|

اعلام وضعیت اضطراری درباره شیوع آبله میمونی

روزنامه‌های آمریکایی در کنار پرداختن به حواشی کمیته بررسی حوادث روز ششم ژانویه و حمله به کنگره در سال ۲۰۲۱، موضوع رفع بحران مواد غذایی و شیوع محسوس آبله میمونی را هم مورد توجه قرار داده اند.

اعلام وضعیت اضطراری درباره شیوع آبله میمونی

روزنامه‌های آمریکایی در کنار پرداختن به حواشی کمیته بررسی حوادث روز ششم ژانویه و حمله به کنگره در سال ۲۰۲۱، موضوع رفع بحران مواد غذایی و شیوع محسوس آبله میمونی را هم مورد توجه قرار داده اند. 

رقابت دو نامزد نهایی یعنی تراس و سوناک برای ورود به ساختمان نخست‌وزیری همچنان سوژه اول روزنامه‌های انگلیسی است.

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای هم از اعتراض خیابانی تونسی‌ها به پیش‌نویس قانون اساسی و از بروز خشونت دوباره میان رقبای سیاسی و نظامی در لیبی می‌گویند.

 

نیویورک تایمز

اعلام وضعیت اضطراری درباره شیوع آبله میمونی

با شناسایی موارد ابتلا به ویروس آبله میمونی در ۷۵ کشور جهان، سرانجام سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرد. با توجه به این که در طول چند هفته موارد ابتلا به سرعت افزایش یافته، سازمان بهداشت جهانی برای نخستین بار درباره این ویروس وضعیت اضطراری اعلام کرده است. 

به گزارش این سازمان، بیش از ۱۶هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند. اغلب مبتلایان جدید مردان همجنسگرا هستند. 

تب، درد عضلانی و بروز بثورات پوستی روی صورت و دست و پا از جمله نشانه‌های اولیه و ثانویه ابتلا به آبله میمونی است.

 

گاردین

تراس می‌تواند دستاوردها را به آتش بکشد!

پیشتازی لیز تراس در نظرسنجی غیررسمی اخیر در تقابل با سوناک باعث شده است تحلیلگران سیاسی و حقوقی انگلیس درباره عواقب حضور او در ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت لندن هشدار بدهند. 

لیز تراس، وزیر خارجه جانسون وعده داده است در صورت احراز پست نخست‌وزیری ظرف مدت ۱۵ ماه همه قوانین مربوط به اتحادیه اروپا را لغو و در واقع برگزیت واقعی را عملی کند. 

او کمپین غروب را راه‌اندازی کرده و شعارها و وعده‌های مطرح شده در این کمپین باعث شده است تحلیلگران زنگ خطر را به صدا در بیاورند و درباره از بین رفتن دستاوردهای قوانین کار و محیط زیست هشدار بدهند.

 

واشنگتن پست

بحران مواد غذایی مرتفع می‌شود؟ 

توافق دو کشور روسیه و اوکراین درباره آزادسازی غلات انبار شده در مناطق جنگی تا حد زیادی امیدبخش خواهد بود. هرچند که روسیه پس از این توافق به اودسا حمله کرد.

اوکراین تا پیش از حمله روسیه، یکی از بزرگترین تولید‌کنند‌ه‌های غلات و صادرکننده‌های روغن و کود در سراسر جهان به شمار می‌رفت. از زمان بروز جنگ در این کشور بیش از ۲۰ میلیون تن از انواع غلات و روغن و کود در سوله‌های پیرامونی دریای سیاه انبار شده و به مقصد نرسیده است. اتفاقی که باعث گرانی بیش از حد مواد غذایی و امور کشاورزی در سراسر جهان شده است. 

با کمک ترکیه و نمایندگان سازمان ملل، توافقی میان روسیه و اوکراین برقرار شده است که نتیجه‌اش شاید رفع بحران مواد غذایی باشد.

 

عرب نیوز

اعتراض تونسی‌ها به پیش‌نویس قانون اساسی

پیش از این که همه‌پرسی قانون اساسی جدید تونس برگزار شود، صدها معترض به خیابان‌های پایتخت آمده و مخالفتشان را با موارد به اصطلاح اصلاح شده نشان داده اند. 

این پیش‌نویس قرار است دو روز دیگر به همه‌پرسی گذاشته شود، اما از مدت‌ها قبل برخی گروه‌های سیاسی مخالفت خود را مطرح کرده اند. آنها معتقدند قیس سعید، رئیس‌جمهور تونس برای پیشبرد اهداف خود پیش‌نویس قانون اساسی را تهیه کرده است. 

رئیس‌جمهور تونس سال گذشته دولت را برکنار و پارلمان را منحل کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها