|

دور دنیا در یک دقیقه

خانم! ما فردا صبح زود باید سر کار باشیم/ شکایت هواداران از مدونا در دادگاه

ما هر روز در این استوری تلینگ به چهار گوشه جهان سر می‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده است، مرور می‌کنیم.

خانم! ما فردا صبح زود باید سر کار باشیم/ شکایت هواداران از مدونا در دادگاه
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

اول شکایت هواداران مدونا را در بروکلین بررسی می‌کنیم. سپس در استرالیا به رابطه میان لگو و قاچاق مواد مخدر می‌پردازیم و در آخر نامه دانشمندان ژنتیک را به اتحادیه اروپا می‌خوانیم.

 

شکایت هواداران از مدونا بابت تاخیر!

تاخیر در شروع کنسرت مدونا در بروکلین باعث اعتراض هوادارانش شده است. آنها شکایتی علیه او در دادگاهی در بروکلین تنظیم کرده اند!

کنسرت مدونا قرار بوده ساعت ۸:۳۰ آغاز شود، اما نخستین ترانه در ساعت ۱۰:۳۰ اجرا شده و در نهایت برنامه نزدیک ساعت یک صبح به پایان رسیده است.

محدودیت حمل و نقل عمومی در آن ساعت، افزایش کرایه تاکسی‌ها و سرگردانی برخی شهروندان باعث شکایت آنها شده است. اغلب این افراد باید صبح زود سر کار حاضر می‌شده اند.

 

استرالیا؛ کشف لگو از قاچاقچی مواد مخدر

پلیس ویکتوریا در استرالیا در جریان شناسایی و بازداشت یک قاچاقچی مواد مخدر به جعبه‌های متعدد لگو دست پیدا کرده است!

مرد قاچاقچی بیش از ۷۰ جعبه لگو از جنگ ستارگان، ارباب حلقه‌ها و ایستگاه پلیس را در کنار محموله‌های شیمیایی مرتبط با مواد مخدر با چرخ‌دستی به سمت خودروی خود حمل می‌کرده که شناسایی و بازداشت شده است.

پلیس می‌گوید لگوها با عواید و درآمد قاچاق مرتبط و ارزش آنها هزاران دلار است. این نخستین بار نیست که پلیس ویکتوریا لگوهای گران‌قیمت را در ارتباط با مواد مخدر کشف می‌‌کند.

 

کبد خوک کار انسان‌ها را راه می‌اندازد؟

نخستین آزمایش‌ها محققان را به جایگزینی کبد انسان با کبد خون امیدوار کرده است. محققان کبد خوک را به انسان مرگ‌ مغزی «متصل» کرده و نتایج خوبی گرفته اند.

در این آزمایش محققان شاهد بوده اند کبد خوک به خوبی از پس تصفیه خون انسان برآمده و آن را فیلتر کرده است.

در آزمایش محققان دانشگاه پنسیلوانیا این است که آنها کبد خوک را داخل بدن انسان استفاده نکرده و خارج از بدن به کار گرفته اند. پیوند کبد حیوان به انسان سالها شکست خورده است.

 

ایتالیا؛ سلام فاشیستی جرم نیست مگر…

دادگاه عالی در ایتالیا سرانجام تکلیف پرونده سلام فاشیستی ( نازی )  سال ۲۰۱۶ را روشن کرد. این دادگاه برای ۸ متهم به اجرای سلام فاشیستی تقاضای تجدید نظر کرد.

این افراد در سال ۲۰۱۶ در میلان و به یاد یکی از جوانان خود که در سال ۱۹۷۵ کشته شده بود، تجمع کرده و سلام فاشیستی داده بودند. دادگاه آنها را مجرم شناخته بود.

دادگاه عالی ایتالیا می‌گوید سلام فاشیستی همان سلام رومی است، پس به خودی خود جرم نیست. اما در جایی که با هدف احیای احزاب فاشیستی اجرا شود و یا نظم عمومی را مختل کند، جرم است.

 

درخواست برندگان نوبل برای تسهیل اصلاح ژن

بسیاری از برندگان جایزه نوبل و محققان علوم ژنتیک در نامه‌ای سرگشاده به اتحادیه اروپا خواستار رفع محدودیت‌های قانونی در زمینه اصلاح ژن شده اند. 

آنها می‌گویند علم بیش از پیش می‌تواند در تولید برخی محصولات کشاورزی مداخله و جهان را از شر تغییرات آب و هوایی نجات دهد؛ اگر اصلاحات ژن با دست بازتر انجام شود.

در واقع نویسندگان نامه خواستار کاهش استفاده از آفت‌کش‌ها و کودهای شیمیایی( موثر در تغییرات آب و هوایی ) در عملیات کشاورزی هستند و معتقدند اصلاحات ژنتیک می‌تواند جایگزین شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها