|

بگو مگوی دو رقیب نهایی در نخستین مناظره تلویزیونی

اوکراین، ممنوعیت سقط جنین و حواشی آن و البته ادامه بررسی پرونده حمله هواداران ترامپ به کنگره در سال ۲۰۲۱، سوژه‌های مورد توجه روزنامه‌‌های آمریکایی است.

بگو مگوی دو رقیب نهایی در نخستین مناظره تلویزیونی

اوکراین، ممنوعیت سقط جنین و حواشی آن و البته ادامه بررسی پرونده حمله هواداران ترامپ به کنگره در سال ۲۰۲۱، سوژه‌های مورد توجه روزنامه‌‌های آمریکایی است. 

انگلیسی‌ها رقابت پر سر و صدای سوناک و تراس را دنبال می‌کنند. علاوه بر آن به پیروزی‌های تیم ملی فوتبال زنان انگلیس و حضور آنها در نیمه‌نهایی مسابقات یورو را پوشش داده اند. 

خاورمیانه‌ای‌ها به برگزاری همه‌پرسی تونس، وقایع یمن و همچنین فعالیت‌های هسته‌ای ایران و موضوع برجام پرداخته اند.

 

گاردین

بگو مگوی دو رقیب نهایی در نخستین مناظره تلویزیونی 

ریشی سوناک و لیز تراس دو رقیب نهایی برای ورود به ساختمان شماره ۱۰ و همچنین رهبری محافظه‌کاران انگلیس، سرانجام در نخستین مناظره تلویزیونی خود حاضر شدند و تا توانستند با یکدیگر چالش کردند. کاهش مالیات، تورم و رابطه با چین محور اصلی مناظره تلویزیونی این دو رقیب بود.

سوناک، وزیر خزانه‌داری سابق انگلیس تا توانست برنامه‌های مالیاتی و اقتصادی تراس را زیر سوال برد و استدلال کرد اقدامات او برای کاهش مالیات منجر به افزایش تورم خواهد شد و این از ناآگاهی و کمبود دانش اقتصادی خانم تراس است. 

از آن سو تراس هم سوناک را متهم کرد که باعث شده است تا مالیات در انگلیس به بالاترین سطح خود در ۷۰ سال گذشته برسد. همچنین تراس اتهاماتی را هم به ثروت و اندوخته‌های سوناک وارد کرد. چندی پیش سوناک درگیر پرونده فرار مالیاتی همسرش بود.

 

واشنگتن پست

ممنوعیت سقط جنین به واگذاری منجر می‌شود؟

موافقان ممنوعیت سقط جنین معتقدند گزینه فرزندخواندگی پیش روی مادران بارداری قرار دارد. به این ترتیب مادرانی که مجوز سقط جنین نمی‌گیرند، می‌توانند فرزند خود را واگذار کنند!

اما موضوعی که اغلب مورد توجه طراحان این ایده قرار نمی‌گیرد این است که اولا فرآیند واگذاری فرزند بسیار طولانی و وقت‌گیر است و ثانیا دلایل عاطفی تا حد زیادی مانع از واگذاری نوزاد برای فرزند‌خواندگی خواهد شد. 

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با ممنوعیت سقط جنین، هر روز بر تعداد مادرانی که فرزندانی را بزرگ می‌کنند که تمایلی برای داشتن آنها نداشتند، افزوده می‌شود.

 

نشنال

تونس در پی ایجاد یک جمهوری جدید

بالاخره همه‌پرسی قانون اساسی تونس برگزار شد و موافقان و مخالفان آن پای صندوق حاضر شدند. 

موافقان همه‌پرسی می‌گویند تونس به دولتی قوی نیازمند است و اصلاحات قانون اساسی درست در جهت تحقق این خواسته است. مخالفان معتقدند قیس سعید رئیس‌جمهور تونس برای افزایش قدرت شخصی خود همه‌پرسی قانون اساسی راه انداخته و هدفی جز این نداشته است. 

قیس سعید سال گذشته نخست‌وزیر تونس را برکنار و پارلمان را هم منحل کرد تا فضا برای برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی و ایجاد تغییرات در آن مهیا شود. او می‌خواهد تونسی جدید را با تاکید بر وجه جمهوری آن به معرض نمایش بگذارد.

 

عرب نیوز

بازداشت ۱۰۰ زن در مناطق غربی یمن 

گروه‌های حقوق بشری و فعالان یمنی هشدار داده اند که از ابتدای ماه ژوئیه تا امروز ۱۰۰ زن یمنی به اتهام فحشا بازداشت شده اند!

این اتفاقات بیشتر در مناطق غربی یمن و در استان حجه این کشور رخ داده است. این مناطق در کنترل حوثی‌ها است. در گزارش گروه‌های حقوق بشری می‌خوانیم ماموران حکومتی به اتهام فحشا به خانه افراد هجوم می‌برند و زنان را بازداشت می‌کنند. 

فعالان اجتماعی یمن و گروه‌های ناظر بر حقوق بشر از حوثی‌ها خواسته اند بدون قید و شرط و به سرعت زنان را آزاد کنند و به خانه‌هایشان بازگردانند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها