|

دور دنیا در یک دقیقه

کودکان و عصبانیت سنای آمریکا از مدیران غول‌های فناوری؛ آقایان! دست‌های شما خونی است!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

کودکان و عصبانیت سنای آمریکا از مدیران غول‌های فناوری؛ آقایان! دست‌های شما خونی است!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 از کمپین تبلیغاتی خانم هیلی آغاز می‌کنیم. او علیه ترامپ و بایدن به پاخاسته است. سپس به سازمان بهداشت بریتانیا می‌رویم که قرار است نقص ژنی یهودی‌ها را برطرف کند. در آخر هم سری به اعتصاب فنلاندی‌ها می‌زنیم.

 

نیکی هیلی: جایی برای پیرمردهای بداخلاق نیست

نیکی هیلی با حمله اخیر به رقیب انتخاباتی‌اش نشان می‌دهد قصد ندارد میدان را خالی کند. او در جدیدترین کمپین تبلیغاتی خود ترامپ و بایدن را «پیرمردهای بداخلاق» توصیف کرده است.

نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا سن و سال ترامپ و بایدن را نشانه گرفته و در تجمع تبلیغاتی خود فیلم‌هایی درباره سالمندان پخش کرده است!

او همچنین از پوستر فیلم « پیرمردان بداخلاق » اثر دونالد پتری استفاده کرده، تصاویر بایدن و ترامپ را به جای جک لمون و والتر ماتئو نشانده و در حساب کاربری خود در ایکس منتشر کرده است.

 

بریتانیا؛ غربالگری سرطان در میان یهودی‌تبارها

سازمان بهداشت بریتانیا تصمیم گرفته است در میان خانواده‌ها با تبار یهودی در این کشور برنامه غربالگری سرطان را دنبال کند و جمعیت آنها را از مرگ و میر نجات دهد.

تحقیقات و مطالعات سازمان بهداشت نشان می‌دهد نقص ژنتیکی در میان این تبار منجر به ابتلای بیشتر یهودی‌ها به انواع سرطان می‌شود. برطرف کردن این نقص می‌تواند مانع این اتفاق شود.

در گزارش سازمان بهداشت آمده افراد با تبار یهودی در بریتانیا شش برابر بیشتر از دیگران دچار نقص در ژن‌‌های BRCA هستند. این ژن‌ها در ترمیم DNA نقش دارند و به نوعی مانع از ابتلا به سرطان می‌شوند.

 

سنا به مدیران فناوری: آقایان! دست‌های شما خونی است

سرانجام مدیران شرکت‌های زیر و درشت تکنولوژی در سنای آمریکا دور هم جمع شدند تا صدای قانون‌گذاران و اعتراضات آنها را به آن چه در فضای مجازی می‌گذرد، بشنوند؛ انگشت اتهام بیش از هر کس به سمت زاکربرگ گرفته شد.

این جلسه متاثر از موضوع کودک‌آزاری و بهر‌ه‌کشی جنسی از کودکان و مواردی از این دست در فضای مجازی برگزار شد. خانواده برخی از قربانیان هم در این جلسه شرکت داشتند.

زاکربرگ مدیرعامل متا به دلیل نقص قوانین حمایت از کودکان در پلتفرم اینستاگرام و قربانی شدن آنها عذرخواهی کرد. هر چند یکی از نمایندگان سنا او و دیگر مدیران را خطاب قرار داد و گفت آقایان دست شما خونی است!

 

هشدار FBI: هکرهای چینی در کمین زیرساخت‌ها

رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا خبر می‌دهد نیروهای این اداره موفق شده اند عملیات هک «ولت تایفون» را خنثی کنند. او درباره فعالیت چینی‌‌ها هشدار داده است.

کریس ری معتقد است هکرهای سازمان‌یافته که با حمایت دولت چین فعالیت می‌کنند زیرساخت‌های آمریکا را هدف گرفته اند و اگر به آنها بی‌توجهی شود می‌توانند امنیت تاسیسات را به خطر بیاندازند.

عملیات سایبری ولت تایفون در واقع عملیاتی برای ایجاد اختلال در شبکه‌های آنلاین در شرکت‌های کوچک خصوصی و خانه‌‌ها بوده که خنثی شده است. هدف نهایی این عملیات آسیب به سازمان‌‌های مدیریت آب و برق و سیستم حمل و نقل آمریکا بوده است.

 

فنلاند؛ اعتصاب و تعطیلی گسترده در راه است

بسیاری از کارمندان و کارگران در فنلاند دست از کار کشیده اند. این وضعیت تا جمعه ادامه خواهد داشت. این اعتصاب دور دوم انتخابات ریاست جمهوری را به چالش می‌کشد و کشور را به بن‌بست می‌برد.

اعتصاب کارگران و کارمندان بر سر دستمزد و حقوق و تغییرات قانون است. بسیاری از کارمندان مهدکودک‌ها، حمل و نقل زمینی و هوایی، هتل‌ها و دبستان‌‌ها و همچنین فروشنده‌ها در اعتصاب شرکت می‌کنند.

با تحقق اعتصاب بیش از ۵۰۰ پرواز لغو، خدمات ریلی و اتوبوسی متوقف خواهد شد. کارگران و کارمندان از کاهش خدمات اجتماعی شاکی هستند و به تغییرات قانون اعتراض دارند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها