|

دور دنیا در یک دقیقه

چرا سفیر آمریکا در استرالیا سوسیس می‌فروشد؟

کارولین کندی در سخنرانی اعلام آمادگی برای شرکت در مسابقه حرف‌های پدرش، جان اف کندی را هنگام فرود ماه‌نوردان بر ماه به زبان آورد: «ما کارهای سخت را انجام می‌دهیم». او چندی پیش با فروش سوسیس برای رالی شیت‌باکس پول جمع کرد.

چرا سفیر آمریکا در استرالیا سوسیس می‌فروشد؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. از رالی شیت‌باکس استرالیا شروع می‌کنیم. سفیر آمریکا هم در این مسابقه حاضر است. سپس به دعوای تسلا و یک نانوایی در سن‌خوزه می‌پردازیم و در آخر به نمایشگاه کشاورزی در پاریس می‌رویم.

استرالیا؛ گل‌ریزان سفیر آمریکا برای درمان سرطان

سفیر آمریکا در استرالیا هم به کمپین رالی شیت‌باکس می‌پیوندد و برای تحقیق در زمینه سرطان پول جمع می‌کند. او با خودرویی ارزان‌قیمت در مسابقه اتومبیلرانی شرکت می‌کند.

خانم کارولین کندی در سخنرانی اعلام آمادگی برای شرکت در مسابقه حرف‌های پدرش، جان اف کندی را هنگام فرود ماه‌نوردان بر ماه به زبان آورد: «ما کارهای سخت را انجام می‌دهیم». او چندی پیش با فروش سوسیس برای رالی شیت‌باکس پول جمع کرد. 

رالی شیت‌باکس در استرالیا در سال ۲۰۱۰ و با ایده جیمز فریمن که پدر و مادرش را در اثر سرطان از دست داده بود، راه‌اندازی شده است. این کمپین برای ریشه‌کنی سرطان تلاش می‌کند.

بریتانیا؛ نگران قورباغه‌های دارچینی نباشید!

قورباغه دارچینی که در شرایط تهدید جمعیت قرار گرفته بود، سرانجام در بریتانیا موفق شد جمعیت خود را حفظ کند. تخم‌ریزی آنها در این سرزمین امیدبخش بود.

نوعی بیماری عفونی باعث شده بود جمعیت این قورباغه‌ها را تهدید شود. متخصصان دوزیست‌ها آنها را در پارک حیات‌وحش آکسفوردشایر پرورش داده و تکثیر کرده اند.

متخصصان پارک حیات‌وحش آکسفوردشایر با توجه به رنگ قورباغه‌های حاضر در این مجموعه نام ادویه‌های مختلف را روی آنها گذاشته اند؛ دارچینی، زعفرانی، پاپریکایی، فلفلی و …

صنعت خودرو؛ چالش سرقت خودروهای بدون کلید

داده‌های شرکت‌های بیمه نشان می‌دهد سرقت خودروهای بدون کلید رشد چشم‌گیری داشته است و باعث شده تعرفه بیمه آنها نیز افزایش یابد؛ حتی بیش از ۲هزار پوند در سال.

کارشناسان می‌گویند حدود یک دهه قبل درباره نقص خودروهای بدون کلید که در آنها با نرم‌افزار باز می‌شود، هشدار داده اند. آنها معتقدند نرم‌افزار این خودروها به راحتی هک می‌‌شود و امنیت را به خطر می‌اندازد.

آمار سرقت خودروهای بدون کلید بریتانیا و ولز در مارس سال ۲۰۲۳ در بالاترین سطح خود در بیش از یک دهه گذشته بوده است. 

دعوای ایلان ماسک و یک نانوایی کوچک در سن‌خوزه

وقتی سفارش کیک‌های کوچک روز ولنتاین کمپانی تسلا به نانوایی سن‌خوزه رسید، مدیر نانوایی سر از پا نمی‌شناخت. آنها کسب و کار جمع‌وجوری هستند که با این سفارش‌ها ذوق می‌کنند.

اما تسلا تصمیم می‌گیرد از خواسته‌اش صرف نظر و سفارش ۶ هزار دلاری را لغو کند. لغو سفارش نانوایی را به درد سر می‌اندازد و آنها را متحمل هزینه‌ می‌کند. نانوایی سن‌خوزه برای انجام سفارش تسلا دیگر سفارش‌ها را رد کرده بودند.

ایلان ماسک در واکنش به این اتفاق در صفحه ایکس خود نوشته مشکل پیش‌آمده با نانوایی سن‌خوزه رفع خواهد شد. مردم همیشه باید به تسلا اعتماد کنند!

فرانسه؛ اعتراض کشاورزان به مکرون در نمایشگاه

افتتاح نمایشگاه کشاورزی در پاریس با سوت و فریاد کشاورزان علیه مکرون رئیس‌جمهور فرانسه همراه شد. برخی کشاورزان با پلیس درگیر و دستگیر شدند. بازداشتی‌ها آزاد شده اند.

پیشتر کشاورزان فرانسوی به مکرون هشدار داده بودند اگر به وعده‌هایش عمل نکند، روز آرامی در نمایشگاه نخواهد داشت. تناسب قیمت محصولات، رفع تشریفات و ارائه تسهیلات دولتی از جمله مطالبات کشاورزان است.

کشاورزان می‌گویند این وعده‌ها عملی نشده است. مکرون تضمین داده موضوع در حال گفت‌وگو و مذاکره است. به زودی نتایج آن ارائه خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها