|

جانسون در جلسه اضطراری هوای گرم شرکت نکرد

روزنامه‌های انگلیسی از بی‌توجهی جانسون به موضوع گرمای هوا و جلسه اضطراری کبرا نوشته اند و البته به رقابت نامزدهای محافظه‌کار برای تعیین جانشین جانسون هم توجه کرده اند.

جانسون در جلسه اضطراری هوای گرم شرکت نکرد

روزنامه‌های آمریکایی سرگرم ارزیابی اقدام پلیس در حادثه تیراندازی مدرسه راب هستند و از شکست سیستماتیک پلیس و مسئولان ایالتی در جلوگیری از این حادثه مرگ‌بار می‌گویند.

روزنامه‌های انگلیسی از بی‌توجهی جانسون به موضوع گرمای هوا و جلسه اضطراری کبرا نوشته اند و البته به رقابت نامزدهای محافظه‌کار برای تعیین جانشین جانسون هم توجه کرده اند. 

رسانه‌های خاورمیانه‌‌ای از سفر شیخ زاید به فرانسه گفته اند و از تهدید حوثی‌ها و وقایع اوکراین و اعتراضات سودان.

 

گاردین

جانسون در جلسه اضطراری هوای گرم شرکت نکرد

درست در روزی که کارشناسان مراکز هواشناسی هشدار سطح ۴ داده بودند هوای گرم جان همه شهروندان انگلیسی را به خطر می‌اندازد، نخست‌وزیر مستعفی ترجیح داد در جلسه اضطراری دولت شرکت نکند. جانسون به جای شرکت در جلسه «کبرا»، راهی نمایشگاه هوایی فارنبرو شد!

این اتفاق در حالی رخ داد که دمای ۴۰ درجه فعالیت روزمره در سراسر انگلیس را مختل کرده بود. از جمله این که فعالیت خطوط ریلی در بسیاری از موارد متوقف و یا با تاخیرهای زیاد انجام شده بود. مسئولان شهری از مردم خواسته بودند فقط در صورت لزوم از خانه خارج شوند و در موارد غیر ضرور حتما در خانه بمانند. 

جانسون با بی‌توجهی به جلسه اضطراری دولت درباره هوای گرم، یک بار دیگر نشان داد چندان به موضوعات مرتبط با جان و سلامت شهروندان اهمیتی نمی‌دهد. او کرسی نخست‌وزیری‌اش را به دلیل بی‌توجهی به قانون قرنطینه در دوران پاندمی و برگزاری مهمانی در ساختمان نخست‌وزیری از دست داد.

 

نیویورک تایمز

تعلل پلیس در جلوگیری از حادثه اوالدی مشهود است

سرانجام گزارش ارزیابی حادثه تیراندازی مدرسه راب در اوالدی تگزاس منتشر و مشخص شد تعلل افسران پلیس حاضر در محل حادثه باعث بروز فاجعه شده است.

این بررسی نشان می‌دهد تعدادی از ماموران پلیس با هشدار کارمندان مدرسه در محل حادثه حاضر شده اند، اما برای دستگیری و جلوگیری از اقدام فرد مسلح کاری انجام نداده اند.

رسانه‌ها از این تعلل با عنوان شکست سیستمی پلیس و مسئولان ایالتی یاد می‌کنند. در حادثه دبستان راب شهر اوالدی، نوجوانی ۱۸ ساله و مسلح به نام سالوادور راموس، جان ۱۹ دانش‌آموز و ۲ معلم را گرفت و سرانجام با شلیک به خود، خودکشی کرد.

 

نشنال

دیدار شیخ زاید و مکرون در الیزه

شیخ محمد بن زاید برای نخستین‌بار در قامت رئیس امارات راهی فرانسه شده تا با مکرون دیدار و گفت و گو کند. این دیدار با هدف تحکیم روابط میان فرانسه و امارات صورت گرفته است. 

تبادلات فرهنگی و تجاری و تلاش برای برقراری صلح در جهان از جمله محورهای اصلی گفت و گو دیدار شیخ زاید و مکرون بوده است. 

روابط سیاسی امارات و فرانسه از سال تاسیس امارات متحده یعنی ۱۹۷۱ تا امروز به صورت یک‌پارچه برقرار بوده است.

 

عرب نیوز

تهدید حوثی‌ها به پایان آتش‌بس

نیروهای حوثی اعلام کرده اند رشته عملیاتی را برای شکستن حصر تعز انجام خواهند داد. این عملیات در سراسر یمن خاصه در مرکز و در استان مارب صورت خواهد گرفت. علت اقدام حوثی‌ها، تلاش برای دستیابی به تاسیسات نفت و گاز و برق است. 

وزیر خارجه یمن به منظور جلوگیری از اقدام نظامی حوثی‌ها و پایان آتش‌بس مذاکراتی را با نماینده آمریکا در این کشور ترتیب داده است. او در این گفت و گو تاکید کرده تعز قابل چشم‌پوشی نیست و جنایت علیه این شهر پرجمعیت محکوم است.

پیش‌بینی فرماند‌ه‌هان ارتش یمن این است که حوثی‌ها پس از پایان آتش‌بش در تدارک حملات نظامی گسترده در سراسر این کشور هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها