|

العالم فی 60 ثانیة

از کاشت زیتون برای اولین بار در عمان تا انصراف عربستان از میزبانی مشترک جام جهانی 2030

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الخلیج اونلاین، خبرگزاری رسمی عربستان، الشبیبه عمان،القدس العربى و خبرگزاری رسمی امارات.

از کاشت زیتون برای اولین بار در عمان تا انصراف عربستان از میزبانی مشترک جام جهانی 2030
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الخلیج اونلاین، خبرگزاری رسمی عربستان، الشبیبه عمان،القدس العربى و خبرگزاری رسمی امارات.

 

القدس العربى:

 اردن به ائتلاف بین المللی امنیت دریایی پیوست

فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن از پیوستن نیروی دریایی پادشاهی اردن به ائتلاف بین المللی امنیت دریایی، که مقر آن در بحرین است، خبر داد.

فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن اعلام داشت که این ائتلاف دریایی، اولین ائتلاف اردن نیست و این کشور از سال 2008 یکی از اعضای فعال فرماندهی نیروهای دریایی ائتلاف مشترک بوده است.

این فرماندهی افزود که نیروی دریایی اردن با مشارکت فرماندهی مرکزی نیروی دریایی امریکا به ادغام فناوری هوش مصنوعی در سیستم های بدون سرنشین اقدام کرده است.

پیوستن این کشور به ائتلاف بین المللی امنیت دریایی، نقش فرماندهی کل نیروهای مسلح اردن را در امنیت بین المللی و منطقه ای افزایش می دهد.

 

الخلیج اونلاین:

 انصراف عربستان از میزبانی مشترک جام جهانی 2030

عربستان از رویای خود برای میزبانی مشترک جام جهانی 2030 صرف نظر کرده و با هدف کسب میزبانی جام 2034 به طور جدی برای جلب حمایت اروپا تلاش می کند.

به گزارش روزنامه تایمز بریتانیا حاکی از تمایل جدی عربستان برای میزبانی فینال بیست و پنجمین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال که قرار است در سال 2034 برگزار شود است.

عربستان از رویای خود برای میزبانی فینال جام جهانی 2030 به طور مشترک با مصر و یونان صرف نظر کرده و در عین حال بر برگزاری انفرادی جام جهانی 2034 تمرکز کرده است.

طبق اعلام همین منبع، دولت عربستان حمایت اروپا را برای میزبانی جام جهانی 2034 هدف قرار داده است.

 

خبرگزاری رسمی امارات: 

نشست دیپلماتیک میان امارات و بحرین

نشست کارگروه همکاری های دیپلماتیک بین وزارتخانه های امور خارجه امارات و بحرین روز پنجشنبه در ابوظبی برگزار شد.

این نشست در چارچوب نتایج دهمین نشست کمیته مشترک امارات و بحرین بود که در 23 اکتبر 2022 در منامه برگزار شد.

خلیفه شاهین المرر، وزیر مشاور دولت امارات و عبدالله بن احمد آل خلیفه، معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه بحرین ریاست این نشست را بر عهده داشتند.

وزیر اماراتی در این دیدار بر تمایل دائمی دو کشور برای تقویت روابط نزدیک و اهمیت ادامه رایزنی ها در چارچوب هماهنگی مشترک به نفع دو کشور و دو ملت برادر تاکید کرد.

 

الشبیبه  عمان:

کاشت زیتون برای اولین بار در عمان

وزارت کشاورزی، شیلات و منابع آبی عمان موفق به کشت درختان زیتون و افزایش باروری این نوع درخت شد که پیشتر در این کشور کشت نمی شد.

کشت زیتون در روستای وادی الکهافه از توابع بخش بهلاء در استان الداخلیه عمان موفقیت آمیز بوده و ویژگی های جغرافیایی روستا به این موفقیت کمک کرده است.

ویژگی این روستا ارتفاع آن از سطح زمین است؛ چراکه در دامنه شرقی کوه الکور قرار دارد و آب و هوای غالب آن شبیه آب و هوای حوزه مدیترانه است که برای کشت محصول زیتون مناسب است.

موفقیت این کشت آزمایشی در عمان، مسیری را برای گسترش کشت محصولات جدیدی که قبلاً در استان های این کشور کشت نمی شدند، باز می کند.

 

خبرگزاری رسمى عربستان "واس":

 آغاز رزمایش ستاره درخشان در مصر

 رزمایش «النجم الساطع» (ستاره درخشان) با حضور 34 کشور از جمله عربستان در یک پایگاه نظامی در غرب مصر آغاز شد.

این رزمایش از روز پنجشنبه آغاز شده و تا 14 سپتامبر ادامه خواهد داشت. وزارت دفاع عربستان نیز روز گذشته در شبکه اجتماعی ایکس پایان ورود یگان های نظامی این کشور به مصر برای شرکت در این رزمایش را اعلام کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد که رزمایش «النجم الساطع» با هدف تبادل تجارب و هماهنگی اقدامات مشترک میان نیروهای شرکت کننده از کشورهای برادر و دوست انجام می شود.

رزمایش «النجم الساطع» در پایگاه نظامی «محمد نجیب» در غرب مصر در حال انجام است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها