|

العالم فی 60 ثانیة

از ثبت 650 هزار درخواست بلیت در دو ساعت تا رقابت برای اکتشاف گاز در مصر

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، روسیا الیوم، الشرق،عکاظ وخبرگزاری رسمی عراق .

از ثبت 650 هزار درخواست بلیت در دو ساعت  تا  رقابت برای اکتشاف گاز در مصر
خبرنگار: ذلفا معیل

عکاظ عربستان:

 ثبت 650 هزار درخواست بلیت جام باشگاه های جهان

بیش از 650000 درخواست در سایت فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) برای تهیه بلیت مسابقات جام جهانی باشگاه ها که در عربستان سعودی، برگزار می شود، ثبت شد.

این بلیت ها از طریق پایگاه الکترونیکی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) فروخته می شود.

شهر ساحلی جده در غرب عربستان آماده میزبانی از مسابقات جام باشگاه های جهان می شود که به مدت 11 روز بین 7 تیم جهان برگزار خواهد شد.

این تیم ها عبارتند از: منچسترسیتی انگلیس، کلوپ لیون مکزیک، اوراوا رد دایموندز ژاپن، الاهلی مصر، الاتحاد عربستان و قهرمان آتی جام لیبرتادورس.

این مسابقات در ورزشگاه های ملک عبدالله و عبدالله الفیصل بین 12 تا 22 دسامبر پیش رو برگزار خواهند شد.

 

الامارات الیوم: 

صدور روادید یکپارچه گردشگری شورای همکاری خلیج فارس به زودی

عبدالله بن طوق، وزیر اقتصاد امارات اعلام کرد که صدور روادید یکپارچه شورای همکاری که به گردشگران امکان سفر به همه کشورهای عضو با یک روادید را می دهد به زودی آغاز خواهد شد.

عبدالله بن طوق در کنفرانسی در ابوظبی گفت که سیستم جدید روادید به افراد دارای اقامت هر یک از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس اجازه سفر آزادانه بین کشور های عضو شورا را می دهد. این نظام ممکن است در آینده بسیار نزدیک راه اندازی شود.

گفتنی است 6 کشور عربستان، امارات، بحرین، عمان، کویت و قطر عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند. شهروندان این 6 کشور امکان مسافرت و جابجایی بین مرزهای خود را بدون نیاز به دریافت روادید دارند و روادید یکپارچه به طور خاص برای دارندگان پروانه اقامت کاربرد دارد..

 

الشرق: 

رقابت 6 شرکت برای اکتشاف گاز در مصر

یک مسئول دولتی در مصر گفت که 6 شرکت جهانی متخصص در حوزه نفت و گاز بر سر قراردادهایی برای اکتشاف و حفاری گاز طبیعی در 12 امتیاز گاز در دریای مدیترانه و دلتای نیل رقابت می کنند. شرکت هایی که درخواست داده اند، شرکت های انی ایتالیا، بی پی بریتانیا، شفرون امریکا، شل هلند، انرژین و شیرون پترولیوم هستند.

طارق الملا، وزیر نفت مصر روز دوشنبه گفت که این طرح برای حدود 10 منطقه متعلق به اداره کل نفت مصر و 13 منطقه متعلق به هلدینگ نفت مصر است.

وی افزود که 10 منطقه از مجموع این مناطق در صحرای غربی، دو منطقه در صحرای شرقی، 7 منطقه در خلیج سوئز و 4 منطقه در دریای سرخ واقع شده است.

 

الجزیره: 

بازداشت متهمان حادثه آتش سوزی حمدانیه

رئیس واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق از بازداشت 9 متهم در پرونده آتش سوزی تالار عروسی در حمدانیه استان نینوا خبر داد.

وی افزود که شواهدی مبنی بر وجود انگیزه جنایی در این حادثه وجود ندارد.

مدیر رسانه ای دفاع مدنی عراق نیز گفت که تالار عروسی فاقد تدابیر ایمنی بوده است.که دشواری در خروج از تالار عروسی حمدانیه موجب افزایش شمار قربانیان شده است.درهای اضطراری این تالار در زمان آتش سوزی بسته بوده است.

پیش از این دفاع مدنی عراق از جان باختن 114 تن و زخمی شدن حدود 200 تن در آتش‌سوزی در یک تالار عروسی در شهر حمدانیه در استان نینوای عراق خبر داد.

این سازمان افزود که علت حادثه استفاده از وسایل آتش‌زا در مراسم جشن بوده است.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع) : 

فعالیت حدود 24 هزار پایانه پرداخت الکترونیک در عراق

علی طارق، مدیرعامل اتحادیه بانک های خصوصی عراق گفت: پرداخت الکترونیک در مرحله جاری در عراق و با نظارت بانک مرکزی شاهد تحولی بزرگ است که در فراهم ساختن زیرساخت و حمایت فنی و مشاوره ای برای نهادهای دولتی نقش دارد.

337 وزارتخانه و نهاد دولتی که با شرکت های پرداخت الکترونیک قرارداد امضا کردند. تعداد پایانه های پرداخت الکترونیک از زمان صدور مصوبه کابینه عراق تاکنون 123 درصد افزایش داشته و از 10 هزار و 718 دستگاه به 23 هزار و 906 دستگاه رسیده که در 19 هزار و 696 فروشگاه و نهاد خصوصی و 4 هزار و 210 وزارتخانه و نهاد دولتی قرار دارد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها