|

دور دنیا در یک دقیقه

مسیر جستجوی تیلور سوئیفت مسدود است!

در این استوری تلینگ، از ایکس شروع می‌کنیم که مسیر جستجوی نام سوئیفت را مسدود کرده است.

مسیر جستجوی تیلور سوئیفت مسدود است!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم. از ایکس شروع می‌کنیم که مسیر جستجوی نام سوئیفت را مسدود کرده است. سپس به کنگو می‌رویم که پرونده تجاوز نگهبانان پارک ملی را به مردم بومی بررسی می‌کند. در آخر خبر جان گرفتن دوباره ماه‌نورد ژاپنی‌ها را می‌خوانیم.  

بریتانیا؛ سرطان روده در کمین است

کارشناسان هشدار می‌دهند نرخ مرگ‌و‌میر ناشی از ابتلا به سرطان روده در افراد زیر سن ۵۰ سال در بریتانیا تا یک‌سوم افزایش یابد.

این سرطان اغلب در اثر کم‌تحرکی، اضافه وزن و رژیم غذایی نامناسب بروز می‌کند. تحقیقات بریتانیایی‌ها می‌گوید نرخ مرگ و میر زنان در اثر ابتلا به سرطان روده در هر سنی روبه‌ افزایش است و این بر خلاف دیگر الگوهاست.

کارشناسان توصیه می‌کنند تشویق به داشتن سبک زندگی سالم‌تر در دوران جوانی می‌تواند نقش پررنگی در جلوگیری از ابتلا به این عارضه داشته باشد. آنها همچنین از مراکز درمانی می‌خواهند غربالگری را در دستور کار قرار دهند.

ایکس؛ مسیر جستجوی تیلور سوئیفت مسدود است!

پس از انتشار تصاویر جعلی عریان از تیلور سوئیفت در فضای مجازی، جستجوی نام او در این فضا محدود و مسدود شده است.

از جمله پلتفرم‌هایی که مسیر رسیدن به این خواننده مشهور و محبوب آمریکایی را مسدود کرده است، پلتفرم ایکس/توییتر است. مسئولان ایکس می‌گویند این اقدام موقتی و به منظور تامین امنیت است.

تصاویر جعلی و ساختگی عریان خانم سوئیفت با کمک هوش مصنوعی انجام شده است. این اتفاق واکنش کاخ سفید را در پی داشت. کاخ سفید از سران شبکه‌‌های اجتماعی خواست از انتشار محتوای جعلی و انحرافی جلوگیری کنند.

ایتالیا؛ طرح ملونی برای کاهش مهاجران آفریقایی

جورجیا ملونی نخست‌وزیر ایتالیا برای مقابله با مهاجران غیر قانونی آفریقا طرحی نو در انداخته است؛ گسترش نفوذ ایتالیا در آفریقا.

در طرح خانم ملونی، ایتالیا تلاش می‌کند به اقتصاد آفریقا کمک کند تا به این ترتیب مانع شکل‌گیری جمعیت‌های مهاجر شود. این طرح ماتئی نام دارد.

ماتئی یادآور بنیان‌گذار شرکت نفت انی ایتالیاست. ایتالیایی‌ها قصد دارند قطب انرژی اروپا شوند و سپس نفوذ خود را در آفریقا گسترش دهند و به اقتصاد این قاره کمک کنند.

کنگو؛ شاهزاده هری و اتهام تجاوز برای نگهبانان پارک وحش

ماموران و نگهبانان یکی از شعبات مرکز خیریه پارک‌های آفریقا در کنگو به تعرض و تجاوز به مردم بومی متهم شده اند. نام شاهزاده هری در هیات مدیره این مرکز به چشم می‌خورد.

مرکز خیریه پارک‌های آفریقا مدیریت ۲۲ پارک ملی در سراسر آفریقا را به عهده دارد و به صورت غیرانتفاعی اداره می‌شود. آنها پرونده تجاوز نگهبانان پارک وحش در کنگو را گشوده اند.

به نظر می‌رسد حضور شاهزاده هری در هیات مدیره این مرکز باعث شود پرونده تعرض و تجاوز و خشونت نگهبانان به مردم بومی با جدیت و توجه بیشتر رسانه‌ها دنبال شود.

ژاپن؛ کاوشگر ماه دوباره جان گرفت!

مرکز فضایی ژاپن ادعا می‌کند کاوشگر ماه که پس از فرود دچار بحران انرژی شده و باتری خود را از دست داده بود، دوباره فعال شده و مشغول عکاسی است!

تک‌تیرانداز ماه یا همان کاوشگر ژاپنی‌ها روز بیستم ژانویه بر ماه فرود‌آمد و البته قطع باتری‌های آن مرکز فضایی ژاپن را ناامید کرد. باتری‌ها در سمت تاریک ماه قرار گرفته بودند و از نور خورشید محروم.

اما حالا که سمت غربی ماه رو به خورشید قرار گرفته، سلول‌های خورشیدی کاوشگر شارژ شده اند. تصویر پودل اسباب‌بازی یا صخره ماه نخستین عکسی است که تیرانداز مخابره کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها