|

بررسی روزنامه های انگلیسی زبان

روزنامه‌های انگلیسی در کنار موضوع آتش‌سوزی در جنگل‌‌های فرانسه و پرتغال، به مناظره تلویزیونی نامزدهای مدعی جانشینی جانسون هم پرداخته است. روزنامه‌های آمریکایی سرگرم ارزیابی اقدام پلیس در حادثه تیراندازی مدرسه راب هستند و از شکست سیستماتیک پلیس و مسئولان ایالتی در جلوگیری از این حادثه مرگ‌بار می‌گویند.

بررسی روزنامه های انگلیسی زبان

بروز جبهه هوای گرم در اروپا و آتش‌سوزی در جنگل‌‌های فرانسه و پرتغال سوژه اول روزنامه‌های اروپایی است. مراکز هواشناسی اروپا به شهروندان قاره سبز هشدار داده اند از قرار گرفتن در معرض گرما خودداری کنند و توصیه‌ها را جدی بگیرند. روزنامه‌های انگلیسی در کنار این موضوع به مناظره تلویزیونی نامزدهای مدعی جانشینی جانسون هم پرداخته است. 

روزنامه‌های آمریکایی سرگرم ارزیابی اقدام پلیس در حادثه تیراندازی مدرسه راب هستند و از شکست سیستماتیک پلیس و مسئولان ایالتی در جلوگیری از این حادثه مرگ‌بار می‌گویند.

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای بخش عمده صفحات اول خود را به برگزاری نشست شورای همکاری خلیج فارس در جده عربستان اختصاص داده اند. آنها همچنین از یمن و سودان گفته اند و …

 

نیویورک تایمز

تعلل پلیس در جلوگیری از حادثه اوالدی مشهود است

سرانجام گزارش ارزیابی حادثه تیراندازی مدرسه راب در اوالدی تگزاس منتشر و مشخص شد تعلل افسران پلیس حاضر در محل حادثه باعث بروز فاجعه شده است.

این بررسی نشان می‌دهد تعدادی از ماموران پلیس با هشدار کارمندان مدرسه در محل حادثه حاضر شده اند، اما برای دستگیری و جلوگیری از اقدام فرد مسلح کاری انجام نداده اند.

رسانه‌ها از این تعلل با عنوان شکست سیستمی پلیس و مسئولان ایالتی یاد می‌کنند. در حادثه دبستان راب شهر اوالدی، نوجوانی ۱۸ ساله و مسلح به نام سالوادور راموس، جان ۱۹ دانش‌آموز و ۲ معلم را گرفت و سرانجام با شلیک به خود، خودکشی کرد.

 

عرب نیوز

تهدید حوثی‌ها به پایان آتش‌بس

نیروهای حوثی اعلام کرده اند رشته عملیاتی را برای شکستن حصر تعز انجام خواهند داد. این عملیات در سراسر یمن خاصه در مرکز و در استان مارب صورت خواهد گرفت. علت اقدام حوثی‌ها، تلاش برای دستیابی به تاسیسات نفت و گاز و برق است. 

وزیر خارجه یمن به منظور جلوگیری از اقدام نظامی حوثی‌ها و پایان آتش‌بس مذاکراتی را با نماینده آمریکا در این کشور ترتیب داده است. او در این گفت و گو تاکید کرده تعز قابل چشم‌پوشی نیست و جنایت علیه این شهر پرجمعیت محکوم است.

پیش‌بینی فرماند‌ه‌هان ارتش یمن این است که حوثی‌ها پس از پایان آتش‌بش در تدارک حملات نظامی گسترده در سراسر این کشور هستند.

 

گلف نیوز: تمرکز امارات بر صلح، غذا و محیط زیست است

شیخ محمد بن زاید، که برای نخستین بار در قامت رئیس امارات در نشست همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس حاضر شده است، در سخنرانی خود مسائل و موضوعات مورد توجه کشورش را تشریح کرده است. 

او از تلاش امارات برای تحقق صلح در منطقه و جهان گفته و همچنین بر تمایل امارات برای همکاری با کشورهای منطقه و جهان برای ثبات و امنیت تاکید کرده است. شیخ محمد همچنین تضمین داده کشورش برای ایجاد کارگروه‌هایی که درباره مسائل کلیدی امروز جهان مثل غذا و مبارزه با تغییرات اقلیمی فعالیت کند، آماده است و همکاری خواهد کرد. 

در حاشیه این نشست شیخ محمد بن زاید با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هم ملاقات کرده است. به نظر می‌رسد تا پایان امسال رئیس‌ امارات راهی آمریکا شود و در کاخ سفید هم با بایدن دیدار و گفت و گو کند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها