|

دور دنیا در یک دقیقه

رونمایی از خط تولید کفش‌های طلایی با برند ترامپ

فردای روزی که قاضی دادگاه برای پرونده کلاهبرداری ترامپ در نیویورک حکم ۳۵۰ میلیون دلاری صادر کرد، او از راه انداختن خط تولید اسنیکر طلایی با برند خود خبر داد.

رونمایی از خط تولید کفش‌های طلایی با برند ترامپ

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. به ژاپن می‌رویم و از پروژه ساخت ماهواره چوبی خبر می‌گیریم. سپس در فلوریدا، ماجرای اسب‌های سلاخی شده را می‌خوانیم و در آخر در فیلادلفیا از کفش‌‌های تولید ترامپ رونمایی می‌کنیم.

گیتار باس بیتل‌ها پیدا شده است

سرانجام گیتار باس هافنر متعلق به پل مک‌کارتنی از گروه موسیقی بیتل‌ها پس از ۵۱ سال پیدا شد. این گیتار باس در نخستین آلبوم گروه بیتل استفاده شده بود.

سال گذشته کمپینی برای پیدا کردن این وسیله موسیقی برپا شد. گیتار باس هافنر تنها در دو ‌آهنگ «او تو را دوست دارد» و «همه عشق من» به کار گرفته شد و در سال ۱۹۷۲ به سرقت رفت.

کسی با شرکت پل مک‌کارتنی تماس گرفته و سپس گیتارباس را به او تحویل داده است. کمپانی ساز هافنر گیتار باس سرقتی را تایید کرده است و گفته البته تعمیراتی نیاز دارد.

اسب درمانگر فلوریدا سلاخی شد

پلیس در فلوریدای جنوبی آمریکا گروهی را تعقیب می‌کند که کارشان سرقت اسب است. آنها اسب‌ها را برای تهیه گوشت و فروش آن در بازار می‌دزدند.

پلیس فلوریدا می‌گوید سارقان اسب‌ها تا کنون سه راس را به قصد فروش گوشت آنها سلاخی کرده اند. یکی از اسب‌های کشته شده مادیانی است به اسم پالوما.

پالوما اسبی بود که در درمان بیماری‌ها و اختلالات روانی کودکان کمک می‌کرد و به آنها سواری می‌داد. پلیس با دنبال کردن مسیر پروازی کرکس‌های منطقه لاشه سلاخی شده پالوما و دو اسب دیگر را پیدا کرده است.

ماهواره چوبی ژاپنی‌ها آماده پرتاب می‌شود

ژاپنی‌ها قصد دارند برای فعالیت‌های فضایی خود ماهواره چوبی بسازند. این ماهواره که لیگنوست نام دارد، تابستان امسال در مدار زمین قرار می‌گیرد. چوب جایگزین فلزات مخرب محیط زیست می‌شود.

این ماهواره چوبی در تقابل با قطعات مضر آلومینیومی طراحی شده است. لیگنوست یکی از عجیب‌ترین ماهواره‌ها در جهان و نخستین ماهواره چوبی است.

چوب مورد استفاده در لیگنوست چوب مگنولیا است. آزمایش‌ها در پایگاه بین المللی فضایی نشان می‌دهد چوب مگنولیا به سختی ترک می‌خورد و بسیار مقاوم است. لیگنوست پس از بازگشت به جو خاکستر می‌شود.

تایید نقش دورکاری در سلامت انسان‌ها

مطالعات اخیر نشان می‌دهد دورکاری تجربه شده در دوران پاندمی کرونا دستاوردهایی برای سلامت انسان‌ها داشته است. هرچند که آسیب‌های این وضعیت را نمی‌توان نادیده گرفت.

تحقیقات می‌گوید در وضعیت دورکاری و حضور در خانه، کارمندان غذای سالم‌تری خورده، از استرس‌های محیط کار دور بوده و فشار خون بهتری را ثبت کرده‌اند. 

محققان می‌گویند البته دوری از اجتماع انسانی، دور شدن از شرایط ارتقا و رعایت نکردن ساعات مشخص کار از جمله آسیب‌های دورکاری است.

کفش‌های طلایی تولید ترامپ به بازار می‌آید

درست فردای روزی که قاضی دادگاه برای پرونده کلاهبرداری ترامپ در نیویورک حکم ۳۵۰ میلیون دلاری صادر کرد، او از راه انداختن خط تولید اسنیکر طلایی با برند خود خبر داد.

ترامپ اسنیکرهای (کفش‌‌های ساق‌دار) طلایی خود را نخستین بار در فیلادلفیا رونمایی کرد و گفت مدت‌ها بود دوست داشتم چنین کاری کنم و بالاخره انجام دادم.

این کفش‌‌های طلایی با درج شعار «هرگز تسلیم نشو»، پرچم آمریکا پشت ساق آنها و با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه می‌شود. ترامپ پیشتر عطر‌هایی با برند ویکتوری ۴۷ وارد بازار کرده است. اگر ترامپ در انتخابات برنده شود، چهل و هفتمین رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها