|

الزام بنگاه‌های اقتصادی عراق به استفاده از نظام‌های پرداخت الکترونیک

الجزیره، در گزارشی به الزام بنگاه‌های اقتصادی عراق به استفاده از نظام‌های پرداخت الکترونیک پرداخته است.

الزام بنگاه‌های اقتصادی عراق به استفاده از نظام‌های پرداخت الکترونیک

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین ،الجزیره، ایرث نیوز،خبرگزاری رسمی عراق (واع)، و خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) .

در این میان الجزیره، در گزارشی به الزام بنگاه‌های اقتصادی عراق به استفاده از نظام‌های پرداخت الکترونیک پرداخته است.

 

الجزیره: 

الزام بنگاه‌های اقتصادی عراق به استفاده از نظام‌های پرداخت الکترونیک

در راستای تلاش برای اصلاحات اقتصادی و جذب اموال نقدی به بانک‌ها و شفافیت مالی، دولت عراق گسترش پرداخت الکترونیک را در دستور کار خود قرار داده است.

عراق از سال 2017 سازوکارهای پرداخت الکترونیک را در  کشور راه‌اندازی کرد اما هنوز از مرحله مطلوب فاصله بسیاری دارد.

هدف عراق پرداخت حقوق همه کارکنان از طریق بانک‌هاست. تا نیمه سال گذشته، 8 میلیون حساب بانکی و 15.5 میلیون کارت بانکی و بیش از 9 هزار دستگاه پرداخت الکترونیکی وجود داشت.

در روزهای اخیر دولت عراق همه نهادهای حکومتی و نیز مدارس و دانشگاه‌های خصوصی و ایستگاه‌های سوخت و فروشگاه‌ها و رستوران‌ها و داروخانه‌ها و مطب‌های پزشکی را ملزم به استفاده از دستگاه‌های پرداخت الکترونیک کرده و به آنان تا اول ژوئن آینده فرصت انجام اقدامات لازم در این زمینه را داده است.

 

ایرث نیوز: 

 میانگین هواپیماهای عبوری از آسمان عراق 600 هواپیما در روز است

 شرکت خدمات هوانوردی عراق ضمن اعلام تعداد پروازهای عبوری از آسمان این کشور از برنامه‌ریزی برای افزایش این پروازها خبر داد.

«شبلی محمد ضاری»، معاون مدیرکل شرکت خدمات هوانوردی عراق، گفت که این شرکت بر اساس نقشه راه مشخصی برای بهبود خدمات به هواپیماها بر اساس معیارهای سازمان ICAO تلاش می‌کند.

او گفت که میانگین هواپیماهای عبوری از آسمان عراق 600 هواپیما در روز است و عراق بابت هر پرواز عبور 450 دلار دریافت می‌کند و افزود که عراق در نظر دارد که بر اساس وزن و حجم هواپیماها در این قیمت تجدید نظر کند.

وی افزود که عراق در پی افزایش مسیرهای هوایی با کشورهای همسایه به منظور افزایش درآمد از پروازهای عبوری است.

ضاری تأکید کرد که آسمان عراق کاملا توسط کادرهای عراقی اداره می‌شود.

 

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا):

 انتقال 40 فلسطینی از زندان مجدو

نیروهای اسرائیلی با حمله به اسرای زندان مجدو، 40 نفر از آنان را دستگیر کردند.

 اداره امور اسرای فلسطین در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که یگان های سرکوب اسرائیلی «الشباص» با یورش به زندان مجدو و شلیک گاز به سوی زندانیان، 40 نفر از آنان را دستگیر کردند.

این منبع افزود: روند انتقال اسرای فلسطین در چارچوب عملیات انتقال گسترده ای است که اخیرا توسط اداره زندان ها علیه اسرای فلسطین انجام شده و تا هفته گذشته بیش از 220 زندانی را از زندان های هداریم، ریمون و مجدو منتقل کرده است و پیش بینی می شود این انتقالات تا مارس آینده ادامه یابد.

 

قاهره الاخباریه:

 رئیس مجلس اردن: شاهد اجرای پروژه‌های بزرگ با مصر خواهیم بود

 رئیس مجلس اردن تأکید کرد در مرحله پیش رو شاهد اجرای پروژه‌های بزرگ مشترک با مصر خواهیم بود.

«احمد الصفدی»، رئیس مجلس نمایندگان اردن،گفت که اوضاع سیاسی کشورهای عربی حدود 5 دهه است که با تنش همراه است و افزود که عراق و سوریه و لبنان شرایط سختی را تجربه می‌کنند.

او گفت که تروریسم از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی کشورهای عربی و منطقه است و افزود که باید کشورهای عربی برای بهبود وضعیت اقتصادی و مبارزه با تروریسم و مواد مخدر به اقدامات مشترک دست بزنند.

وی افزود که اردن و مصر شاهد مبادلات اقتصادی‌ای فراتر از مناسبات اقتصادی اردن با دیگر کشورهای عربی خواهند بود.

الصفدی  تأکید کرد که روابط عراق و مصر و اردن حالتی هم‌افزا پیدا کرده و در مرحله پیش رو شاهد اجرای پروژه‌های بزرگ با مصر خواهیم بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها