|

دور دنیا در یک دقیقه

ردی از جسد ناوالنی در زندان سیبری نیست

با گذشت سه روز از مرگ الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان پوتین در روسیه، هنوز هیچ خبری از جسد او نیست.

ردی از جسد ناوالنی در زندان سیبری نیست
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. از روسیه و زندان گرگ قطبی سیبری شروع می‌کنیم که ردی از جسد ناوالنی در آن نیست. سپس به مدارس بریتانیا می‌رویم که قرار است گوشی‌های همراه ممنوع شود. در آخر، خبر انهدام باند پیرمردهای سارق را در ایتالیا می‌خوانیم.

روسیه؛ ردی از جسد ناوالنی نیست

با گذشت سه روز از مرگ الکسی ناوالنی، رهبر مخالفان پوتین در روسیه، هنوز هیچ خبری از جسد او نیست. متحدان ناوالنی، کرملین را مسئول این وضعیت می‌دانند.

مادر ناوالنی و وکیلش راهی زندان گرگ قطبی در سیبری شده‌اند تا جسد او را تحویل بگیرند، اما دست خالی برگشته و هیچ ردی از او پیدا نکرده‌اند. آنها حرف‌های ضدونقیض شنیده‌اند.

انتشار خبر درگذشت الکسی ناوالنی در زندان و همچنین عدم تحویل جسد او به خانواده خشم مخالفان پوتین را برانگیخته است. تا کنون بیش از ۳۵۰ نفر در اعتراض به این وضعیت دستگیر شده اند.

بریتانیا؛ ممنوعیت گوشی همراه در مدارس

کابینه سوناک طرح ممنوعیت گوشی همراه را در مدارس بریتانیا تایید کرده است. اتحادیه آموزش می‌گوید بسیاری از مدارس پیش از این برنامه‌هایی برای رعایت این موضوع ارائه کرده اند.

معلم‌ها و کارشناسان آموزش معتقدند گوشی همراه تمرکز دانش‌آموزان را در مدارس مختل می‌کند و آنها را در معرض انواع فشارها و درگیری‌ها در فضای مجازی می‌کند.

از آن گذشته گوشی‌های همراه باعث می‌شود دانش‌آموزان به محتواهایی دسترسی داشته باشند که مناسب سن آنها نیست و منجر به اتفاقاتی تلخ همچون قتل، کودک‌آزاری و … می‌شود.

آمریکا؛ شکایت از لاتاری پس از اشتباه در اعلام برنده

جان چیکس بلیت بخت‌آزمایی و اسناد سایت جک‌پات را به دادگاه ارائه داده و از شرکت لاتاری پاوربال شکایت کرده است. پای ۳۴۰ میلیون دلار جایزه در میان است.

این شهروند واشنگتن دی‌سی پس از پر کردن فرم بازی جک‌پات متوجه می‌شود در وبسایت لاتاری پاوربال عدد بلیت او را به عنوان برنده اعلام کرده اند.

چیکس که برای دریافت جایزه ۳۴۰ میلیون دلاری اقدام می‌کند، متوجه می‌شود شرکت عدد او را به اشتباه اعلام کرده است. حالا چیکس بابت این اشتباه به دادگاه شکایت کرده است.

ایتالیا؛ بازداشت باند سارقان ۷۰ ساله!

پلیس ایتالیا باندی ۶ نفره از سارقان مسلح ۶۰ و ۷۰ ساله را بازداشت کرده است. این گروه از دهه‌های گذشته به سرسختی در سرقت در رم معروف بوده اند.

سردسته این باند مردی ۷۰ ساله است با اسم مستعار «آلمانی». او در دهه ۹۰ میلادی عملیات پیچیده سرقت از یک بانک را رهبری کرد و به شهرت رسید! آلمانی در ۷۰ سالگی هم قصد داشت با گروه خود عملیاتی دیگر را رهبری کند که گیر افتاد.

آنها سال گذشته چیزی حدود ۲۰۰ هزار یورو از یک اداره پست سرقت کرده بودند. این گروه بخشی از پول یکی از سرقت‌ها را برای عمل پروستات یکی از اعضای باند هزینه کرده اند!

امارات؛ رکورد جدید فرودگاه دوبی در پذیرش مسافر

مدیران فرودگاه دوبی می‌گویند این مرکز بین‌المللی موفق شده است در سال گذشته از آمارهای خود پیش از بروز پاندمی هم رد شود و رکورد جدیدی ثبت کند.

آمارهای سال ۲۰۲۳ می‌گوید فرودگاه دوبی با افزایش بیش از ۳۱ درصدی تعداد مسافر روبه‌رو بوده است. به عبارت دیگر این فرودگاه در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۸۷ میلیون مسافر را پذیرش کرده است. 

این عدد در سال ۲۰۱۹ یعنی پیش از بروز پاندمی کمی بیشتر از ۸۶ میلیون نفر بوده است. فرودگاه دوبی پس از پاندمی به سرعت فعالیت خود را از سر گرفت و به شلوغ‌ترین مرکز بین‌المللی حمل و نقل هوایی تبدیل شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها