|

دور دنیا در یک دقیقه

سرقت طرح امنیتی پلیس برای المپیک پاریس

مهندس شهردای پاریس که با خود اطلاعات و داده‌های مربوط به طرح‌های امنیتی المپیک پاریس را جابه‌جا می‌کرد، از سرقت این محتوا خبر داد.

سرقت طرح امنیتی پلیس برای المپیک پاریس
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. از مدارس بریتانیا و شکایت معلم‌ها از افزایش وظایف خود شروع می‌کنیم. سپس در فرانسه خبردار می‌شویم برنامه امنیتی پلیس برای حفاظت از المپیک پاریس دزدیده شده است. در آخر هم علت جمع‌آوری دوچرخه‌های باری هلندی را جویا می‌شویم.

بریتانیا؛ دانش‌آموزانی که آموزش توالت رفتن ندیده‌اند!

معلم‌ها در مدارس ابتدایی و آمادگی بریتانیا می‌گویند با دانش‌آموزانی مواجه هستند که حتی بلد نیستند از سرویس بهداشتی استفاده کنند و توالت بروند.

آمارها می‌گوید از هر چهار دانش‌آموز مقطع ابتدایی یک دانش‌آموز برای استفاده از توالت آماده نشده است. برخی بلد نیستند لباس بپوشند، یا حتی بدون کمک غذا بخورند و یا بنوشند و…

در گزارش معلم‌ها آمده پیشتر خانواده‌ها وقت بیشتری برای فرزندان و آموزش آنها صرف می‌کردند، اما حالا فرزندان‌شان را به مدارس می‌سپارند و توقع دارند کوچک‌ترین موضوعات را معلم ‌ها آموزش دهند؛ حتی توالت رفتن و لباس پوشیدن….

فرانسه؛ سرقت برنامه امنیتی پلیس برای المپیک

مهندس شهردای پاریس که با خود اطلاعات و داده‌های مربوط به طرح‌های امنیتی المپیک پاریس را جابه‌جا می‌کرد، از سرقت این محتوا خبر داد.

او سوار بر قطار گار دو نور بوده و این محتوای حساس را درون کیف خود به صورت دو فلش‌ مموری و یک لپ‌تاپ جا داده بوده است. تاخیر قطار و اجبار به جابه‌جایی در نهایت باعث سرقت این کیف شده است.

گزارش سرقت به پلیس پاریس رسیده و تحقیقات شروع شده است. پاریس میزبان المپیک تابستانی است. این پایتخت اروپایی بارها حملات تروریستی را پشت سر گذاشته است. 

کره جنوبی؛ کاهش نرخ باروری با وجود مشوق‌ها

کره جنوبی در پایان سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین حد نرخ باروری رسید. این عدد در حال حاضر ۰/۷۱ است. کاهش نرخ باروری در کره جنوبی با وجود مشوق‌‌های چشم‌گیر رخ داده است.

مسئولان کره جنوبی از سال ۲۰۰۶ تا کنون، برای افزایش تمایل به فرزندآوری و بالا بردن نرخ تولد ۲۷۰ میلیارد دلار هزینه کرده اند. اما هرگز موفق نشده اند این روند را معکوس کنند.

کره جنوبی تنها عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در جهان است که نرخ تولد آن به زیر یک رسیده است؛ کمتر از یک نوزاد متولد به ازای هر زن در کره جنوبی!

هلند؛ توقف فروش دوچرخه باری بابو

شرکت هلندی بابو دستور توقف فروش و جمع‌آوری دوچرخه‌های باری ساخت خود را صادر کرده است. احتمال شکستن قاب بخش بار در این دوچرخه‌ها باعث جمع‌آوری آنها شده است.

چیزی حدود ۱۰ هزار دوچرخه باری در این برنامه از هلند و آلمان جمع‌آوری می‌شود. این دوچرخه‌ها از جمله محبوب‌ترین دوچرخه‌ها در میان خانواده‌های هلندی و آلمانی به شمار می‌رود. 

جالب این که هنوز گزارشی از بروز حادثه منجر به جراحت برای راننده این دوچرخه‌ها منتشر نشده و گزارش‌ها فقط درباره شکستگی قاب است، اما شرکت برای جمع‌آوری آنها مجاب شده است.

ژاپن؛ تست DNA و اعترافات در بستر مرگ یک تروریست

سرانجام تست DNA آقای ساتوشی کیریشیما اعترافات او را تایید کرد؛ «من ۵۰ سال از دست قانون فرار کرده‌ام و در حملات تروریستی و جنایت‌های متعددی در کشورم دست داشته‌ام».

ساتوشی کیریشیما هنگامی که در ۷۰ سالگی و در اثر ابتلا به بیماری لاعلاج در بیمارستان بستری شد، به اطرافیانش گفت که هست و چه کرده است و چگونه ۵۰ سال با هویت جعلی یک کارگر ساختمانی زندگی کرده است.

این شهروند در روزهای پایانی ماه ژانویه امسال درگذشت. او در دهه ۷۰ عضو یکی از بدنام‌ترین گروه‌های جنایت‌کار ژاپن بود و نیم قرن از دست پلیس فرار کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها