|

دور دنیا در یک دقیقه 

از پوتین به اون با عشق/ لیموزین اوروس روسی به پیونگ‌یانگ رسید

«پوتین» هدیه‌ای خاص برای «کیم جونگ اون» فرستاده است؛ این هدیه یک خودروی لیموزین اوروس است و برای استفاده شخصی رهبر کره‌شمالی ارسال شده است.

از پوتین به اون با عشق/ لیموزین اوروس روسی به پیونگ‌یانگ رسید
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. از کیپ‌تاون در آفریقای جنوبی شروع می‌کنیم که گرفتار بوی بد گوسفندان است. سپس خبری از عملیات علیه گروه سایبری و باج‌گیر لاک‌بیت خبر می‌گیریم و در آخر از هدیه لوکس پوتین به اون رونمایی می‌کنیم.

بریتانیا؛ آسانژ به آمریکا استرداد می‌شود؟

امروز و فردا روزهای سرنوشت‌سازی برای آسانژ خواهد بود. دادگاه بریتانیا درخواست تجدیدنظر بنیان‌گذار ویکی‌‌لیکس را بررسی می‌کند تا درباره استرداد یا عدم استرداد او به آمریکا رای دهد.

جولیان آسانژ‌، استرالیایی است و استرالیا مستند به تصویب طرح حمایت از او، خواستار بازگرداندن آسانژ به این کشور شده است. اما آمریکا دنبال این است تا آسانژ را به اتهام جاسوسی محاکمه کند.

تصمیم استرداد آسانژ به آمریکا خواسته وزیر کشور وقت بریتانیا در سال ۲۰۲۲ بود. آسانژ پس از پنج سال حبس در زندان بلمارش لندن، تقاضای تجدید نظر کرده است. وکلای آسانژ همه قوانین حمایتی از آزادی بیان را به کار خواهند گرفت.

 آفریقای جنوبی؛ کشتی بد بو را دور کنید!

چند روزی است بویی غیرقابل تحمل سراسر شهر کیپ‌تاون را در سواحل آفریقای جنوبی فرا گرفته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد علت این بو پهلو گرفتن کشتی حامل دام زنده است.

این کشتی حامل بیش از ۱۹ هزار راس گوسفند از برزیل راهی عراق می‌شود، اما مدتی در کیپ‌تاون پهلو گرفته است. بوی مدفوع و ادرار این حیوانات کیپ‌‌تاون را فراگرفته است.

مسئولان شهری می‌گویند به مدیران کشتی تذکر داده اند. آنها به زودی این شهر را ترک می‌کنند. گروه‌های حامی حقوق حیوانات بارها تلاش کرده اند مانع از صادرات دام زنده شوند.  این روش سلامت حیوانات را هم به خطر می‌اندازد.

کره شمالی؛ خودروی هدیه پوتین برای اون از راه رسید

پوتین هدیه‌ای خاص برای کیم جونگ اون فرستاده است؛ این هدیه یک خودروی لیموزین اوروس است و برای استفاده شخصی رهبر کره‌شمالی ارسال شده است.

این هدیه تاییدی است بر رابطه ویژه میان پوتین و اون خاصه پس از دیدار ماه سپتامبر دو رهبر. اوروس اهدایی از نوع لیموزین‌های لوکس روسی و خاص رئیس‌جمهور است. 

این هدیه شاید نقض تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی باشد. به استناد تحریم‌های شورای امنیت ورود هرگونه وسیله حمل و نقل بین المللی از جمله خودروهای لوکس به کره شمالی ممنوع است. 

آمریکا، اروپا و بریتانیا؛ عملیات مشترک برای زمین‌ زدن «لاک‌بیت»

با همکاری FBI، یوروپل و آژانس جرم ملی بریتانیا سرانجام وب سایت گروه سایبری لاک‌بیت مختل شد. لاک‌بیت یکی از بدنام‌ترین گروه‌های سایبری در جهان است.

لاک‌بیت حملات سایبری گسترده‌ای در سراسر جهان انجام داده و داده‌های حساس را به سرقت برده است. آنها برای پس دادن داده‌ها، آنها را رمز‌گذاری می‌کنند و باج‌های کلان می‌گیرند.

در گزارش‌ها می‌خوانیم لاک‌بیت تنها در آمریکا به بیش از ۱۷۰۰ سازمان حمله و باج‌گیری کرده است. بوئینگ یکی از نهادهای صنعتی هدف حمله لاک‌بیت بوده است.

زنان بیشتر از مردان از ورزش سود می‌برند

سازمان بهداشت بریتانیا در مطالعات اخیر خود به این نتیجه رسیده است زنان بیشتر از مردان از ورزش «منظم و مشابه» سود می‌برند. 

این مطالعه به منظور تحریک و تشویق زنان برای انجام فعالیت‌‌های بدنی روزانه انجام شده است. به طور کلی زنان کمتر از مردان فعالیت‌های بدنی یا ورزش و نرمش انجام می‌دهند.

به این ترتیب اگر زنان استانداردهای حرکتی مثل ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط در هفته یا ۷۵ دقیقه ورزش شدید در کنار تقویت عضلات (دو بار در هفته) انجام دهند، به نسبت مردان قلب و عروق سالم‌تری خواهند داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها