|

کلاه‌برداری از مشتری‌های آنلاین در خاورمیانه

روزنامه‌های انگلیسی از حضور تیم ملی فوتبال زنان بریتانیا در فینال مسابقات یورو ۲۰۲۲ به وجد آمده اند و در کنار خبرهای سیاسی به این موضوع پرداخته اند.

کلاه‌برداری از مشتری‌های آنلاین در خاورمیانه

آمریکایی‌ها ضمن پیگیری موضوع جنگ اوکراین، مسائل داخلی خودشان مثل ممنوعیت سقط جنین و حواشی‌ آن را دنبال می‌کنند. 

روزنامه‌های انگلیسی از حضور تیم ملی فوتبال زنان بریتانیا در فینال مسابقات یورو ۲۰۲۲ به وجد آمده اند و در کنار خبرهای سیاسی به این موضوع پرداخته اند.

خاورمیانه‌ای‌ها سرگرم سفر بن سلمان به اروپا هستند، خبرهای یمن را دنبال می‌‌کنند، از کلاه‌برداری اینترنتی در خاورمیانه می‌گویند و …

 

گاردین

سه‌‌شیرها مقتدرانه به فینال یورو رسیدند

دیدار نیمه‌نهایی فوتبال یورو ۲۰۲۲ زنان میان دو تیم ملی بریتانیا و سوئد با نتیجه چهار بر صفر برای تیم ملی فوتبال زنان بریتانیا تمام شد تا سه‌‌شیرها یک پای فینال باشند.

تیم ملی فوتبال زنان بریتانیا یکی از قوی‌ترین تیم‌های یورو ۲۰۲۲ را برای رسیدن به فینال شکست داده اند. سوئد برای قهرمانی اروپا پا به میدان یورو ۲۰۲۲ گذاشته بود.

سه‌شیرها از سال ۲۰۰۹ که شش بر دو مقابل آلمان شکست خوردند، تا امروز به فینال هیچ تورنمنت مهمی نرسیده بودند. حالا آنها در فینال لندن منتظر نتیجه مسابقه آلمان و فرانسه هستند تا رقیب نهایی خود را بشناسند.

 

واشنگتن پست

ممنوعیت سقط جنین در کانزاس به رای گذاشته می‌شود

در پی اقدام دیوان عالی برای ممنوعیت عمومی سقط جنین، اهالی ایالت کانزاس آمریکا تا چند روز دیگر پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند تا تکلیف این موضوع را به صورت ایالتی روشن کنند. 

این رای‌گیری مشخص می‌کند آیا قانون اساسی ایالتی از ممنوعیت سقط جنین حمایت می‌کند یا نه. گروه‌ها و فعالان اجتماعی کانزاس در دو خط موضوع را برای اهالی شرح داده اند: « نه » به منزله موافقت با حق سقط جنین است. « بله » معنایی جز مخالفت با این حق ندارد. 

در سال ۲۰۱۹ دیوان عالی ایالتی کانزاس حق سقط جنین را در این ایالت به رسمیت شناخته بود. اگر اقدام جدید رای بیاورد، کانزاس هم به ایالت‌های ممنوعه می‌پیوندد.

 

نشنال

کلاه‌برداری از مشتری‌های آنلاین در خاورمیانه

شرکت امنیت سایبری سنگاپور که شعبه‌ای هم در دوبی دارد گزارش داده است خریداران آنلاین در بسیاری از کشورهای خاورمیانه هدف حمله کلاه‌برداران اینترنتی قرار گرفته اند.

به گزارش این شرکت، مهاجمان سایبری و کلاه‌برداران بیش از ۴۰۰ دامنه جعلی برای فریب خریداران از برندهای آنلاین معروف ترتیب داده اند. آنها در کشورهایی مثل امارات، عربستان، بحرین، مصر، اردن، کویت، قطر و اسرائیل شهروندانی را که برای خرید آنلاین اقدام کرده بودند، فریب داده اند. 

کلاه‌برداران از دو نام آرامکس و امارات پست برای جعل هویت و فریب مشتری‌ها سوء استفاده و از طریق پیام‌رسان‌هایی مثل واتس‌ آپ اطلاعات بانکی آنها را سرقت کرده بودند.

 

عرب نیوز

سفر ولیعهد عربستان به یونان و فرانسه

شاهزاده محمد بن سلمان راهی آتن شده است تا گام‌هایی را برای توسعه روابط دو کشور بردارد. او در ادامه سفر اروپایی خود به فرانسه خواهد رفت. 

ولیعهد عربستان در دیدار با میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان علاوه بر موضوعات تجاری و اقتصادی درباره پروژه نیوم ( شهر هوشمند جدید عربستان ) گفت و گو کرده است. 

نیوم شهری است که در ساحل دریای سرخ ساخته می‌شود و از نمادهای فناوری و توسعه پایدار و وفاداری به محیط زیست خواهد بود. عربستان سرمایه زیادی را برای پیش‌برد این پروژه به کار گرفته است.

نخست‌وزیر یونان هم ضمن استقبال از این پروژه، درباره مواضع مشترک دو کشور یونان و عربستان با بن سلمان بحث و گفت و گو کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها