|

موسپیدهای محافظه‌کار خطاب به جانسون: همین الان برو!

روزنامه‌های انگلیسی از شکست جانسون و حزب محافظه‌کار در انتخابات میان‌دوره‌ای در برخی مناطق خبر داده اند و در کنارش به اقدام دیوان عالی آمریکا برای ممنوعیت سقط جنین.

موسپیدهای محافظه‌کار خطاب به جانسون: همین الان برو!

لغو قانون آزادی سقط جنین در ایالات متحده همه روزنا‌مه‌های این کشور و حتی روزنامه‌های انگلیس را هم به خود مشغول کرده است. اغلب رسانه‌ها در مذمت این تصمیم دیوان عالی و واپس‌گرایی این نهاد نوشته اند. 

روزنامه‌های انگلیسی هم از شکست جانسون و حزب محافظه‌کار در انتخابات میان‌دوره‌ای در برخی مناطق خبر داده اند و در کنارش به اقدام دیوان عالی آمریکا برای ممنوعیت سقط جنین.

کشف نقشه ترور رئیس‌جمهور تونس و دیدار امیر قطر و سیسی در قاهره و همچنین پیگیری ادامه مذاکرات هسته‌ای تهران در توافق میان اروپا و ایران موضوعاتی است که روزنامه‌‌های خاورمیان‌ه‌ای به آن توجه نشان داده اند.

 

گاردین

موسپیدهای محافظه‌کار خطاب به جانسون: برو!

برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای در برخی مناطق مثل تیورتون، هونیتون و ویکفیلد و از دست رفتن کرسی‌های محافظه‌کاران باعث خشم و عصبانیت موسپیدهای حزب شده است. 

آنها پس از تجربه بدترین شکست تاریخی محافظه‌کاران در انتخابات میان‌دوره‌ای انگلیس خطاب به بوریس جانسون گفته اند همین الان استعفا بده و برو!

محافظه‌کاران کرسی‌های خود را در این رقابت‌ها به کارگرها و لیبرال دموکرات‌ها باخته اند. جالب این که معاون رهبر حزب محافظه‌کارها در واکنش به این شکست، استعفا داده و گفته: بالاخره یکی باید مسئولیت این شکست را به عهده بگیرد!

 

واشنگتن پست

بی‌نظمی در کلینیک‌های سقط جنین پس از ممنوعیت

لغو قانون ۵۰ ساله آزادی سقط جنین در دیوان عالی ایالات متحده نه تنها یک عقبگرد تاریخی برای آمریکاست که باعث بروز بی‌نظمی‌های گسترده در مراکز بهداشتی و خدماتی زایمان و سقط جنین هم شده است. 

ممنوعیت ناگهانی سقط جنین باعث شده بسیاری از مراکز که به متقاضیان خود وقت داده بودند برای انجام عمل سقط دچار دردسر شوند. متقاضیان سقط جنین مدام با این مراکز تماس می‌گیرند که یعنی عمل ما انجام نمی‌شود؟ از کی ممنوعیت اجرایی می‌شود؟

سرنوشت بیش از ۳۷ میلیون زن آمریکایی در سن بارداری در ۳۰ ایالت آمریکا به این قانون گره می‌خورد. آنها به ایالت‌های آزاد مهاجرت می‌کنند و یا می‌مانند؟

 

عرب نیوز

کشف نقشه ترور رئیس‌جمهور تونس!

نیروهای امنیتی تونس معتقدند عواملی را شناسایی و دستگیر کرده اند که تصمیم داشته اند قیس سعید، رئیس‌جمهور این کشور را بکشند. 

آنها فردی را حین تلاش برای چاقو زدن به دو افسر پلیس محافظ عبادتگاه یهودیان در مرکز تونس دستگیر کرده اند. این فرد در سال ۲۰۲۱ از زندان آزاد شده و سابقه فعالیت‌های تروریستی داشته است.

به زعم سخنگوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی تونس این اقدامات با هدف ایجاد بی‌نظمی و هرج و مرج انجام می‌شود. آنها مدعی هستند رئیس‌جمهور و افراد مرتبط با نهاد ریاست‌جمهوری در حال حاضر در معرض عملیات تروریستی هستند.

 

خلیج تایمز

سرمایه‌گذاری میلیاردی قطر در مصر

پس از آشتی میان قطر و کشورهای عربی برای نخستین بار است که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر راهی مصر می‌شود و با سیسی در قاهره دیدار می‌کند. 

تقویت روابط اقتصادی دو کشور و به طور ویژه پیگیری سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی قطر در زمینه کشاورزی و انرژی در مصر موضوع دیدار این دو سیاستمدار بوده است. 

طرف قطری ابراز امیدواری کرده بتواند از همه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مصر استفاده کند و خاصه در عملیات کشف میدان گازی مصر در مدیترانه مشارکتی ۴۰درصدی به ارزش ۵ میلیارد دلار داشته باشد.

 

 
  • «شرق» در گفت‌وگو با جمالی‌نوبندگانی، دور جدید تحریم‌ها و به موازات آن ادعای حمله اسرائیل به ایران را بررسی می‌کند
  • «شرق» از فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی در برخی شهرهای ایران و حمله ادعایی اسرائیل گزارش می‌دهد
  • برخوردهای گشت ارشاد در طرح نور به تذکر جدی برای برخی از مسئولان ختم شد
  • نقدی در باب دیدار نوروزی خانه اندیشمندان‌

اخبار مرتبط سایر رسانه ها