|

از پیشتازى دبی و ابوظبی در قدرت خرید تا برنامه عراق برای ذخیره آب باران

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، الوطن عربستان ، الصباح، الخلیج اونلاین والحره.

از پیشتازى دبی و ابوظبی در قدرت خرید تا برنامه عراق برای ذخیره آب باران
خبرنگار: ​ذلفا معیل

الامارات الیوم: 

دبی و ابوظبی پیشتازان  قدرت خرید جهان عرب 

بر اساس داده های اخیر از شاخص "numbeo" که متخصص در اندازه گیری هزینه های زندگی است، دبی و ابوظبی به عنوان دو مقصد بزرگ از نظر قدرت خرید در نیمه اول سال 2023 در صدر جهان عرب قرار گرفتند. دبی با 117.8 امتیاز در صدر لیست  و پس از آن ابوظبی با 110.5 امتیاز قرار دارد. 

بر اساس این طبقه بندی، دبی بر اساس داده های قدرت خرید در رتبه دهم جهان قرار گرفت، در حالی که ابوظبی در رتبه هجدهم قرار گرفت، در حالی که آنها از تعدادی از مقاصد جذاب بین المللی برای زندگی در سوئیس و آلمان، برخی از ایالت های آمریکا و فعال ترین کشورهای آسیایی جلوتر بودند. 

 

الصباح: 

برنامه عراق برای ذخیره آب باران

وزارت منابع آبی عراق قصد دارد که طی سال آینده 36 سد برای جمع آوری آب از جمله در مناطق بیابانی (صحرای غربی، بیابان السماوه، مناطق شمالی، جنوبی و شرقی) احداث کند.

این طرح با هدف استفاده از آب باران و ذخیره آن طی فصل تابستان انجام می شود.عون ذیاب، وزیر منابع آبی عراق گفت که عراق پس از چهار سال خشکسالی، شاهد بارش زودهنگام باران در فصل پاییز و زمستان خواهد بود

.وی توضیح داد که عراق در مجموع 25 سد برای جمع آوری آب های با حجم اندک با ظرفیت ذخیره بیش از 300 میلیون مترمکعب دارد و ظرفیت ذخیره 4 سد نیز هر کدام حدود 70 میلیون متر مکعب است.

 

الخلیج اونلاین: 

افزایش  جمعیت قطر 

جمعیت قطر در پایان ماه سپتامبر 2023 با افزایش 2.96 درصدی نسبت به ماه اوت، از سه میلیون نفر عبور کرد.

سازمان برنامه ریزی و آمار قطر اعلام کرد که جمعیت این کشور به سه میلیون و 57 هزار نفر رسید.

این آمار شامل تمامی افراد در تمامی سنین و شهروندان قطری و غیر قطری می شود که در مرزهای قطر حضور دارند و مربوط به روز 30 سپتامبر است.

این آمار قطری های خارج از کشور یا غیر قطری هایی که اقامت دارند اما در این تاریخ در کشور حضور ندارند را شامل نمی شود.این سومین بار است که جمعیت قطر از مرز 3 میلیون نفر عبور می کند.

 

الحره: 

بازگشایی سفارت سوریه در عربستان بعد از 10 سال

سفارت سوریه در ریاض پس از حدود 10 سال از بسته شدنش بازگشایی شد. این امر در راستای اجرای تصمیم دو کشور مبنی بر ازسرگیری نمایندگی های دیپلماتیک خود صورت گرفت.

روزنامه سوری الوطن از ورود احسان رمان، کنسول سوریه به مقر سفارت این کشور در ریاض برای ازسرگیری فعالیت دیپلماتیک خبر داد.

گفتنی است نهم ماه مه گذشته سوریه از آغاز مجدد فعالیت نمایندگی دیپلماتیک در عربستان در پی تصمیم مشابه از سوی ریاض خبر داد.

طبق اعلام روزنامه الوطن، نمایندگی سوریه در ریاض متشکل از احسان رمان، کنسول سوریه به همراه عامر الطیان، حسین عبدالعزیز و راکان داوود است.

 

الوطن  عربستان: 

چهارمین کنگره اتحادیه جهانی پست در عربستان

چهارمین کنفرانس فوق العاده اتحادیه جهانی پست را در میان حضور بین المللی با حضور بیش از 190 نفر از سراسر جهان در ریاض افتتاح شد. 

وزیر حمل و نقل عربستان در سخنرانی خود در این مراسم با ابراز خوشحالی از میزبانی این رویداد مهم، به علاقه زیاد پادشاه عربستان به تقویت همکاری بین کشورهای عضو اتحادیه، توسعه استانداردهای ارائه خدمات پستی، حمایت از تجارت الکترونیک اشاره کرد.

از نکات مهم  این کنفرانس فرصت های همکاری مشترک برای افزایش ارزش برای ذینفعان خدمات پستی، شرکت ها و دولت ها و بکارگیری فناوری های پیشرفته و مدرن در توسعه خدمات و محصولات پستی است.

این کنفرانس قرار است به مدت پنج روز از 1 تا 5 اکتبر در ریاض ادامه یابد .

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها