|

برای اوکراین وقت بگذارید و تسلیحات برسانید!

روزنامه‌های انگلیسی به خبر از دست رفتن اکثریت مطلق برای حزب میانه‌روی فرانسه در پارلمان اشاره کرده اند و به ممنوعیت حضور افراد تغییر جنسیت داده در مسابقات شنای زنان توجه نشان داده اند.

برای اوکراین وقت بگذارید و تسلیحات برسانید!

برگزاری جلسات بررسی پرونده حمله به کنگره در روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ یکی از مهمترین خبرهای روزنامه‌های آمریکایی است. در جدیدترین نشست موضوع به خطر افتادن جان مایک پنس بررسی شده است. معاون اول ترامپ حاضر نشده نتایج انتخابات را رد کند. به همین دلیل اوباش هوادار رئیس‌جمهور برای به دار آویختنش نقشه می‌کشند.

روزنامه‌های انگلیسی به خبر از دست رفتن اکثریت مطلق برای حزب میانه‌روی فرانسه در پارلمان اشاره کرده اند و به ممنوعیت حضور افراد تغییر جنسیت داده در مسابقات شنای زنان توجه نشان داده اند.

خاورمیانه‌ای‌ها از نشست سه جانبه شرم الشیخ گفته اند و از سفر دوباره جانسون به کیف و هشدار به رهبران کشورهای غربی درباره وضعیت اوکراین و حملات روسیه.

 

گاردین

حزب ماکرون اکثریت پارلمان را از دست داد

پس از ۵ سال حکومت بلامنازع میانه‌روها بر پارلمان فرانسه، حالا مکرون و هم‌حزبی‌ها اکثریت را از دست می‌دهند. 

ائتلاف چپهای جدید از یک سو و دستاوردهای عجیب و غریب راست‌های افراطی در انتخابات پارلمانی اخیر عرصه را بر ماکرونی که به تازگی برای دومین‌بار پیاپی وارد الیزه شده بود، تنگ کرده است. 

رئیس‌جمهور فرانسه به کمک هم‌حزبی‌ها در پارلمان به دنبال راهی برای اجرای برنامه افزایش سن بازنشستگی و دیگر موضوعات مرتبط با سیاست داخلی بود که حالا و با توجه به نتایج انتخابات پارلمانی به نظر می‌رسد بیش از پیش دچار مشکل شده باشد.

 

نشنال

برای اوکراین وقت بگذارید و تسلیحات برسانید!

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس پس از سفر اخیر خود به اوکراین به دولت‌های غربی و متحدان کیف هشدار داده است خودشان را برای جنگی طولانی با روسیه آماده کنند. 

جانسون از جمله رهبران غربی متحد اوکراین در دفاع از این کشور در تقابل با حملات روسیه است. او برای دومین بار در چند ماه اخیر راهی کیف شده تا از نزدیک وضعیت اوکراین را رصد و طرحی را برای نحوه کمک متحدان غربی به این کشور ترسیم کند. 

او معتقد است جنگ اوکراین و روسیه وارد فاز جدیدی شده است؛ به این معنی که روسیه چون در رسیدن به خواسته‌هایش ناکام بوده است، به طور فرسایشی و طولانی مدت تلاش می‌کند اوکراین را متلاشی کند.  

به همین دلیل آقای جانسون از رهبران غربی خواسته بیش از پیش برای اوکراین و تقویت این کشور وقت بگذارند و تجهیزات و تسلیحات به سربازان آنها برسانند.

 

یواس‌ای تودی

ترامپ جان پنس را به خطر انداخت

پرونده بررسی رفتارها و اقدامات ترامپ در ماجرای حمله به کنگره در روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ باز است و هر روز خبرها و حواشی جدیدی از آن منتشر می‌شود. 

یکی از قابل تامل‌ترین اتفاقات، تلاش ترامپ برای فشار بر معاون اول خود مایک پنس بوده تا نتایج انتخابات را رد و خلاف قانون عمل کند. 

کمیته تحقیق مجلس آمریکا می‌گوید ترامپ با فشار بر مایک پنس جان او را به خطر انداخته است. در واقع پنس نمی‌پذیرد که خلاف قانون عمل کند و تسلیم ادعای ترامپ شود. در نتیجه به خواست ترامپ، مهاجمان کنگره علیه پنس بسیج می‌شوند و حتی طرح به دار آویختن او را پیش می‌کشند!

 

عرب نیوز

دیدار تدارکاتی در شرم‌الشیخ برای ملاقات در جده!

سران کشورهای مصر، بحرین و اردن در شرم الشیخ گرد هم آمده اند تا درباره نشست منطقه‌ای جده و دیدار با رئیس‌جمهور ایالات متحده آماده شوند. 

پادشاه بحرین و اردن در شرم‌الشیخ با سیسی رئیس‌جمهور مصر دیدار کرده و درباره حمایت از مبارزه‌ مشروع فلسطینی‌ها، تقویت امنیت منطقه، بحران مواد غذایی و … حرف زده اند. 

نشست منطقه‌ای کشورهای حاشیه خلیج فارس در روزهای ۱۵ و ۱۶ جولای در جده برگزار خواهد شد. به جز نماینده کشورهای عضو، رهبران مصر، اردن و عراق هم در این نشست حاضر خواهند بود. بایدن رئیس‌جمهور آمریکا هم دعوت سعودی را پذیرفته و به جده خواهد آمد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها