|

اعزام معلم‌های روسی به مناطق اشغالی اوکراین

گرم شدن بی‌سابقه هوا در انگلیس و آتش‌سوزی مناطق با پوشش گیاهی تنک و خشک‌تر باعث شده خبرهای مربوط به انتخاب جانشین نخست‌وزیر در این کشور به حاشیه رانده شود.

اعزام معلم‌های روسی به مناطق اشغالی اوکراین

پس از ماه‌ها که از آغاز حمله روسیه به اوکراین می‌گذرد، همچنان خبرهای این واقعه و حواشی‌ آن سوژه صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی است. از جمله خبر اعزام معلم‌های روسی به اوکراین به منظور آموزش صحیح تاریخ به دانش‌آموزان اوکراینی.

گرم شدن بی‌سابقه هوا در انگلیس و آتش‌سوزی مناطق با پوشش گیاهی تنک و خشک‌تر باعث شده خبرهای مربوط به انتخاب جانشین نخست‌وزیر در این کشور به حاشیه رانده شود. 

خاورمیانه‌‌ای‌ها از سوی سرگرم سفر رئیس امارات به فرانسه هستند و از سوی دیگر سرگرم حوادث یمن.

 

گاردین

ثبت رکورد افزایش دما در انگلیس و آتش‌سوزی‌های گسترده

روز سه‌شنبه در تاریخ دمایی انگلیس روز شوم نامیده شد؛ دمای هوا از ۴۰درجه سانتیگراد عبور کرد و به ۴۰درجه و سه دهم رسید. انگلیس تا دیروز چنین دمایی به خود ندیده بود. برخی از مناطق با پوشش گیاهی بوته‌ای و خشک متاثر از این وضعیت آتش گرفتند و آتش‌نشان‌ها را به دردسر انداختند.

کارشناسان مرکز ملی هواشناسی از چند روز پیش هشدار سطح چهار اعلام کردند و از شهروندان خواستند جز در موارد ضروری هرگز از خانه خارج نشوند. هشدار آنها از درجه ۴ بود به این معنی که دمای هوا برای همه گروه‌های سنی جوان و مسن با شرایط جسمی سالم و بیمار خطرناک خواهد بود. 

اما نکته جالب در گزارش این مرکز این است که کارشناسان برای روز چهارشنبه افت ۱۰درجه‌ای و بارش‌های سنگین و صاعقه پیش‌بینی کرده اند. این بارش‌ها از عصر روز سه‌شنبه به صورت پراکنده و نامحسوس شروع شد.

 

نشنال

رقابت سه نفره برای جانشینی بوریس جانسون

خانم کمی بادنوک هم از جمع نامزدهای محافظه‌کار انگلیس حذف شد تا تنها سه نفر باقی بمانند و برای جانشینی جانسون بجنگند. 

در دور چهارم رای‌گیری‌ها همچنان ریشی سوناک، که رئیس‌ خزانه‌‌داری سابق کابینه جانسون بود و با استعفای او ساجد جاوید کار به این معرکه کشید، در صدر است. او ۱۱۸ رای آورده است. 

پس از سوناک، خانم پنی موردانت، وزیر تجارت ایستاده و پس از او خانم لیز تراس وزیر خارجه انگلیس. فاصله این نامزدها با سوناک محسوس است و به نظر می‌رسد پیش‌بینی‌ها درست از آب دربیاید و رئیس‌ خزانه‌داری سابق جانشین جانسون شود.

 

عرب نیوز

انتقاد اتحادیه اروپا به حوثی‌ها در حصر تعز

امتناع حوثی‌های یمن در باز کردن جاده‌های منتهی به شهر تعز، باعث واکنش اتحادیه اروپا شده است. محاصره شهر پرجمعیت تعز مانع از رسیدن کمک‌های ارسالی سازمان‌های بین‌المللی به شهروندان این شهر شده است.

اتحادیه اروپا می‌گوید از رد پیشنهاد نماینده سازمان ملل برای کمک به اهالی تعز از سوی حوثی‌ها متاسف است. آنها خواستار بازگشایی جاده‌ها و تمدید آتش بس شش ماهه میان طرفهای درگیر شده بودند. حوثی‌ها این پیشنهاد را نپذیرفته اند. 

چند روز پیش همچنین حوثی‌های یمن تهدید کرده بودند عملیاتی نظامی را برای رسیدن به منابع نفت و گاز این شهر در استان مارب و سراسر یمن انجام خواهند داد.

 

واشنگتن پست

اعزام معلم‌های روسی به مناطق اشغالی اوکراین

دولت روسیه با هدف « آموزش صحیح » معلم‌هایی را استخدام می‌کند که حاضر باشند در اوکراین خدمت کنند. 

این معلم‌ها موظفند تاریخ صحیح اوکراین و روسیه را به دانش‌آموزان اوکراینی تدریس کنند و آنها را از تباهی نجات دهند. روسیه برای تحقق این هدف دستمزد قابل توجهی به این معلم‌ها پرداخت می‌کند. 

میانگین حقوق پرداختی روسیه به معلم‌ها در منطقه چواشیا ماهی ۵۵۰ دلار است، اما برای آنها که حاضر باشند در مناطق اشغالی اوکراین خدمت کنند، ۲۹۰۰ دلار ماهانه دستمزد در نظر گرفته شده است. خرسون و زاپوریژیا از جمله مناطقی هستند که روسیه در پی استخدام معلم برای مدارس آنهاست.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها