|

جنگ اوکراین بی‌وقفه پیش می‌رود

خبرهای اوکراین دوباره به صدر اخبار رسانه‌های اروپایی، آمریکایی و حتی خاورمیانه‌ای بازگشته است. جنگی که از ۶ ماه پیش آغاز شده و تا امروز بی‌وقفه ادامه داشته است.

جنگ اوکراین بی‌وقفه پیش می‌رود

خبرهای اوکراین دوباره به صدر اخبار رسانه‌های اروپایی، آمریکایی و حتی خاورمیانه‌ای بازگشته است. جنگی که از ۶ ماه پیش آغاز شده و تا امروز بی‌وقفه ادامه داشته است. جنگی که بیش از ۹ میلیون آواره روی دست جهان گذاشته و جان بیش از ۴ هزار نفر را گرفته است. تحلیلگران می‌خواهند بدانند چه آینده‌ای پیش روی اوکراینی‌ها قرار دارد و … 

علاوه بر اوکراین، چالش‌ سازمان بهداشت انگلیس و همچنین رقابت دو نامزد نهایی برای احراز پست نخست‌وزیری سوژه روزنامه‌‌های انگلیسی است. 

خاورمیانه‌ای‌ها هم سرگرم ماجراهای عراق، یمن و تلاش‌های دیپلماتیک روسیه در آفریقا برای دستاوردهای اقتصادی و پس زدن تحریم‌ها هستند.

 

گاردین

بحران نیروی کار جان بیماران را به خطر انداخته است

نمایندگان پارلمان بریتانیا هشدار می‌دهند سازمان بهداشت این کشور در حال تجربه بدترین بحران تاریخ خود است؛ کمبود نیروی کار!

کمبود نیروی کار جان بیماران را در مرکزهای بهداشتی بریتانیا به خطر انداخته است. بخش بزرگی از این نیرو طی دو سال پاندمی کرونا از دست رفته است. آمارهای رسمی می‌گوید سازمان بهداشت بریتانیا به ۱۲هزار پزشک جدید و ۵۰ هزار پرستار جدید نیاز دارد. 

به نظر می‌رسد چالش مهم نخست‌وزیر بعدی بریتانیا در زمینه سازمان بهداشت، رفع کمبود نیروی انسانی متخصص برای مراکز بهداشت این کشور باشد.

 

ایندیپندنت

اقدامات بعدی برای اوکراین چیست؟

در مدت ۶ ماه جنگ اوکراین، لحظه‌ای از حملات روسیه کاسته نشده است. همین موضوع باعث شده آینده‌ای نامطمئن پیش روی اوکراین باشد. 

جنگ تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند؟ اوکراین دست از مقاومت بر می‌دارد؟ روسیه از مناطق شرقی عقب‌نشینی می‌کند؟ یا زیرساخت‌ها و سازه‌های مهم در سراسر اوکراین یکی یکی از دست می‌رود؟

واقعیت این است که تکلیف هیچ چیز در اوکراین روشن نیست. زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین همچنان حرف از ادامه مقاومت می‌زند و روسیه هم گرچه از مناطق مرکزی عقب‌نشینی کرده است، اما به حملات سنگین خود در مناطق شرقی ادامه می‌دهد.

 

عرب نیوز

جنگ اوکراین بی‌وقفه پیش می‌رود

از روزی که روسیه نخستین حمله به اوکراین را تدارک دید، ۶ ماه می‌گذرد. از آن روز تا امروز حملات روسیه بی‌وقفه ادامه داشته و ذره‌ای از حجم آن کاسته نشده است.

در تازه‌ترین حمله روسیه به اوکراین یک مدرسه در باخموت در منطقه دونتسک ویران شده است. نکته قابل تامل این که در حملات روسیه به اوکراین مدارس این کشور هرگز از شر حملات در امان نبوده اند. 

نه تنها مدارس که به دفعات ساختمان‌های مسکونی و فروشگاه‌هایی که به وضوح محل رفت و آمد شهروندان غیرنظامی است، در این جنگ هدف حملات روس‌ها قرار گرفته اند. بیش از ۴هزار غیرنظامی اوکراینی از روز آغاز حملات روسیه تا کنون جان خود را از دست داده اند.

 

نشنال

پای شورای امنیت به پرونده حمله به عراق باز شد

پس از آن که عراق، ترکیه را مسئول فاجعه مر‌گ‌بار حمله به پارک روستایی دانست، پای شورای امنیت به ماجرا باز شد. قرار است اعضای این شورا نشستی را برای بررسی موضوع تشکیل دهند.

ترکیه زیر بار این اتهام نمی‌رود و آن را حمله‌ای از سوی کردهای پ.ک.ک می‌داند. اما عراق از ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرده است. پس از این ماجرا عربستان و انگلیس از عراق حمایت کردند و آلمان هم خواستار رسیدگی فوری به پرونده شد.

چهار روز پیش در حمله به پارک روستایی زاخو در اقلیم کردستان عراق، ۹ شهروند عراقی از جمله یک کودک جان خود را از دست دادند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها