|

العالم فی 60 ثانیة

از فوریه پردد امارات تا نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،البیان امارات، روسیا الیوم، الشرق الأوسط، الفرات نیوز و الخلیج اونلاین.

از فوریه پردد امارات تا نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: فوریه ماه پرتردد امارات 

ماه فوریه 2024، امارات با میزبانی گروهی از کنفرانس‌ها، نمایشگاه‌ها و رویدادهای مهم که جایگاه و نقش تأثیرگذار آن در شکل‌دهی آینده بسیاری از بخش‌های حیاتی در منطقه و جهان را نشان می‌دهد، به مقصد برتر رویدادهای بین‌المللی تبدیل خواهد شد.

امارات ماه فوریه میزبان مجموعه ای از رویدادها و فعالیت های اقتصادی، بهداشتی، علمی و ورزشی از جمله یازدهمین اجلاس سران دولت های جهانی، کنفرانس وزیران سازمان تجارت جهانی، اجلاس مجمع جهانی اقتصاد اسلامی، دوازدهمین دوره جام جهانی فوتبال ساحلی، بازی های باشگاه های عربی برای زنان ونشست هوانوردی عرب  با حضور و مشارکت گسترده بین المللی است.

 

الفرات نیوز: تعدیل بودجه 2024 عراق

معین الکاظمی عضو کمیسیون اقتصادی و مالی مجلس عراق اعلام کرد بودجه سال 2024 در امتداد بودجه سال 2023 و همین طور بودجه سال 2025  قرار دارد و در واقع یک بودجه سه ساله به شمار می آید اما یک بند در این بودجه گنجانده شده است که دولت را به ارائه جدول تعدیلات ارقام پیشنهادی مکلف می کند.

الکاظمی تصریح کرد: دولت عراق در حال آماده سازی این تعدیلات شامل هزینه های تولید نفت خام، افزایش بودجه مربوط به کالابرگ ها، افزایش شمار مشمولان تحت حمایت تامین اجتماعی و همچنین افزایش بودجه اختصاص یافته برای خرید محصولاتی نظیر گندم و برنج  و سایر موارد است ضمن آنکه تصمیمات  اتخاذ شده از جانب هیات وزیران مستلزم تامین اعتبارات مورد نیازی خواهد بود که در جدول مالی درج خواهد شد.

 

الخلیج اونلاین: دولت جدید کویت سوگند یاد کرد

دولت کویت امروز دوشنبه در برابر پارلمان کویت، سوگند قانونی یاد کرد.محمد الصباح السالم، نخست وزیر کویت و وزرای کابینه دولت، در عمل به ماده 91 قانون اساسی، در مقابل پارلمان کویت، سوگند قانونی یاد کردند.

مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت در 4 ژانویه طی حکمی، محمد صباح السالم الصباح، را به عنوان نخست وزیر کویت تعیین کرد.دولت جدید کویت با 13 وزیر در 17 ژانویه تشکیل شد و وزرای در همان روز در مقابل امیر سوگند یاد کردند.

 

روسیا الیوم: نشست محرمانه مقامات امنیتی 4 کشور عربی در ریاض 

مقامات بلندپایه امنیت ملی از عربستان، اردن، مصر و فلسطین به طور محرمانه در ریاض دیدار کردند.این دیدار 10 روز پیش و برای هماهنگی طرح های پس از جنگ در نوار غزه و بررسی مشارکت تشکیلات خودگردان فلسطین در حکومت در غزه انجام شد.

برخی منابع به سایت اکسیوس امریکا گفتند که مساعد بن محمد العیبان، مشاور امنیت ملی عربستان میزبان این نشست در ریاض بود.

ماجد فرج، مدیر اطلاعات فلسطین، عباس کامل، مدیر سازمان اطلاعات مصر و محمد رسول الکیلانی، مدیر سازمان اطلاعات اردن از دیگر حاضران در این نشست بودند.

منابع مذکور گفتند که مقامات امریکا و رژیم صهیونیستی از این نشست و مطالب آن از طریق برخی حاضران مطلع شدند.

 

الشرق الاوسط : برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر در عربستان

شهر جده عربستان سعودی میزبان نمایشگاه بین المللی گردشگری و سفر با مشارکت بیش از 250  شرکت داخلی و بین المللی از جمله سازمان های گردشگری، شرکت های بخش خصوصی، هوانوردی، هتل ها، گردشگاه ها و شماری از شرکت های متخصص در بخش گردشگری است.

این نمایشگاه با عنوان «سوپر دوم» که از روز یکشنبه آغاز به کار کرده است، در زیر بزرگترین گنبد کروی شکل بدون ستون در جهان، واقع در غرب این کشور برپا شده است و تاکنون شاهد بازدید بیش از 40 هزار گردشگر و علاقمندان و متخصصان امور گردشگری و همچنین شرکت های جدید از چند کشور شامل مصر، تونس، مغرب، اردن، بوسنی و هرزگوین، چاد، جمهوری موریس ، قبرس، مجارستان، گرجستان و  دیگر شرکت ها بوده است .

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها