|

جزئیات دیدار السودانی و ماکرون در پاریس

خبرگزاری رسمی عراق (واع) ،در گزارشی به جزئیات دیدار السودانی و ماکرون در پاریس پرداخته است.

جزئیات دیدار السودانی و ماکرون در پاریس

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،الخلیج اونلاین، بغداد الیوم،خبرگزاری رسمی عراق (واع)، و روسیا الیوم .

در این میان خبرگزاری رسمی عراق (واع) ،در گزارشی به جزئیات دیدار السودانی و ماکرون در پاریس پرداخته است.

 

بغداد الیوم: 

دستگیری عنصر خطرناک داعش در بغداد

 منابع امنیتی عراق از دستگیری یکی از خطرناک ترین عناصر تروریستی داعش در منطقه یوسفیه بغداد خبر دادند.

در ادامه عملیات های مستمر اداره کل اطلاعات و امنیت وزارت دفاع عراق برای تعقیب بقایای باندهای تروریستی و بر اساس اطلاعات دقیق، امروز جمعه یگان های اداره اطلاعات و امنیت بغداد موفق به دستگیری یکی از عناصر خطرناک داعش در منطقه یوسفیه – الرضوانیه شرقی شدند.

این عملیات با هماهنگی یگان هفدهم پس از دریافت اطلاعات و مشخص شدن محل اختفای فرد تروریست بود. متهم دستگیر و اقدامات قانونی در قبال وی انجام شد.

 

الخلیج اونلاین: 

بازدید رئیس ستاد نیروهای مسلح عربستان از چند مرکز صنایع نظامی ایتالیا

یک هیئت بلندپایه نظامی به ریاست رئیس ستاد نیروهای مسلح عربستان در سفری چند روزه وارد ایتالیا شد.

ژنرال «فیاض بن حامد الرویلی» رئیس ستاد نیروهای مسلح عربستان در آغاز این سفر رسمی با «جویدو کروزیتو»، وزیر دفاع ایتالیا دیدار و راه‌های گسترش همکاری‌های نظامی و دفاعی دو کشور را بررسی کرد.

او همچنین در دیدار با ژنرال «جوزپه دراگونیه»، رئیس ستاد ارتش ایتالیا، راه‌های همکاری دوجانبه را بررسی کرد.

الرویلی در این سفر همچنین با مدیر کل سازمان تسلیحات و فرمانده ستاد عملیات مشترک ایتالیا جداگانه دیدار کرده است.

او همچنین از چند شرکت صنایع دفاعی ایتالیا از جمله یک شرکت تولید ناوچه‌های نظامی و یک شرکت متخصص جنگ سایبری دیدن کرد.

ایتالیا پیش‌تر بعد از امریکا و انگلستان، بزرگ‌ترین صادرکننده سلاح به عربستان بود اما در سال 2021 و در پی نگرانی از استفاده از این سلاح برای کشتار غیر نظامیان در یمن، صادرات تسلیحاتی خود به عربستان را متوقف کرد.

 

روسیا الیوم: 

بانک مرکزی لبنان حساب‌های شرکت صرافی نزدیک به حزب الله را مسدود کرد

 بانک مرکزی لبنان از بلوکه کردن حساب 3 شهروند لبنانی که پیش‌تر امریکا به علت ارتباط با حزب‌الله آنان را تحریم کرده بود خبر داد.

بانک مرکزی لبنان روز (پنج‌شنبه 26 ژانویه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حساب‌های بانکی شرکت صرافی «ستیکس» متعلق به حسن مقلد و دو پسر وی را بلوکه کرده است.

وزارت خزانه داری امریکا روز سه شنبه اعلام کرد که صرافی لبنانی و «حسن مقلد» یک کارشناس مالی لبنانی را به علت نقش کلیدی وی در کارهای مالی برای حزب الله تحریم می کند.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع) : 

جزئیات دیدار السودانی و ماکرون در پاریس

برجسته‌ترین مفاد قرارداد مشارکت راهبردی که در سفر م«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به فرانسه توسط دولت‌های عراق و فرانسه امضا شد، شامل چهار فصل، شش فصل، 50 ماده، 64 بند و نکته بود. 

این اولین توافق در نوع خود پس از سال 2003 و جامع ترین توافق است. بین دو کشور از سال 1968، و این اولین بار است که مکرون توافق نامه ای را در داخل کاخ الیزه امضا می کند.

 توافقنامه مشارکت راهبردی عراق و فرانسه که شامل محورهای متعدد در زمینه های اقتصادی و امنیتی، مبارزه با تروریسم و   افراط گرایی، مبادلات فرهنگی و سایر محورهای مرتبط با مدیریت بحران، مبارزه با جرایم اقتصادی و سازمان یافته، حفاظت از محیط زیست، ترویج حقوق بشر و آموزش بود

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها