|

امیدهای تراس برای ساخت کشور آرمانی از دست رفت؟

انگلیسی‌ها همچنان موضوع انتخاب نخست‌وزیر را پیگیری می‌کنند و از ناامیدی وزیر خارجه برای ورود به ساختمان نخست‌وزیری می‌گویند. آنها وقایع سریلانکا را هم پیگیری می‌کنند.

امیدهای تراس برای ساخت کشور آرمانی از دست رفت؟

دعوای قضایی ماسک و توییتر یکی از مهمترین خبرهای صفحه اول روزنامه‌های آمریکایی است. از آن گذشته آغاز سفرهای خاورمیانه‌ای بایدن هم مورد توجه این رسانه‌هاست. 

انگلیسی‌ها همچنان موضوع انتخاب نخست‌وزیر را پیگیری می‌کنند و از ناامیدی وزیر خارجه برای ورود به ساختمان نخست‌وزیری می‌گویند. آنها وقایع سریلانکا را هم پیگیری می‌کنند. 

خاورمیانه‌ای‌ها سرگرم سفر بایدن به منطقه هستند و از تحولات اقتصادی و اجتماعی در عربستان و امارات می‌گویند.

 

گاردین

امیدهای تراس برای ساخت کشور آرمانی از دست رفت؟

به نظر می‌رسد لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس و نامزد احراز پست نخست‌وزیری بختی برای ورود به ساختمان شماره ۱۰ داونینگ استریت لندن نداشته باشد. 

او ناباورانه دور اول رای‌گیری را به ریشی سوناک و پنی موردانت باخته و در حال حاضر روی پله سوم ایستاده است. سوناک با اقتدار بیشترین رای را به خود اختصاص داده است.

لیز تراس پس از این شکست و برای جمع‌ و جور کردن دوباره کمپینش وعده داده است کشوری آرمانی و رشک‌برانگیز خواهد ساخت. باید منتظر نشست و نتایج رقابت نامزدها برای نشستن روی کرسی نخست‌وزیری بریتانیا را دید.

 

واشنگتن پست

دعوای حماسی میان توییتر و ماسک آغاز شد

با کنار کشیدن ماسک از فرآیند خرید توییتر، صاحبان این پلتفرم اجتماعی شکایت خود را ثبت کرده اند تا ثروتمندترین مرد جهان را وادار کنند به وعده‌اش عمل کند و توییتر را بخرد. 

این شکایت در محاکم قضایی آمریکا ثبت شده و رسانه‌‌ها از آن به عنوان دعوایی حماسی یاد کرده اند. 

ایلان ماسک و وکلایش می‌گویند مسئولان توییتر اطلاعات درستی درباره تعداد حساب‌های ناشناس و جعلی و جزییاتی از این دست به آنها نمی‌دهند و همین باعث تردید ماسک برای تکمیل فرآیند خرید شده است. 

صاحبان توییتر هم می‌گویند اظهارات تخریبی ماسک و پا پس کشیدن او باعث مخدوش شدن اعتبار و ارزش این کمپانی شده است. آنها همچنین معتقدند فسخ معامله هزینه یک میلیارد دلاری روی دست ماسک خواهد گذاشت.

 

نشنال

شیخ محمد چشم‌انداز امارات را ترسیم کرد

پس از درگذشت شیخ خلیفه، شیخ محمد بن زاید، رهبر جدید امارات در برنامه‌ای تلویزیونی حاضر شد و از چشم‌انداز کشورش در آینده رونمایی کند. 

او به ملتش اطمینان داد نیروی کار جوان، ماهر و آزموده یکی از مهمترین سرمایه‌های امارات است. همچنین کشورش متحد کشورهایی خواهد بود که اهل دوستی و همزیستی مسالمت‌آمیز باشند.

شیخ محمد بن زاید اعلام کرد امارات اکوسیستمی یک‌پارچه دارد و بر اساس اصل قدرت پایدار که میراث شیخ خلیفه است، ادامه خواهد داد.

 

عرب نیوز

جسد امدادگر یمنی به خانواده تحویل داده شد

پس از ۵ سال از صنعا با خانواده امدادگر یمنی به نام یاسر محمد الجنید تماس گرفته و گفته اند همسرش برای تحویل جسد او به پایتخت برود. 

الجنید پنج سال پیش در شهر خوخه یمن ربوده شد. او معلم زبان انگلیسی بود و با گروه‌های سازمان ملل در محل خدمتش همکاری می‌کرد. این گروه‌ها می‌گویند حوثی‌ها مسئول جان او بوده اند و در واقع زمانی که جنید ربوده شده، شهر در دست حوثی‌ها بوده است. 

در گزارشی دیگر که از سوی گروه‌های ناظر حقوق بشر منتشر شده، علت درگذشت جنید شکنجه و خشونت اعلام شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها