|

دور دنیا در یک دقیقه

اعتراض نماینده استرالیا به فتوشاپ/ نگاه به زنان را اصلاح کنید، نه عکس من را!

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

اعتراض نماینده استرالیا به فتوشاپ/ نگاه به زنان را اصلاح کنید، نه عکس من را!
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

ابتدا به بریتانیا می‌رویم که کمبود خدمات دندان‌پزشکی در این کشور باعث تعجب اوکراینی‌ها شده است. سپس از دلایل مسدود بودن مسیر ماچوپیچو در پرو خبر می‌گیریم. در آخر هم علت اعتراض یکی از نمایندگان استرالیایی را جویا می‌شویم. 

 

اوکراینی‌ها در بریتانیا؛ چه وضع خدمات دندان‌پزشکی است؟!

پناهجویان اوکراینی که ساکن بریتانیا شده اند، از وضعیت دندان‌پزشکی در این کشور شوکه شده اند. آنها می‌گویند بریتانیا کمبود دندان‌پزشک دارد!

با این که خدمات دندان‌پزشکی برای اوکراینی‌های جنگ‌زده در بریتانیا رایگان است، اما تعداد کم دندان‌پزشک در بریتانیا باعث تعجب آنها شده است.

اوکراینی‌ها معتقدند دریافت خدمات دندان‌‌پزشکی در اوکراین بسیار راحت‌تر از بریتانیاست و این خدمات با هزینه‌های بسیار پایین‌تر انجام می‌گیرد.

 

هشدار تویوتا؛ ۵۰ هزار خودرو نیازمند بازبینی است

کمپانی تولید خودروی تویوتا به صاحبان انواع مدل‌های خودروی تولید این کارخانه در آمریکا هشدار توقف داده است. موضوع امنیت سرنشینان در میان است.

تویوتا از صاحبان ۵۰ هزار خودرو خواسته ماشین‌های خود را برای بازبینی و تعمیر در بخش کیسه هوا به مراکز تویوتا انتقال دهند. در برخی خودروها کیسه هوای راننده و در برخی مربوط به سرنشین دچار نقص فنی است.

در تولیدات تویوتا از نوع کرولا، کرولا ماتریکس و شاسی بلند مربوط به سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ از کیسه هوای تاکاتا استفاده شده است که احتمال انفجار آن وجود دارد.

 

پرو؛ اعتصاب قطارها و مسیر مسدود ماچوپیچو

برنامه دولت پرو برای تجمیع بلیت‌فروشی‌ها در این کشور باعث بروز اعتراضات و اعتصاب اخیر شده است. بسیاری از معترضان مسیر خطوط ریلی را مسدود کرده و باعث سرگردانی گردشگران شده اند.

تعطیلی خطوط ریلی در واقع راه‌های رسیدن به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری در آمریکای لاتین در پرو یعنی ماچوپیچو مسدود کرده است. گردشگران پشت تجمع اعتراضی شهروندان پرو متوقف شده اند.

جلسات متعددی برای برطرف شدن مناقشه میان معترضان و دولت در طرح تجمیع بلیت‌فروشی تشکیل شده است، اما هیچ‌کدام به نتیجه نرسیده است.

 

استرالیا؛ اعتراض نماینده به دست‌کاری در عکس

خانم جورجی پرسل نماینده مجلس علیای ویکتوریای استرالیا به یک شبکه خبری در این کشور بابت دستکاری در عکس خود انتقاد و آن را نگاه جنسیتی به زنان ارزیابی کرده است.

شبکه خبری ناین‌نیوز در عکس جورجی پرسل دست برده و اندازه‌ها را در برخی نواحی بدن او تغییر داده است. این نماینده مجلس معتقد است تغییرات در جهت جلب توجه بوده و این موضوعی است که هرگز دامن‌گیر مردان سیاستمدار نمی‌شود.

شبکه خبری ناین‌نیوز به اعتراض واکنش نشان داده، عذرخواهی کرده و همچنین پذیرفته با فتوشاپ تغییراتی در عکس ایجاد شده است. جورجی پرسل می‌گوید از بدنش راضی است و نیازی به فتوشاپ ندارد، اما متاسفانه نگاه جنسیتی به زنان سیاستمدار وجود دارد.

 

حماس؛ تدارک حمله جدید به اسرائیل

مقامات امدادی، گروه ناظران و البته تحلیلگران سیاسی در غزه می‌گویند نیروهای حماس در شمال این منطقه در حال تدارکات جدید و بازسازی سیستم خود هستند.

نیروهای اسرائیلی پس از تصرف ۴ ماهه تا حدی شمال غزه را خالی و عقب‌نشینی کرده اند. به این ترتیب فضا برای حضور نیروهای حماس و شکل‌گرفتن حمله جدید باز شده است.

کارشناسان می‌گویند هدف ارتش اسرائیل این بود ساختار نظامی حماس در شمال غزه متزلزل شود و از بین برود، اما وضع موجود نشان می‌دهد حماس در شمال غزه زنده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها