|

العالم فی 60 ثانیة

از برگزاری کارگاه های تخصصی نویسندگی در امارات تا ابتکار بن سلمان برای حل چالش‌های آبی در عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،البیان امارات، عکاظ عربستان، الخلیج اونلاین،الشرق و خبرگزاری رسمی عراق.

از  برگزاری کارگاه های تخصصی نویسندگی در امارات تا ابتکار بن سلمان برای حل چالش‌های آبی در عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان: 

برگزاری کارگاه های تخصصی نویسندگی در مرکز زبان عربی ابوظبی

مرکز زبان عربی ابوظبی کارگاه های تخصصی در قالب برنامه « قلم نوشتن خلاق » را برای حمایت از استعدادهای اماراتی در زمینه های مختلف نویسندگی و ایجاد انگیزه در نویسندگان برای انتشار آثار خلاقانه خود برگزار می‌کند ، این کارگاه ها در ماه سپتامبر در بنیاد فرهنگی ابوظبی برگزار می شود.

این کارگاه که به موضوع «نوشتن برای کودکان» می پردازد و توسط دکتر فاطمه المزروعی از 12 سپتامبر تا 14 نوامبر برگزار می شود و در 10 جلسه به ادبیات کودکان و اصول نویسندگی، عناصر و تکنیک های مختلف آن می پردازد. این کارگاه همچنین شامل خواندن متون ادبی مختلف است. شرکت کنندگان در کارگاه بر اساس شایستگی و با توجه به آنچه که کمیته داوری مستقل مناسب تشخیص دهد، انتخاب خواهند شد. 

 

عکاظ: 

ابتکار بن سلمان برای حل چالش‌های آبی در عربستان

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از تاسیس سازمان جهانی آب در سایه افزایش تقاضای جهانی به آب تا سال 2050 خبر داد.

بن سلمان گفت که این سازمان توسط عربستان تاسیس شده و مقر آن در ریاض است.

هدف این سازمان توسعه و ادغام تلاش‌های کشورها و سازمان‌ها برای رسیدگی به چالش‌های آب به شیوه‌ای همه‌جانبه، از طریق تبادل و ارتقای تجربیات فنی، نوآوری، تحقیق و توسعه و ایجاد امکان استقرار پروژه‌های با اولویت کیفی و تسهیل تامین مالی آنها است.

این ابتکار به عنوان تأییدی بر نقش عربستان سعودی در رسیدگی به چالش های آب در سراسر جهان و تعهد این کشور به مسائل پایداری زیست محیطی است.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع): 

کاهش تورم ماهانه عراق

وزارت برنامه‌ریزی عراق اعلام کرد که تورم این کشور در ماه ژوئیه گذشته نسبت به ماه ژوئن 0.6 درصد کاهش داشته است.

عبدالزهره الهنداوی سخنگوی وزارت برنامه‌ریزی عراق،تأکید کرد که کاهش نرخ تورم در این کشور نتیجه کاهش 0.2 درصدی قیمت مواد غذایی و کاهش 1.6 درصدی قیمت لبنیات بوده است.

این گزارش افزوده که قیمت سیگار و لباس و کفش و تجهیزات پزشکی و حمل و نقل و آموزش و رستوران‌ها نیز در این ماه میان 0.1 تا 0.6 درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش تنها سبد کالایی که شاهد افزایش قیمت بوده مسکن است که 2.2 درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم نقطه به نقطه عراق در ماه ژوئیه در مقایسه با ماه ژوئیه سال گذشته 3.5 درصد بوده است.

 

الشرق: 

سفر هیئت بلندپایه فلسطین به عربستان 

 یک هیئت بلندپایه فلسطینی برای دیدار با مقامات ارشد عربستان و بررسی تحولات در سرزمین‌های فلسطینی به عربستان سفر می‌کند.

منابع فلسطینی خبر دادند که این هیئت شامل حسین الشیخ دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، و ماجد فرج رئیس دستگاه اطلاعات و مجدی الخالدی مشاور دیپلماتیک رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی می‌شود.

به گفته این منابع، این هیئت در عربستان با شماری از مقامات این کشور از جمله وزیر خارجه عربستان دیدار خواهد کرد.

این سفر همزمان با سفر هیئت امریکایی به ریاست برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در کاخ سفید، به عربستان برای بررسی روند مذاکرات عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل انجام می‌شود.

 

 الخلیج اونلاین:

 سفر وزیر ارتش فرانسه به  منطقه

فرانسه اعلام کرد که سباستیان لوکورنو، وزیر ارتش فرانسه از 6 الی 11 سپتامبر طی سفری رسمی به عربستان، امارات و کویت خواهد رفت.

 این سفر به عربستان نخستین سفر از 5 سال گذشته به شمار می رود و در راستای ازسرگیری مذاکرات انجام می شود.

انتظار می رود وزیر ارتش فرانسه در سفر به عربستان با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان دیدار و گفت وگو کند.

لوکورنو در سفر به کویت نیز با وزیر دفاع کویت وبا شماری از سربازان فرانسوی حاضر در کویت که جزء ائتلاف بین المللی هستند نیز دیدار خواهد کرد.در سفر به امارات نیز با محمد بن زاید، رئیس امارات و محمد البواردی، وزیر امور دفاع امارات دیدار خواهد کرد.وی همچنین با نیروهای فرانسوی در امارات نیز دیدار خواهد کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها