|

آلمان برای زمستان پیش‌ رو انرژی ذخیره می‌کند

اقدام آلمان برای ذخیره انرژی برای زمستان موضوعی است که برخی روزنامه‌های آمریکایی به آن توجه نشان داده اند.

آلمان برای زمستان پیش‌ رو انرژی ذخیره می‌کند

اقدام آلمان برای ذخیره انرژی برای زمستان موضوعی است که برخی روزنامه‌های آمریکایی به آن توجه نشان داده اند. جنگ اوکراین باعث شده اروپایی‌ها گاز روسیه را تحریم کنند. به این ترتیب برای مقابله با مشکلات کمبود سوخت، از همین امروز اقدامات صرفه‌جویانه را آغاز کرده اند. 

انگلیسی‌ها بیش از هر موضوعی سرگرم چالش‌ها و رقابت‌های دو نامزد نهایی احراز پست نخست‌وزیری هستند. 

توسعه فرودگاه دوبی، رشد اقتصادی امارات و همچنین حمله نظامی به عراق و کشتار غیرنظامی‌ها موضوعاتی هستند که در صفحه اول روزنامه‌های خاورمیانه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

 

واشنگتن پست

آلمان برای زمستان پیش‌ رو انرژی ذخیره می‌کند

نورپردازی ساختمان‌های تاریخی نورنبرگ متوقف شده است. آب گرم در خانه‌های هامبورگ جیره‌بندی شده است. ممکن است چراغ‌های راهنمایی رانندگی غیر ضرور در برلین هم خاموش شوند. در پستدام دمای سوناها هم تا حد زیادی کاهش یافته است. 

این‌ها مجموعه اقداماتی است که دولت آلمان برای ذخیره انرژی در دستور کار خود قرار داده است و یا قرار خواهد داد تا با کمبود گاز زمستان مقابله کند. با آغاز حمله روسیه به اوکراین و تصمیم اروپا برای توقف پروژه نورد استریم ۲ و تحریم گاز روسیه معلوم بود که قاره سبز دچار مشکل سوخت خواهد شد. 

آلمانی‌ها برای مقابله با این وضعیت از همین تابستان دست به کار شده اند. اگر قرار است به پوتین و روسیه باجی داده نشود، پس باید صرفه‌جویی و بهینه کردن مصرف انرژی در دستور کار قرار بگیرد.

 

نشنال

پیش‌بینی‌ رشد ۴درصدی اقتصاد امارات در ۲۰۲۳

بر اساس آخرین داده‌ها و تحلیل‌های بانک مرکزی امارات پیش‌بینی‌ می‌شود اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۳، کمی بیشتر از ۴درصد رشد داشته باشد. امارات دومین اقتصاد بزرگ در میان کشورهای عربی است. 

بانک مرکزی امارات در تازه‌ترین گزارش‌های خود ادعا می‌کند این کشور در پایان سال ۲۰۲۲ بیش از ۵درصد رشد اقتصادی داشته باشد. در گزارش این نهاد مالی آمده تولید ناخالص داخلی امارات در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ کمی بیشتر از ۸درصد بوده است. این عدد برای اقتصادی که دو سال گرفتار پاندمی کووید بوده، قابل ملاحظه‌ است. 

افزایش قیمت نفت و همچنین تکاپوی امارات برای رشد پس از پاندمی حتی باعث شده صندوق بین‌المللی پول نیز ادعای بانک مرکزی امارات را تایید کند.

 

عرب نیوز

آغاز تحقیقات فوری برای بررسی حمله به کردستان عراق

عربستان و انگلیس حمایت خود را از عراق پس از حمله توپخانه‌ای به پارک روستایی زاخو در اقلیم کردستان اعلام کرده اند. آلمان هم از سازمان‌های بین‌المللی خواسته تحقیقات را برای روشن شدن این ماجرا شروع کنند. 

شلیک توپخانه‌ای به پارک روستایی زاخو در کردستان عراق جان ۹ نفر از شهروندان عراقی را که برای گردش به اقلیم کردستان آمده بودند،‌ گرفت. عراق ترکیه را مسئول این حمله معرفی کرد و حق اقدام تلافی‌جویانه را محفوظ دانست.

ترکیه مسئولیت این واقعه مرگ‌بار را گردن نمی‌گیرد و آن را اقدامی از سوی گروه پ.ک.ک می‌‌داند. اما عراقی‌های خشمگین پس از برگزاری مراسم دفن کشته‌ها، مقابل سفارت ترکیه تجمع کردند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها