|

دور دنیا در یک دقیقه

آشتی‌کنان آرژانتینی در واتیکان؛ مایلی و بیسکوئیت‌هایی برای پاپ فرانسیس

در این استوری‌تلینگ، ابتدا به تایلند می‌رویم و از آزادی نخست‌وزیر سابق خبر می‌گیریم. سپس همراه رئیس‌جمهور آرژانتین راهی واتیکان می‌شویم. در آخر هم هیجان آسمان‌خراش‌ نوردی را با یک شهروند فرانسوی تجربه می‌کنیم.

آشتی‌کنان آرژانتینی در واتیکان؛ مایلی و بیسکوئیت‌هایی برای پاپ فرانسیس

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. ابتدا به تایلند می‌رویم و از آزادی نخست‌وزیر سابق خبر می‌گیریم. سپس همراه رئیس‌جمهور آرژانتین راهی واتیکان می‌شویم. در آخر هم هیجان آسمان‌خراش‌ نوردی را با یک شهروند فرانسوی تجربه می‌کنیم.

تایلند؛ نخست‌وزیر سابق آزاد می‌شود

تاکسین شیناواترا، نخست‌وزیر سابق تایلند که بازداشت و زندانی شده بود، به احتمال زیاد اواخر هفته آزاد خواهد شد. او پیش از بازداشت، ۱۵ سال در تبعید خودخواسته به سر می‌برد. 

شیناواترا در ماه آگوست سال گذشته به تایلند بازگشت و بلافاصله به زندان رفت. او به اختلاس متهم شد و ۸ سال حکم زندان گرفت. این حکم با دخالت پادشاه به یک سال تغییر کرد. او حالا پس از شش ماه حبس آزاد خواهد شد.

شیناواترا از سیاستمداران میلیاردر تایلند به حساب می‌آید و تجربه دو دوره نخست‌وزیری دارد.

در سال ۲۰۰۶ نظامیان تایلند کودتا و شیناواترا را برکنار کردند و زمام قدرت را به دست گرفتند.

فرانسه: ارتش سایبری روسیه مشغول کار است

کارشناسان امنیت شبکه در فرانسه هشدار می‌دهند عملیات خرابکارانه‌ای با محوریت روسیه در سیستم آنلاین و شبکه این کشور و اروپا در حال فعالیت است.

این عملیات با هدف تحریف و جعل واقعیات و انتشار داده‌های نادرست و دستکاری در شبکه اینترنتی فرانسه و به طور کلی غرب اروپا صورت گرفته است. پایگاه این مجموعه فعالیت سایبری در مسکو است.

بیش از هر موضوعی دستکاری در انتخابات در اروپا هدف فعالیت‌های سایبری روسیه به نام پورتال کمبات است. آژانس امنیت فرانسه حداقل ۱۹۳ سایت هوادار روسیه را شناسایی کرده که در عملیات پورتال کمبات فعالیت می‌کنند.

آرژانتین؛ مایلی و بیسکوئیت‌‌هایی برای آشتی در واتیکان

سرانجام رئیس‌جمهور بدخلق آرژانتین تصمیم گرفت دست از توهین و تحقیر پاپ فرانسیس بردارد و برای آشتی راهی واتیکان شود. هر چه باشد مایلی همو‌طن پاپ فرانسیس است.

خاویر مایلی بسته‌های متعدد بیسکوئیت و شکلات و دیگر هدایا را برای حضور در جلسه و دیدار با پاپ فرانسیس تدارک دید و با خود به واتیکان برد. 

رئیس‌جمهور آرژانتین سال گذشته و در بحبوحه کارزار انتخاباتی خود پاپ فرانسیس را دیوانه‌ای که از عدالت اجتماعی دفاع می‌کند، خطاب کرد. مایلی از راست‌های افراطی آرژانتین است.

کانادا؛ معلمی که آثار هنری دانش‌آموزان را می‌فروشد!

تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه‌ای در مونترال کانادا خیلی اتفاقی آثار هنری متعلق به خود را در وبسایت معلم هنر خود، ماریو پرون پیدا کرده اند؛ این آثار برای فروش قیمت‌گذاری شده اند!

این دانش‌آموزان طراح و نقاش هستند. اما ماریو پرون طرح‌های آنها را روی ماگ، قاب گوشی و لباس استفاده می‌کند و برای فروش می‌گذارد؛ بدون آنکه هزینه‌ای بپردازد و یا حتی اجازه بگیرد.

تنها کاری که معلم این مدرسه کرده این است که نام دانش‌آموز را کنار محصول آورده است؛ برای مثال قاب گوشی مدل جولیا یا ماگ مدل لوگان و … والدین و دانش‌آموزان از هیات مدیره مدرسه خواسته اند پاسخگوی این وضعیت باشند.

استرالیا؛ آسمان‌خراش‌نوردی و ۷ روز زندان

دادگاهی در ملبورن آقای آنتونی آندولفو را به هفت روز حبس محکوم کرده است. او از دیواره ساختمان ۵۵ طبقه CBD ملبورن بالا رفته است. 

آنتونی آندولفو از اتباع فرانسوی است. او بدون هیچ‌گونه وسیله ایمنی از دیواره این آسمان‌خراش بالا رفته در حالی که حتا نمی‌خواسته فیلم آن را در شبکه‌های اجتماعی بگذارد و شهرت کسب کند؛ فقط برای تجربه هیجان!

آندولفو ۳۰ ساله است و صعود را از بالکن طبقه نهم بدون استفاده از طناب و گیره آغاز کرد. او وقتی به طبقه آخر رسید، امدادگران، آتش نشانان و پلیس را در انتظار خود دید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها