|

سومین نشست جهانی مبارزه با تروریسم در دوحه

الخلیج اونلاین، در گزارشی به سومین نشست جهانی مبارزه با تروریسم در دوحه پرداخته است.

سومین نشست جهانی مبارزه با تروریسم در دوحه

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،الخلیج اونلاین،الصباح عراق،الرأى کویت، و روسیا الیوم .

در این میان الخلیج اونلاین،در گزارشی به سومین نشست جهانی مبارزه با تروریسم در دوحه  پرداخته است.

 

الخلیج اونلاین: 

دوحه میزبان سومین نشست جهانی مبارزه با تروریسم

 پایتخت قطر سومین نشست هماهنگی مبارزه با تروریسم را برای بررسی موضوعات مرتبط با این پدیده و جلوگیری از افراط گرایی خشونت آمیز میزبانی می کند.

دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل و دفتر برنامه سازمان ملل در مشارکت پارلمانی در پیشگیری و مبارزه با تروریسم که در دوحه مستقر است، با همکاری پارلمان قطر، امروز دوشنبه سومین نشست هماهنگی مبارزه با تروریسم را برگزار می کند.

این نشست که با مشارکت نمایندگانی از گروه ها و انجمن های پارلمانی منطقه ای و جهانی همراه است، به دنبال بررسی فعالیت ها و اقدامات اجرا شده توسط پارلمان ها از جمله همکاری با دفتر مبارزه با تروریسم سازمان ملل است.

در این نشست همچنین موضوعات دارای اولویت و تمرکز جغرافیایی برای اقدامات احتمالی آتی مجامع پارلمانی در مورد مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم و   جلوگیری از افراط گرایی خشونت آمیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.

 

الصباح: 

تخصیص بودجه برای پروژه خط آهن بندر فاو عراق به ترکیه

وزارت حمل و نقل عراق اعلام کرد که تخصیصات لازم برای ساخت خط ریلی بندر بزرگ فاو به ترکیه در بودجه 2023 عراق درج شده است.

«جواد الشویلی» مدیر روابط عمومی شرکت راه‌آهن عراق اعلام کرد که خط ریلی بندر فاو به ترکیه به طول 2200 کیلومتر خواهد بود و هم برای انتقال مسافر و هم انتقال کالا به کار گرفته خواهد شد.

او افزود که به موازات این مسیر بزرگراهی برای تردد کامیون‌ها و نیز یک خط لوله گاز ساخته خواهد شد.

به گفته الشویلی، پیمانکار این پروژه شرکت فرانسوی آلستوم خواهد بود و پیش از این یک شرکت ایتالیایی مطالعات امکان‌سنجی پروژه و مسیر مناسب برای اجرای آن را انجام داده است.

وی تأکید کرد که این پروژه از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساختی عراق است و تأثیر چشمگیری بر اقتصاد عراق خواهد داشت و این کشور را به حلقه ارتباط میان آسیا و اروپا تبدیل خواهد کرد ضمن اینکه از ترافیک جاده‌های بین شهری عراق خواهد کاست چون بزرگراه کامیون‌های حامل بار از مسیر جاده بین‌المللی جدا می‌شود و از شهرهای عراق عبور نمی‌کند.

 

الرأى کویت: 

منابع کویتی: لغو روادید عراق برای شهروندان و دارندگان اقامت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس

روزنامه «الرأی» کویت به نقل از منابع امنیتی مطلع خبر داد که دولت عراق با ورود بدون روادید شهروندان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و افراد مقیم فاقد تابعیت (بدون) به خاک عراق موافقت کرده است.

الرأی به نقل از منابع مطلع امنیتی خبر داد که شهروندان کویت و دیگر کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و نیز مقیمانی که در این کشورها اقامت بدون تابعیت دارند (بدون) می‌توانند بدون روادید به عراق سفر کنند.

این گزارش افزوده که دولت عراق طی بخشنامه‌ای به گذرگاه مرزی سفوان این تصمیم را به آنها اطلاع داده و تأکید کرده که از صبح دوشنب (30 ژانویه) شهروندان یا دارندگان اقامت کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیازی به روادید ندارند.

این گزارش تأکید کرده که گذرگاه مرزی عبدلی کویت نیز آمادگی لازم برای پذیرش شهروندان بدون روادید به سمت عراق را دارد.

 

روسیا الیوم : 

بمباران مجدد در منطقه البوکمال

خبرنگار روسیا الیوم از بمباران هوایی مجدد در منطقه البوکمال سوریه در مجاورت مرز عراق خبر داد.

 هواپیماهای جنگی ناشناس منطقه البوکمال را از سمت گذرگاه مرزی القائم با عراق در نزدیکی تیپ نهم مرزبانی عراق بمباران کردند.

به گزارش این منبع دو موشک اصابت کرده و نتیجه این حمله تا به این لحظه نامشخص است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها