|

العالم فی 60 ثانیة

از بارور سازی ابرها در امارات تا میزان سرمایه گذاری قطر در ترکیه

​در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، الشرق، الصباح عراق،عکاظ عربستان و الخلیج اونلاین.

از بارور سازی ابرها  در امارات تا میزان سرمایه گذاری قطر در ترکیه
خبرنگار: ذلفا معیل

الامارات الیوم:

 بارور سازی ابرها برای غلبه بر کمبود آب در امارات

امارات رویکردی علمی مبتنی بر نوآوری برای توسعه راه حل های کاربردی برای مقابله با چالش های کمبود منابع آب و تامین ناکافی آنها اتخاذ می کند، زیرا این موضوع یکی از پیامدهای ناشی از پدیده تغییر اقلیم تلقی می شود.

امارات با تکیه بر تکنیک‌های بذر بارانی که از سال 1990 در این کشور شروع به کار کرد و با همکاری تعدادی از سازمان‌های بین‌المللی به پیشرفت‌هایی در رفع مشکل کمبود منابع آب دست یافته است. 

امارات برای حمایت از تلاش‌های بین‌المللی در این زمینه و ارائه حمایت‌های لازم برای تحقیق، توسعه و نوآوری، با هدف بررسی گزینه‌های موجود برای افزایش پایداری آب و کمک به کاهش عواقب کمبود آب، تلاش می‌کند.

 

عکاظ عربستان:

امضای 20 توافق نامه مشترک میان عربستان و هند

 محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و ناریندرا مودی، نخست وزیر هند روز دوشنبه در مراسم امضای توافق نامه های مشترک میان دو کشور در جریان مجمع سرمایه گذاری عربستان و هند حضور یافتند.

بیش از 20 توافق نامه در این مجمع به امضای طرفین سعودی و هندی رسید. پیش بینی می شود تعداد توافق نامه های امضا شده در این مجمع که به میزبانی هند برگزار می شود، به 40 توافق نامه برسد.

در نشست بن سلمان و ناریندرا مودی به مجموعه گسترده ای از زمینه های همکاری مشترک از جمله امنیت انرژی، تجارت و سرمایه گذاری، دفاع و امنیت، بهداشت و امنیت غذایی، فرهنگ و رفاه اجتماعی و غیره پرداخته شد.

 

الصباح: 

اقدامات عراق برای اجرایی شدن پروژه جاده توسعه

 وزارت حمل و نقل عراق پس از پایان مطالعه و بررسی امکان سنجی اقتصادی مربوط به اجرای پروژه جاده توسعه و آماده سازی طرح های حذف موانع در استان های میزبان این پروژه، گام هایی عملی در راستای اجرای پروژه جاده توسعه برداشته است.

میثم الصافی، مدیر دفتر رسانه ای وزارت حمل و نقل عراق گفت: هماهنگی و همکاری با بسیاری از کشورهای منطقه و همسایه مثل ترکیه (که حمایت کامل خود از این پروژه را ابراز کرد) و عربستان (که هیئتی برای بررسی جزئیات پروژه به بغداد خواهد فرستاد) وجود دارد؛ زیرا این دو کشور دارای شبکه حمل و نقلی یکپارچه و در نزدیکی مرزهای عراق هستند و امکان اتصال آن به شبکه حمل و نقل داخلی وجود دارد.

 

الشرق:

برنامه ریزی امارات برای عرضه یک میلیارد دلار اوراق قرضه

امارات برنامه ریزی می کند تا در ماه جاری، اوراق قرضه به دلار به ارزش یک میلیارد دلار عرضه کند.

منابع مطلع گفتند که امارات، بانک های «سیتی گروپ»، «بانک المشرق»، «گولدمان ساکس»، «میزوهو»، «امارات دبی الوطنی کاپیتال»، «اچ اس بی سی»، «ابوظبی تجاری»، «بی ان پی پاریبا» و «بانک ابوظبی الأول» را برای فروش این اوراق قرضه تعیین کرده است.

این کشور نفت خیز که انتظار می رود درآمد مازاد آن در سال جاری معادل 4.6 درصد از تولید ناخالص داخلی خود در مقایسه با 11.1 درصد در سال گذشته باشد، این اوراق را برای ایجاد منحنی بازدهی برای ابزارهای بدهی دلاری منتشر می کند.

 

الخلیج اونلاین: 

میزان سرمایه گذاری قطر در ترکیه چقدر است؟ 

احمد بوراک، رئیس دفتر سرمایه گذاری ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که ارزش سرمایه گذاری های قطر در ترکیه به 10 میلیارد دلار رسیده و انتظار می رود این عدد در سال های پیش رو افزایش یابد.

به زودی چندین توافق نامه و تفاهم نامه در نشست های کمیته عالی مشترک بین قطر و ترکیه امضا خواهد شد که از مسیر سرمایه گذاری رو به رشد بین دو کشور حمایت خواهد کرد.

وی افزود: ترکیه درهای خود را برای ورود سرمایه های قطر و افزایش حجم سرمایه گذاری ها در بخش های مختلف باز می کند.

بوراک ادامه داد: سرمایه گذاری های قطر در ترکیه متنوع است و مجموع ارزش آن به 10 میلیارد دلار می رسد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها