|

دور دنیا در یک دقیقه

رئیس‌جمهور سابق ۷۷ ساله است؟/ گیج‌بازی‌های دونالد ترامپ در ریچموند

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

رئیس‌جمهور سابق ۷۷ ساله است؟/ گیج‌بازی‌های دونالد ترامپ در ریچموند
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا به کمپین تبلیغاتی ترامپ در ریچموند سر می‌زنیم. از آنجا به بزرگراهی در کلیولند می‌رویم و تعقیب و گریز اسب‌ها را دنبال می‌کنیم. سپس در مالزی پرونده ۱۰ ساله ناپدید شدن پرواز MH370 را ورق می‌زنیم.

 

ترامپ؛ گیج همچون جو بایدن

گزارش‌های منتشر شده از سخنرانی تبلیغاتی ترامپ در ریچموند ایالت ویرجینیا می‌گوید او باز هم بایدن و اوباما را با هم اشتباه گرفته و شک‌ و تردیدها را درباره سن‌ واقعی‌اش بیشتر کرده است.

آنها که گاف‌های ترامپ را دنبال می‌کنند معتقدند این مورد خاص از گیج‌بازی‌های او ( ترکیب بایدن و اوباما و اشتباه گرفتن آدم‌ها) در شش ماه گذشته برای سومین بار تکرار شده است.

ترامپ ۷۷ ساله که بایدن ۸۱ ساله را بابت سوتی‌هایش دست می‌اندازد، در سخنرانی ریچموند گفته «پوتین احترام کمی برای اوباما قائل است»، در حال حاضر بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده است! 

 

بیت‌کوین؛ سودای ثبت رکورد جدید

ارزش واحد پول دیجیتال بیت‌کوین از ۶۴ هزار دلار هم عبور کرده و به ۶۴ هزار دلار و ۲۸۵ رسیده است. این بالاترین میزان ارزش در دو سال گذشته برای بیت کوین است.

البته بیت کوین هنوز موفق نشده به رکورد تاریخی خود که در نوامبر ۲۰۲۱ ثبت کرده است، دست پیدا کند. بیت کوین در آن روزها به ارزش ۶۸ هزار دلار و ۹۹۹ رسید.

به نظر می‌رسد تایید صندوق معاملات ارزی پول‌های دیجیتال در آمریکا مسیر را برای ارزشمند‌تر شدن ارزهای دیجیتال باز کرده و به بازار آنها رونق بخشیده است.

 

کالیفرنیا؛ درآمد اندک مرد زندانی برای غزه

وقتی جاستین مشعوف کارگردان در صفحه ایکس خود نوشت زندانی کالیفرنیایی چک ۱۷ دلاری درآمد خود را برای آواره‌های جنگ غزه می‌فرستد، سر و صدای زیادی به پا شد.

این چک ۱۷ دلاری از طرف مردی به نام حمزه است. او ساعتی ۱۳ سنت درآمد دارد و مجموع درآمدش را در ۲۱ روز برای غزه فرستاده است. حمزه در دهه ۸۰ و زمانی که نوجوان بوده قتل درجه دو کرده است.

خواننده‌های صفحه مشعوف بیش از ۱۰۰ هزار دلار جمع کردند تا به حمزه کمک کنند. اما این زندانی از آنها خواسته به مردم غزه کمک شود. به نظر می‌رسد درخواست عفو حمزه پذیرفته شده است. شاید او آزاد شود.

 

کلیولند؛ تعقیب و گریز پلیس و اسب‌ها وسط بزرگراه

برای راننده‌‌های بزرگراه I-90 مرکز شهر کلیولند در ایالت اوهایو هیچ چیز عجیب‌تر از تاختن دو راس اسب در خلاف جهت خودروها نبوده است.

پلیس کلیولند می‌گوید آنها مثل هر روز مشغول تمرین با اسب‌ها بوده اند که ناگهان دو راس از آنها فرار می‌کنند و راهی بزرگراه مرکزی شهر می‌شوند. 

در پایان این تعقیب و گریز اسب‌ها گیر می‌افتند و به اصطبل پلیس باز می‌گردند. ماجرا بدون صدمه تمام می‌شود. پلیس کلیولند ۸ راس اسب دارد. نام عامل یا عاملان این اتفاق فاش نشده است.

 

پرواز MH370؛ مالزی پرونده را دنبال می‌کند

نخست‌وزیر مالزی می‌گوید در صورتی که شواهد قانع‌کننده جدیدی در دست باشد، یک بار دیگر پرونده هواپیمای ناپدید شده پرواز MH370 دنبال خواهد شد.

این هواپیما در سال ۲۰۱۴ از کوالالامپور راهی پکن بود. ۱۲ خدمه و ۲۲۷ مسافر داشت. اما ناگهان از رادار خارج شد و سرنوشتی نامعلوم پیدا کرد.

ناپدید شدن هواپیمای ایراِشیای مالزی یکی از بزرگترین اسرار هوانوردی جهان است؛ رازی ۱۰ ساله که بازماندگان مسافران آن پرواز را هرگز به آرامش نرسانده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها