرمند ۴۹ساله عراقی در ۹ ماه اخیر در بغداد، ۱۵ نقاشی دیواری از چهره‌های برجسته این کشور و جهان خلق کرده است. یکی از آنها چهره زها حدید است که ۹۵۰ پروژه را در ۴۴ کشور اجرا کرده است. در دیوارنگاره او که در تقاطع روبه‌روی پل صرافیه قرار دارد، به نظر می‌رسد مشتاقانه منتظر باغی است که با گیاهان و گل‌ها مبله شده و اطراف آن را سنگ سفیدی احاطه کرده است. ماکس وبر و مادر ترزا و چند شخصیت عراقی دیگر جزء این چهره‌ها هستند.

ایسنا: فرج‌الله صبا در یکی از روزهای دهه ۴۰ به‌طور اتفاقی مطلبی را برای نشریه‌ روشنفکر می‌نویسد که سال‌هاست به اشتباه در میان مردم به عنوان نامه چارلی چاپلین به دخترش دست‌به‌دست می‌شود. حالا این دروغ یکی از پرعمرترین دروغ‌های رسانه‌ها و جراید ایران است. این نامه جعلی در مقدمه چند کتاب هم منتشر شده و به آن استناد می‌شود. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها