|

العالم فی 60 ثانیة

از اختلافات نیمار تا اینترنت ماهواره‌ای در عراق

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، البیان، اسپوتنیک، الصباح، عکاظ و الجمهوریه.

از اختلافات نیمار تا  اینترنت ماهواره‌ای در عراق
خبرنگار: ذلفا معیل

عکاظ عربستان:

ژسوس  هیچ اختلافی با نیمار ندارم

ژسوس، سرمربی الهلال در خصوص غیبت نیمار در بازی اخیر الهلال گفت: من نیمار را قبل از اینکه تیم الهلال ریاض را ترک کند پس از دیدار با او حذف کردم چرا که این بازیکن هنوز به زمان بیشتری برای آمادگی کامل بدنی نیاز دارد.

وی افزود: برای بازگرداندن آمادگی جسمانی او برنامه ریزی ویژه ای انجام دادیم و پس از بازگشت به فرم کامل، او در خط حمله الهلال به شکلی مشخص ظاهر می شود. او در مورد شایعاتی که می‌گفتند بین او و نیمار مشکل وجود دارد، گفت: من حتی قبل از آمدن نیمار  به الهلال با اورابطه قوی داشتم.

 

البیان: 

رشد 3 درصدی اقتصاد امارات در سال 2023

آژانس رتبه‌بندی اعتباری استاندارد اند پورز (S&P) در گزارشی اعلام کرد اقتصاد امارات در سال 2023 به میزان 3 درصد رشد کرد ، این آژانس پیش بینی کرد که  اقتصاد امارات در سال 2024  به رشد 4 درصدی می رسد 

تحلیلگران استاندارد اند پورز گفتند که دولت امارات در چند سال گذشته بسته گسترده ای از ابتکارات اقتصادی و اجتماعی را اجرا کرده است که منجر به رشد بلندمدت می شود. 

تحلیلگران S&P انتظار دارند که بخش گردشگری در امارات با حمایت از میزبانی رویدادهای مهم در این کشور به رشد خود ادامه دهد و بخش املاک و مستغلات در دبی انعطاف‌پذیری بیشتری از خود نشان خواهد داد و انتظار می‌رود اقتصاد امارات در سال جاری حدود 3 درصد رشد کند

 

الصباح: 

ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای در عراق

یک عضو کمیسیون حمل و نقل و ارتباطات پارلمان عراق از انتخاب یکی از شرکت های جهانی برای راه اندازی اینترنت ماهواره ای در عراق خبر داد.

کاروان علی یارویس، عضو این کمیسیون گفت که اینترنت ماهواره ای، سریع ترین نوع اینترنت در حال حاضر است و خدماتی که ارائه می کند، بهتر از شرکت هایی است که هم اکنون در عراق فعالیت می کنند. از لحاظ فنی، اینترنت ماهواره ای از لحاظ نصب کردن برای شهروندان راحت تر است و قیمت اشتراک آن بسیار بالا است.

یارویس تصریح کرد عراق با سه شرکت جهانی برای این اینترنت در ارتباط بوده که این شرکت ها در ارائه خدمات و تعیین قیمت اشتراک، درآمد شهروندان و شرایط اقتصادی در کشور را در نظر می گیرند.

 

اسپوتنیک:

طرح جامع توسعه گردشگری کوهستانی در عربستان

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، طرح جامع توسعه منطقه السوده در جنوب غرب عربستان تحت عنوان «قمم السودة»، (قله های السوده) به عنوان یک مقصد توریستی توسعه یافته را راه اندازی کرد.

هدف از این پروژه توسعه مقصد گردشگری کوهستانی لوکس بر فراز بلندترین قله عربستان است که ارتفاع آن به 3 هزار و 15 متر از سطح دریا می رسد.

براساس این طرح، 2700 اتاق هتل، 1336 واحد مسکونی و 80 هزار متر مربع مساحت تجاری تا سال 2033 توسعه خواهد یافت.

این پروژه که طی سه مرحله اصلی تکمیل خواهد شد، انتظار می رود نخستین مرحله اش در سال 2027 به بهره برداری برسد.

قله های السوده، در رشته کوه های عسیر واقع شده است.

 

الجمهوریه:

رئیس پارلمان لبنان: ابتکار گفت و گو رد شد

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان گفت: من ابتکار عمل گفت‌وگو را مطرح کردم، اما آن را نپذیرفتند و دیگر هیچ چیزی در اختیار ندارم، بنابراین کسانی که این ابتکار عمل را نپذیرفتند، جایگزینی برای آن ارائه دهند، آیا جایگزینی دارند؟

این ابتکار عمل یک فرصت ارزشمند برای عبور از بحران بلکه راحت‌ترین راه برای انتخاب رئیس جمهور بود و از طریق آن، دروازه حل مشکل ریاست جمهوری را باز و راه رهایی را مشخص کردیم، اما آن را بستند.

ما می توانستیم دور هم جمع شویم، اگر به توافق می رسیدیم که برای کشور خوب بود و اگر به توافق نمی رسیدیم، به معنای پایان راه نبود،از این نگران هستم که برخی‌ به دنبال انتخاب رئیس جمهور و حتی به دنبال پایان بحران لبنان نیز نیستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها