|

العالم فی 60 ثانیة

از پیش بینی جذب گردشگر ریاض تا میزان حجم نقدینگی عراق

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،البیان امارات، الشرق، الصباح عراق،روسیا الیوم و الخلیج اونلاین.

از پیش بینی جذب گردشگر ریاض تا میزان حجم نقدینگی عراق
خبرنگار: ذلفا معیل

 

البیان: 

دیدار اردوغان و بن زاید 

رئیس جمهور ترکیه و محمد بن زاید، رئیس امارات در حاشیه اجلاس گروه بیست که در پایتخت هند برگزار شده، دیدار کردند.

دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه میان دو کشور، راه های توسعه زمینه های فعلی همکاری و نیز موضوعات منطقه ای و بین المللی را بررسی کردند.

در این دیدار هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه، ابراهیم گالن، رئیس دستگاه اطلاعات و دیگر مقامات ترکیه نیز حضور داشتند.

اجلاس گروه بیست روز شنبه در دهلی نو، پایتخت هند با شعار «یک سرزمین، یک خانواده، یک آیند» برای مدت دو روز آغاز شد.

هند که میزبان نشست گروه 20 است، از 3 کشور عربی مصر، امارات و عمان برای شرکت در این نشست دعوت کرد.

 

الصباح:

 حجم نقدینگی عراق  چقدر است؟ 

مشاور نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که حجم نقدینگی در کشور از مرز 116 هزار میلیارد دینار (89.2 میلیارد دلار) گذشته است.

محمد النجار، مشاور نخست‌وزیر عراق، تأکید کرد که حجم نقدینگی در کشور از مرز 116 هزار میلیارد دینار گذشته که 30 تا 40 هزار میلیارد دینار آن در شبکه بانکی کشور است.

وی افزود که تبلیغ برای ترغیب مردم به استفاده از خدمات پرداخت الکترونیکی در راستای برنامه دولت برای تحقق مبادلات مالی امن است که منافع بسیاری برای شهروندان دارد و این مرحله مهمی است که همه باید متوجه منافع آن باشند.

ماریو المکاری، مدیر کل منطقه‌ای شرکت VISA نیز در این باره گفت که کارزار استفاده از پرداخت الکترونیک هدف مهمی است که منافع بسیاری برای کشور خواهد داشت و افزود که نخست‌وزیر و بانک مرکزی عراق از این کارزار حمایت می‌کنند.

 

الشرق:

 پیش بینی جذب 12 میلیون گردشگر در جشنواره تفریحی ریاض

ترکی آل الشیخ، رئیس سازمان کل تفریح در عربستان پیش بینی کرد که جشنواره تفریحی ریاض در سال 2023 میزبان 10 الی 12 میلیون بازدید کننده و گردشگر باشد.

جشنواره تفریحی ریاض 2023 پیش از شروع، 40 درصد از درآمد هدف گذاری شده خود را کسب کرد و چهارمین دور از آن جهان را شگفت زده خواهد کرد.

آل الشیخ توضیح داد که تحقق این 40 درصد از درآمد از طریق قراردادهای اسپانسری و برخی معاملات بزرگ بوده و انتظار می رود جشنواره امسال میزبان 10 الی 12 میلیون بازدیدکننده و گردشگر باشد.

وی افزود که این جشنواره در 28 اکتبر افتتاح می شود و تاریخی خواهد بود و جهان را شگفت زده خواهد کرد.

 

روسیا الیوم: 

گفت وگوی بن سلمان و زلنسکی 

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان گفت وگو کرد.

زلنسکی از ولیعهد عربستان بابت میزبانی نشست مشاوران امنیت ملی و نمایندگان شماری از کشورها در شهر جده برای برگزاری بحران اوکراین و تلاش های شخصی بن سلمان در این زمینه تقدیر و تشکر کرد.

از طرفی دیگر ولیعهد عربستان بر اهتمام و حمایت کشورش از همه تلاش های بین المللی با هدف حل بحران اوکراین و روسیه و دستیابی به صلح و تداوم تلاش ها برای کاهش پیامدهای انسانی این بحران تاکید کرد.

گفتنی است بن سلمان پیش از این نیز با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تلفنی گفت وگو کرده بود.

 

الخلیج اونلاین:

 افزایش شمار قربانیان زلزله مراکش 

 تلویزیون رسمی مراکش به نقل از وزارت کشور از افزایش شمار قربانیان زمین لرزه 7 ریشتری در جنوب غربی این کشور به 632 کشته و 329 زخمی خبر داد.

ناصر جابور، رئیس بخش مرکز ملی ژئوفیزیک  گفت: این اولین بار در یک قرن است که مرکز ما چنین زمین لرزه شدیدی را در مراکش ثبت می کند.

این زمین‌لرزه در ساعت 23 شب گذشته به وقت محلی در استان حوز در جنوب مراکش در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داده است.

شهر مراکش نزدیک‌ترین شهر بزرگ به مرکز زمین‌لرزه بوده که بسیاری از خانه‌های منطقه پرجمعیت تاریخی شهر ویران شده است. همچنین تصاویری از تخریب‌های بزرگ در دیواره تاریخی شهر که به قرون وسطی مربوط می‌شود منتشر شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها