|

دور دنیا در یک دقیقه

فوتبال عربستان و حواشی کریس؛ افزایش فشار برای تنبیه فوق ستاره پرتغالی

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

فوتبال عربستان و حواشی کریس؛ افزایش فشار برای تنبیه فوق ستاره پرتغالی
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 ابتدا حواشی کریس رونالدو را در لیگ برتر فوتبال عربستان بررسی می‌کنیم. سپس به ایرلند می‌رویم و از پرونده مطالبه خسارت ۶۵۰ هزار پوندی خبر می‌گیریم و در آخر تلاش فرماندار کالیفرنیا را برای حمایت از زنان رصد می‌کنیم.

 

عربستان؛ تلاش برای تنبیه انضباطی رونالدو

شعارهای مسی‌، مسی‌ طرفداران الشباب عربستان در بازی با النصر که رونالدو را با خود دارد سرانجام باعث واکنش فوق‌ ستاره پرتغالی فوتبال شد.

رونالدو پس از پایان بازی در حالی که تیمش سه بر دو الشباب را شکست داده بود، دستش را یک‌بار به سمت گوشش برد به این معنی که صدای‌تان در نمی‌آید و در واکنش دوم حرکتی انجام داد که عملی جنسی است.

این تصاویر از تلویزیون پخش نشده است. اما در شبکه‌های اجتماعی عربستان غوغا کرده است. فشار بر فدراسیون برای برخورد با رفتارهای تکرار شونده رونالدو افزایش یافته است.

 

تاسمانی؛ آنتی‌بیوتیک و زنگ خطر برای ماهی‌ها

آزمایش ماهی‌های ماکرل در آب‌های تاسمانی از وجود آنتی‌بیوتیک انباشته در آنها خبر می‌دهد. میزان این ماده گاهی بیش از ۵ برابر حد مجاز است. 

این تحقیق زنگ خطر را برای ماهی‌های قزل‌آلا و آزاد پرورشی تاسمانی به صدا درآورده است. برخی پرورش‌ دهندگان ماهی برای کنترل بیماری‌های عفونی از آنتی‌بیوتیک‌ استفاده می‌کنند. 

عدم رعایت حد مجاز این ماده، ماهی را برای استفاده انسان نامناسب می‌کند. در گزارشی آمده یکی از شرکت‌‌های معروف پرورش ماهی سال گذشته بیش از ۳۶۰ کیلوگرم آنتی‌بیوتیک مصرف کرده است!

 

بریتانیا؛ افزایش تعداد جوانان مبتلا به اختلالات روانی

بنیاد رزولوشن در بریتانیا هشدار می‌دهد تعداد جوانانی که در دهه ۲۰ زندگی خود هستند و بابت ضعف سلامت روان ممکن است کار خود را از دست بدهند، رو به افزایش است.

این بنیاد خواستار اقدام موثر دولت در این زمینه شده است. افسردگی، اضطراب و اختلال دو قطبی از جمله مسائلی است که گریبان جوانان را گرفته است.

به نظر می‌رسد ناتوانی در ادامه تحصیل یکی از عمده‌ترین مسائلی است که باعث شده است این جوانان به اختلالات روانی دچار شوند. زنان جوان در این ماجرا آسیب‌پذیرتر هستند.

 

ایرلند؛ دم خروس یا قسم حضرت عباس؟!

دادگاهی در ایرلند پرونده شکایت و ادعای خسارت از طرف یک شهروند را بست و آن را رد کرد. این زن برای تصادف رانندگی خسارت ۶۵۰ هزار پوندی طلب کرده بود.

کامیلا گرابسکا از یک شرکت بیمه بابت تصادف رانندگی تقاضای خسارت کرده است. او گفته تصادف رانندگی باعث شده است تنها ۵ سال فرصت کار کردن داشته باشد. 

دادگاه در روند بررسی پرونده متوجه شد خانم گرابسکا یک سال پس از تصادف در مسابقه خیریه پرتاب درخت کریسمس شرکت کرده و برنده شده است. پس ادعای صدمه جسمی ادعای گزافی است.

 

آمریکا؛ فرماندار کالیفرنیا حامی زنان، علیه جمهوری‌ خواهان

گوین نیوسام برنامه تبلیغاتی گسترده‌ای را علیه جمهوریخواهان و در حمایت از زنان تدارک دیده است. این برنامه‌ها در حمایت از حق سقط جنین و تلاش برای رفع جرم‌انگاری آن است.

تنسی جمهوری‌ خواه نخستین ایالت هدف فرماندار کالیفرنیا است. در این ایالت قانون جرم‌انگاری و منع کمک به زنانی که سقط جنین می‌کنند و نیازمند مراقبت هستند، بررسی می‌شود. 

هدف‌ بعدی برنامه تبلیغاتی نیوسام اوکلاهاما، آلاباما و می‌سی‌سی‌پی است. او معتقد است تصمیم دیوان عالی و دادگاه‌های فدرال در ایالت‌های جمهوری‌ خواه تنها علیه سقط جنین نیست و زنان را هدف گرفته است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها