|

دور دنیا در یک دقیقه

کمپین اخراج برای مامور کنترل بلیت قطار؛ چرا گربه را از قطار بیرون انداختی؟

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

کمپین اخراج برای مامور کنترل بلیت قطار؛ چرا گربه را از قطار بیرون انداختی؟
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 ابتدا در ایتالیا حواشی بازی میلان و اودینزه را دنبال می‌کنیم. سپس از کمپین برای اخراج افسر کنترل بلیت قطار روسی خبر می‌گیریم. در آخر هم سری به موزه ملی اسکاتلند می‌زنیم.

 

ایتالیا؛ شعارهای نژادپرستانه، سری آ و توقف بازی

حواشی بازی دیشب میلان و اودینزه رسانه‌ها را درگیر کرده است. مایک مینان دروازه‌بان تیم فوتبال آث میلان ایتالیا در این بازی‌ بارها مخاطب شعارهای نژادپرستانه هواداران اودینزه قرار گرفت.

او پس از چندبار هشدار دادن به داور، در نهایت تصمیم گرفت از دروازه بیرون برود و راهی رختکن شود تا دیگر بازیکنان هم او را همراهی و بازی را تعلیق کنند.

میلان پس از قطع شعارهای نژادپرستانه و از سر گرفتن بازی موفق شد اودینزه را شکست دهد. لیگ فوتبال ایتالیا از حرکت مینان حمایت کرده و گفته نژادپرستی محکوم است و جایی در فوتبال ندارد.

 

آمریکا؛ شوک مرگ‌بار برف و یخ 

سرما و بارش سنگین برف شوک بزرگی به آمریکایی‌ها وارد کرده است. در گزارش‌ها آمده ۵۵ نفر جان خود را در این زمستان سرد و در ۱۰ ایالت از دست داده اند. این افراد اغلب جان خود را یا به دلیل سرمازدگی از دست داده اند و یا در اثر لغزنده بودن جاده‌ها و تصادفات.

هجوم جبهه هوای سرد از جنوب به سمت شمال غرب اقیانوس آرام ایالات متحده را گرفتار یخبندان و سرمای مرگ‌بار کرده است. به نظر می‌رسد این وضعیت تا آخر هفته آینده ادامه داشته باشد.

وزش توفان و باد سرد اوضاع را پیچیده‌تر هم کرده است. دما در برخی نقاط به منفی ۳۰ درجه سانتیگراد هم رسیده است. مسیرها طوری یخ‌ بسته که عبور و مرور سخت و ناممکن شده است.

 

روسیه: عذرخواهی بابت اخراج گربه از قطار

تعدادی از شهروندان روسیه از مسئولان راه‌آهن دولتی درخواست کرده اند افسر کنترل بلیت خط کروف را اخراج کنند. او گربه‌ای را از قطار بیرون انداخته و باعث مرگش شده است. 

مسئول کنترل بلیت‌ها در قطار دولتی خط کروف، یک گربه سفید و زنجبیلی را به هوای این که ولگرد است از قطار بیرون کرده است. دمای هوای محیط منفی ۳۰ درجه بوده و گربه تلف شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد این گربه متعلق به یکی از مسافران قطار بوده که از جعبه خود خارج شده و … این افسر کنترل بلیت عذرخواهی کرده، اما ۷۰ هزار امضا علیه او جمع شده است.

 

سیبری؛ ویروس‌های زامبی قطب شمال فعال می‌شوند!

دانشمندان و محققان درباره ویروس‌های مرگ‌باری که ممکن است از قطب شمال و سیبری بشر را با خود درگیر کند، هشدار می‌دهند. 

آنها می‌گویند این ویروس‌ها که برای سالهای طولانی در یخبندان قطب شمال گرفتار و غیر فعال شده اند، با افزایش فعالیت‌های انسانی در این منطقه ممکن است دست به کار و سرآغاز یک همه‌گیری جدید شوند.

منظور دانشمندان از فعالیت‌های انسانی در قطب شمال، کشتیرانی و افزایش رفت و آمدهاست. گرم شدن زمین و آب شدن این یخ‌های باستانی ویروس‌ها را رها و بلای جان انسان می‌‌کند.

 

اسکاتلند؛ بازسازی بازوبند برنجی سربازان روم

کارشناسان موزه ملی اسکاتلند موفق شده اند محافظ بازوی سربازان امپراتوری روم را بازسازی کنند. این بازوبند شکسته شامل ۱۰۰ قطعه برنجی است.

بازوبند محافظ سربازان هزار و ۸۰۰ سال قدمت دارد و از نوارهای برنجی متراکم ساخته شده و یادآور پوست آرمادیلو است. این بازوبند شکسته از دوران امپراتوری روم به جا مانده و به نسبت کامل است.

اغلب محافظ‌های بازو در آن دوران از جنس آهن بوده است، اما استفاده از برنج در برخی از این بازوبندها به سبب رنگ درخشان و طلایی آن بیانگر درجه سرباز در ارتش بوده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها