|

دور دنیا در یک دقیقه

نامه تهدیدآمیز تیلور سوئیفت برای یک دانشجو

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهارگوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

نامه تهدیدآمیز تیلور سوئیفت برای یک دانشجو
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا در سواحل اسکاتلند فسیل پسرعموی دایناسورها را پیدا می‌کنیم. سپس ماجرای ارسال نامه تهدید‌آمیز خانم سوئیفت برای یک دانشجو را پی ‌می‌گیریم. و در آخر سری به جنگ اوکراین می‌زنیم.

 

اسکاتلند؛ کشف فسیل پسرعموی دایناسورها

بقایای یک گونه خزنده پرنده در سواحل اسکاتلند پیدا شده است. این گونه نزدیک‌ترین گونه به دایناسورها بوده و با عنوان پسرعمو‌های آنها شناخته می‌شود.

دانشمندان می‌گویند این فسیل بیانگر آن است که خزنده پرنده حدود ده‌ها میلیون سال پیش در سواحل اسکایی در اسکاتلند زندگی می‌کرده و حضور داشته است.

فسیل به‌دست آمده شامل بخش‌هایی از ستون فقرات، بال‌ها، پاها و شانه‌های این گونه است. این فسیل بینش تازه‌ای درباره تاریخچه تکاملی خزندگان خاصه گونه‌های پیشرفته‌تر، به دانشمندان می‌دهد.

 

بریتانیا؛ بازگشت شاهزاده هری به لندن

با انتشار خبر ابتلای پادشاه چارلز سوم به سرطان حالا شاهزاده هری هم به لندن بازگشته است. همسر و فرزندان او در کالیفرنیا مانده اند. رابطه همسر هری با خانواده سلطنتی پیش از درگذشت ملکه شکرآب شده است. 

شاهزاده هری پیش از این برای شرکت در مراسم درگذشت ملکه الیزابت دوم و همچنین تاج‌گذاری پدرش در کنار خانواده سلطنتی حاضر شده بود.

هفته گذشته پادشاه بریتانیا با هدف درمان پروستات به بیمارستان مراجعه کرد. پزشکان درفرآیند درمان این بیماری متوجه شدند او به سرطان مبتلاست. آنها درباره نوع سرطان به رسانه‌ها حرفی نزده اند، اما معتقدند مشکل به موقع تشخیص داده شده است.

 

آمریکا؛ تیلور سوئیفت یک دانشجو را تهدید کرد

وکلای تیلور سوئیفت، خواننده آمریکایی نامه‌ای به جک سوئینی ارسال کرده و او را به شکایت و دادگاه تهدید کرده اند. آنها معتقدند سوئینی جت شخصی سوئیفت را ردیابی می‌کند.

جک سوئینی دانشجوی ۲۱ ساله دانشگاه فلوریدای مرکزی است. او در شبکه‌های اجتماعی اطلاعاتی درباره میزان کربنی که جت‌های خصوصی وارد جو می‌کنند، منتشر می‌کند.

جک سوئینی با روش اندازه‌گیری ردپای کربن در جو جایزه محققان جوان فوربس را دریافت کرده است. هواداران سوئیفت می‌گویند شکایت از سوئینی بی‌مورد است، اما وکلای این خواننده معتقدند ردیابی جت سوئیفت آزار دهنده است!

 

اوکراین؛ انفجارهای پیاپی در کیف و دیگر شهرها

پس از مدت‌ها حمله موشکی روسیه به اوکراین دوباره نگاه‌ها را به خود جلب کرده است. صدای انفجارهای پیاپی در کیف و دیگر شهرها از جمله میکولایف در جنوب این کشور شنیده شده است.

در گزارش‌های اولیه اعلام شده تعدادی از شهروندان در کیف مجروح شده اند. برق در پایتخت قطع شده است. بیش از ۲۰ ساختمان در شهر میکولایف آسیب جدی دیده است.

در خارکف در شمال شرق اوکراین هم حمله موشکی روسیه باعث تخریب زیرساختهای غیر مسکونی شده است. جنگ روسیه و اوکراین ادامه دارد. حالا دیگر ۷۱۵ روز از حمله روسیه به این کشور می‌گذرد.

 

شکایت جینا کارانو از دیزنی به حساب ایلان ماسک!

جینا کارانو تصمیم دارد از کمپانی دیزنی شکایت کند. او به اعتبار و حمایت مالی ایلان ماسک فرآیند شکایت را کلید می‌زند و ۷۵ هزار دلار غرامت می‌‌خواهد. 

جینا کارانو بازیگری است که کار در کمپانی دیزنی را از دست داده و یا به عبارت دقیق‌تر از مجموعه تلویزیونی ماندالورین در سال ۲۰۲۱ کنار گذاشته شده است. او می‌گوید اخراج از دیزنی باعث بدنامی‌اش شده است.

این بازیگر در صفحات شخصی خود نوشته بود جمهوری‌خواه بودن مثل «یهودی بودن در در دوران آلمان نازی است». او ماسک زدن در وضعیت پاندمی کووید را مسخره کرده و تئوری‌های توطئه در انتخابات را به اشتراک گذاشته بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها