|

العالم فی 60 ثانیة

از صادرات گاز امارات به چین و نمایشگاه کتاب فلسطین تا نمایشگاه بین دو فرهنگ عربستان و یمن

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ، البیان امارات، الجزیره، خبرگزاری رسمی کویت، عکاظ عربستان و الخلیج اونلاین.

از صادرات گاز امارات به چین و نمایشگاه  کتاب فلسطین تا نمایشگاه بین دو فرهنگ عربستان و یمن
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان امارات:

 امضا قرارداد صادرات گاز امارات به چین 

 شرکت گاز ادنوک امارات، قراردادی برای صادرات گاز طبیعی مایع به شرکت پتروچاینا چین به ارزش بین 450 الی 550 میلیون دلار امضا کرد.

شرکت ادنوک اخیرا فعالیت های خود در خارج از امارات در سال جاری را افزایش داده و قراردادهایی با شرکت های هندی و ژاپنی امضا کرده است.

احمد العبری، معاون مدیرعامل ادنوک گفت که چین بازار اصلی گاز طبیعی مایع است، این قرارداد نقش ما در جنوب و جنوب شرق آسیا را تقویت می کند.

گاز طبیعی به دلیل انتشار کربن پایین آن در مقایسه با سایر انواع سوخت های فسیلی، نقش محوری به عنوان سوخت انتقالی ایفا می کند.شرکت ادنوک امارات در ماه اوت نیز قراردادی به مدت 5 سال با شرکت جابیکس ژاپن امضا کرد.

 

عکاظ عربستان: 

عربستان و یمن در نمایشگاه بین دو فرهنگ

نمایشگاه «بین دو فرهنگ» با حضور سفیر عربستان ، وزیر اطلاعات، فرهنگ و گردشگری یمن، افتتاح شد در این دوره، این نمایشگاه بر فرهنگ یمن، و نشان دادن پیوندها و شباهت های آن با فرهنگ سعودی، به عنوان بخشی از تلاش های این وزارتخانه برای ایجاد پل های فرهنگی بین فرهنگ های مختلف عربی و بین المللی تمرکز دارد. 

این نمایشگاه  تا 20 این ماه ادامه خواهد داشت، این نمایشگاه با ارائه مولفه ها و عناصر فرهنگ از طریق چارچوب هنری خلاقانه ای متمایز می شود که زیبایی شناسی را در بستر تضاد به نمایش می گذارد و توسعه مستقل دو فرهنگ و ریشه های مشترک آنها را نشان می دهد.

 

الجزیره: 

آغاز نمایشگاه بین المللی کتاب فلسطین

 سیزدهمین دوره از نمایشگاه بین المللی کتاب فلسطین با مشارکت بیش از 390 ناشر در رام الله آغاز شد.

شعار این نمایشگاه «75 سال از نکبت، تا تشکیل کشور می مانیم» است که توسط وزارت فرهنگ فلسطین در رام الله در کرانه باختری برپا شده است.

این نمایشگاه از 7 سپتامبر آغاز به کار کرده و به مدت 10 روز تا 17 سپتامبر به فعالیت خود ادامه خواهد داد.محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت که این نمایشگاه تجسم هویت و فرهنگ فلسطین است .

پیش از این عاطف ابو سیف، وزیر فرهنگ فلسطین گفته بود که این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه کتاب در تاریخ فلسطین است و 4 غرفه اردن، کویت، عمان و مراکش را شامل می شود.

 

الخلیج اونلاین:

 دیدار معاون وزیر خارجه امریکا با همتای عربستانی خود در ریاض

ولید الخریجی، معاون وزیر خارجه عربستان در ریاض، میزبان باربرا لیف، معاون وزیر خارجه امریکا بود.

دو طرف درباره روابط عربستان و امریکا و راه های تقویت آن و توسعه آن در زمینه های مختلف رایزنی کردند. دو طرف آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و تلاش ها در این خصوص را نیز بررسی کردند.

کاخ سفید پیش از این اعلام کرده بود که یک هیئت از امریکا برای بررسی مسائل منطقه ای از جمله عادی سازی روابط با اسرائیل و جنگ یمن به عربستان می رود.

 

خبرگزارى رسمى کویت:

 سفر ولیعهد کویت به چین 

مشعل الاحمد الجابر الصباح، ولیعهد کویت در ماه جاری به چین سفر می کند.

در همین راستا، احمد فهد الاحمد الصباح، وزیر دفاع کویت میزبان چانگ جیان وی، سفیر چین در کویت بود. در این دیدار وزرای امور عمومی و دارایی کویت نیز حضور داشتند. در جریان این دیدار، مقدمات سفر هیئت کویتی به ریاست وزیر دفاع و وزرای نفت، خارجه، دارایی و بازرگانی به چین بررسی شد. سفر این هیئت کویتی به چین برای ساماندهی سفر قریب الوقوع ولیعهد کویت به چین است. گفتنی است حجم مبادله تجاری کویت و چین در سال 2022، 31 میلیارد دلار بوده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها