|

آغاز رقابت نهایی ۸ نامزد نخست‌وزیری بریتانیا

روزنامه‌های انگلیسی در کنار تلسکوپ جیمز وب و اوبر به رقابت سیاسی نامزدهای پست نخست‌وزیری اشاره کرده اند.

آغاز رقابت نهایی ۸ نامزد نخست‌وزیری بریتانیا

انتشار نخستین‌ عکس‌‌های تلسکوپ جیمز وب از قدیمی‌ترین کهکشان‌های هستی و همچنین رسوایی اوبر و جزییات نقشه حمله شیمیایی داعش به اروپا در سال ۲۰۱۴ سوژه‌هایی هستند که در صفحه اول رسانه‌های آمریکایی مورد توجه قرار گرفته اند. 

روزنامه‌های انگلیسی در کنار تلسکوپ جیمز وب و اوبر به رقابت سیاسی نامزدهای پست نخست‌وزیری اشاره کرده اند. 

خاورمیانه‌ای‌ها از کشته شدن یکی از رهبران داعش در حلب و همچنین درگیری اهالی کرانه باختری با شهر‌ک‌نشین‌های اسرائیلی و بحران مواد غذایی در جهان گفته اند.

 

گاردین

آغاز رقابت نهایی ۸ نامزد نخست‌وزیری بریتانیا

بالاخره مرحله اول انتخاب نخست‌وزیر بریتانیا انجام شد و از جمع یازده نفری نامزدها هشت نفر نهایی باقی ماندند. 

در میان نامزدهای باقی‌مانده، به نظر می‌رسد بخت ریشی سوناک، وزیر سابق خزانه‌داری از همه بیشتر باشد. او موفق شد در مرحله اول نظر مثبت ۴۰ نماینده را جلب کند در حالی که تنها هشت رای نیاز داشت. 

رقبایی که در کنار سوناک برای احراز مقام نخست‌وزیری تلاش می‌کنند، کمی بادنوک، سوئلا براورمن، جرمی هانت، پنی موردانت، لیز تراس، تام تاگندات و ناظم زهاوی هستند.

 

واشنگتن پست

هدف داعش حمله شیمیایی به اروپا بود

جزییات جدیدی از نقشه داعش در سال ۲۰۱۴ برای حمله به غرب به دست منابع خبری آمریکایی رسیده است. 

گروه تروریستی داعش رویای حمله شیمیایی به اروپا را در سر می‌پرورانده و برای تحقق این این رویا از تخصص کارشناس سلاح‌های شیمیایی عراقی به نام صالح الصباوی بهره گرفته است. 

جزییات جدید می‌گوید بغدادی سرکرده داعش از صباوی خواسته برای حمله به اروپا سلاح‌های آلوده به باکتری سیاه‌زخم طراحی شود و ابزار و ادوات این کار را هم برایش فراهم کرده است. 

این حمله از سوی مراکز اطلاعاتی آمریکایی شناسایی و خنثی می‌شود. صباوی البته در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در سال ۲۰۱۵ در عراق و در خودروی شخصی‌اش شناسایی و ترور می‌شود. او در دوران صدام در بخش تسلیحات شیمیایی فعال بوده است.

 

نشنال

اعمال محدودیت در فرودگاه هیترو به دلیل کمبود نیرو

صف‌های طولانی در فرودگاه هیتروی لندن و لغو پروازها نشان می‌دهد کارمندان این فرودگاه و خطوط هوایی بریتیش ایرویز وعده‌شان را عملی کرده اند. 

مسئولان فرودگاهی هم برای مقابله با این وضعیت تصمیم گرفته اند فروش بلیت را در این فرودگاه متوقف کنند و از تعداد مسافران بکاهند. به نظر می‌رسد خدمات فرودگاهی هیتروی به کمتر از ۱۰۰هزار نفر در روز رسیده است.

چند هفته پیش و در اوج اعتصابات کارمندان و کارگران خطوط ریلی انگلیس، کارمندان فرودگاه هیتروی لندن و شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز هشدار دادند در آغاز تابستان و اوج سفرها اعتصاب خواهند کرد.

 

عرب نیوز

مذاکرات سازمان ملل برای رفع بحران مواد غذایی

با وجود جنگ اوکراین و اختلال در عبور و مرور کشتی‌های حامل مواد غذایی، سازمان ملل تصمیم گرفته مذاکراتی را برای رفع این مشکل در دستور کار قرار دهد. 

قیمت مواد غذایی از جمله گندم بالا رفته و دسترسی به این ماده را کاهش داده است. بسیاری از کشتی‌های حامل گندم در بندر اودسا متوقف شده اند. 

سازمان ملل قرار است برای حرکت این کشتی‌ها میان روسیه و اوکراین میانجی‌گری کند. روز قبل هم اردوغان در تماس با پوتین سعی کرده بود به نحوی این مشکل را حل کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها