|

بانک فدرال آمریکا در حال اجرای ضوابط بین‌المللی برای بانک‌های عراق است

الصباح عراق، در گزارشی به اجرای ضوابط بین‌المللی برای بانک‌های عراق پرداخته است.

بانک فدرال آمریکا در حال اجرای ضوابط بین‌المللی برای بانک‌های عراق است

در بررسى رسانه‌های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،الصباح، روسیا الیوم،خبرگزاری رسمی عراق (واع)، و العربی الجدید.

در این میان الصباح عراق، در گزارشی به اجرای ضوابط بین‌المللی برای بانک‌های عراق پرداخته است.

 

الصباح: 

مشاور نخست‌وزیر عراق: بانک فدرال امریکا در حال اجرای ضوابط بین‌المللی برای بانک‌های عراق است

مشاور اقتصادی نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که اقدامات بانک فدرال امریکا در مورد بانک‌های عراقی به معنای اجرای استانداردهای شفافیت بین‌المللی در معاملات تجارت خارجی عراق است.

«مظهر محمد صالح» مشاور نخست‌وزیر عراق در امور مالی و اقتصادی، گفت که بانک فدرال امریکا در حال اجرای ضوابط بین‌المللی برای بانک‌های عراق است و این اولین بار پس از دهه 1990 است که عراق استانداردهای جهانی را در این عرصه اجرا می‌کند.

او گفت که این ضوابط به معنای آن است که همه حواله‌های بازرگانان و بانک‌های خصوصی از طریق بانک مرکزی انجام می‌شود و در آن به طور دقیق مشخص می شود که چه مقدار دلار برای دریافت چه کالایی به چه کسی پرداخت شده است.

صالح افزود که این به معنای دقیق و تفصیلی شدن اطلاعات حواله‌های تجاری است.

وی تأکید کرد که بازارهای عراق و بازرگانان عراقی چند دهه‌ است که این مقدار از شفافیت را تجربه نکرده‌اند و تا عادت کردن به وضع جدید اختلال را شاهد خواهیم بود.

 

روسیا الیوم: 

السیسی در دهلی نو: امیدواریم روابط به سطح شراکت راهبردی برسد

رئیس جمهوری مصر در سفر به هند به عنوان مهمان افتخاری مراسم سالروز استقلال این کشور، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور به سطح شراکت راهبردی برسد.

 «عبدالفتاح السیسی» که در رأس هیئتی بلندپایه  به عنوان مهمان افتخاری مراسم سالروز استقلال هند به دهلی نو، پایتخت این کشور سفر کرده، در مراسم استقبال رسمی از وی در کاخ ریاست جمهوری هند ابراز امیدواری کرد که روابط مصر و هند در همه عرصه‌ها گسترش یابد و به سطح شراکت راهبردی برسد.

او گفت که مصر احترام ویژه‌ای برای تجربه هند در توسعه پایدار و پیشرفت و دستاوردهای بزرگ قائل است.

السیسی همچنین در محل یادمان مهاتما گاندی، رهبر فقید هند، حاضر شد و دفترچه یادمان وی را امضا کرد.

وی گاندی را تجسم اصول و ارزش های عدالت و صلح و برابری و مبارزه با خشونت و نیز جانبداری نامشروط از گزینه مقاومت مسالمت‌آمیز دانست و تأکید کرد که جهان نیازمند الهام‌گرفتن از اصول والایی است که موجب یکپارچگی و شکوفایی ملت هند شد.

 

خبرگزاری رسمی عراق (واع): 

السودانی: عراق اجازه تعرض به خاک کشورهای همسایه را نمی‌دهد 

نخست‌وزیر عراق با انتشار مقاله ای در نشریه «لوموند» ضمن تأکید بر روابط راهبردی عراق و فرانسه، بر ادامه تلاش بغداد برای برگزاری گفت‌وگوهای تهران و ریاض تأکید کرد.

او گفت که دولت عراق امروز بیش از پیش به ضرورت گسترش روابط با کشورهای منطقه و جهان بر پایه همکاری و تعادل و فاصله گرفتن از سیاست محوربندی و شراکت با کشورهای گوناگون و در رأس آنها فرانسه ایمان دارد و بغداد و پاریس اهمیت راهبردی روابطشان را درک می‌کنند.

وی افزود که عراق می‌کوشد که عنصر پیش‌برنده در دیپلماسی منطقه‌ای باشد و این مسئله را در کنفرانس بغداد 2 نیز اعلام و تأکید کرد که عراق اجازه تعرض به خاک کشورهای همسایه را نمی‌دهد در عین اینکه اجازه هرگونه تعرض به خاک خود را هم نمی‌دهد.

السودانی افزود که روابط حسنه عراق با کشورهای منطقه باعث شده که بغداد محل تلاقی طرف‌های متنازع باشد و در این راستا نقشی مهم در نزدیک کردن دیدگاه ها میان تهران و ریاض داشته و به این روند ادامه خواهد داد

 

العربی الجدید: 

جهش چشمگیر در صادرات طلای سوئیس به ترکیه و عربستان

 آمارهای اداره گمرک سوئیس نشان‌دهنده جهش چشمگیر در صادرات طلا از این کشور به ترکیه و عربستان است.

آمارهای اداره گمرک سوئیس نشان می‌دهد که این کشور در سال 2022 به ترکیه 188 تُن طلا صادر کرده در حالی که این مقدار در سال 2021 فقط 11 تُن بوده است.

این بیشترین مقدار صادرات طلای سوئیس به ترکیه طی یک دهه گذشته است.

بی ثباتی اقتصادی و افزایش شدید تورم در ترکیه از عوامل اصلی افزایش تقاضای طلا در این کشور است چون طلا از سرمایه‌گذاری‌های امن شمرده می‌شود.

همچنین صادرات طلای سوئیس به عربستان از 7 تُن در سال 2021 به 47 تُن در سال 2022 رسیده که این مقدار صادرات از سال 2015 سابقه نداشته است.

سوئیس از بزرگ‌ترین مراکز پالایش طلا در جهان است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها