|

نامه‌های روسی صندوق مخفی پوتین را لو داد

روزنامه‌های انگلیسی سوژه‌های متنوعی در صفحه اول خود دارند از جمله موضوع اعتصابات کارگری در بخش صنعت حمل و نقل ریلی و هوایی و البته گزارشی اختصاصی از روزنامه گاردین درباره صندوق سرمایه‌گذاری مخفی پوتین با ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار.

نامه‌های روسی صندوق مخفی پوتین را لو داد

روزنامه‌های انگلیسی سوژه‌های متنوعی در صفحه اول خود دارند از جمله موضوع اعتصابات کارگری در بخش صنعت حمل و نقل ریلی و هوایی و البته گزارشی اختصاصی از روزنامه گاردین درباره صندوق سرمایه‌گذاری مخفی پوتین با ارزش بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار. 

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای مثل روزنامه‌‌های سعودی سرگرم تدارک برای برگزاری نشست کشورهای حاشیه خلیج فارس در ماه آینده در جده هستند. در ادامه این موضوع شاهزاده سلمان سفری به مصر داشته تا همچون رهبران اردن و بحرین درباره محورهای مشترک گفت و گو کنند. تشکیل ائتلاف دفاع هوایی در منطقه به رهبری اسرائیل هم موضوع مهم دیگر این روزنامه‌هاست. 

روزنامه‌های اماراتی به اعتصابات کارگری در اروپا توجه نشان داده اند و به شکست مکرون در انتخابات پارلمانی فرانسه و البته پیشنهاد اسرائیل برای شکل‌گیری ائتلاف دفاع هوایی منطقه. 

پاکستان‌ی‌ها هم از ثبت رکورد سقوط ارزش روپیه در تقابل با دلار نگران هستند.

 

گاردین

نامه‌های روسی صندوق مخفی پوتین را لو داد

گاردین به مجموعه‌ای از نامه‌های الکترونیک روسی با یک نام دامنه مشترک به نام LLCInvest دست پیدا کرده است که از دارایی‌های هنگفت مرتبط با پوتین پرده بر می‌دارد.

این نامه‌ها سندی از معاملات مخفی و غیر مستقیم مرتبط با پوتین را در زمینه ویلا و قایق تفریحی و باغ‌های انگور رو می‌کند که در مجموع ارزش آنها به بیش از ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

تمام اسناد معاملات موجود در این شبکه به ظاهر مستقل از هم و مستقل از پوتین صورت گرفته است، اما بررسی‌‌های بیشتر نشان می‌دهد همه آنها با نام مشترک LLCInvest به هم مرتبط می‌شوند؛ صندوق سرمایه‌گذاری که با سرمایه ثروتمندان روسی شکل گرفته است و به نفع پوتین عمل می‌کند.

 

نشنال

اعتصاب و اعتراض سراسری در بروکسل 

دست کم ۷۰ هزار کارگر و کارمند بخش خصوصی و دولتی به خیابان‌های پایتخت بلژیک آمده اند تا اعتراضشان را نسبت به هزینه‌های سرسام‌آور زندگی نشان دهند. 

دامنه اعتصاب و اعتراض در بروکسل تا جایی ادامه پیدا کرد که همه پروازهای خروجی فرودگاه‌های شهر لغو شد. 

معترضان که از سوی چند اتحادیه کارگری در بلژیک رهبری می‌شدند، خواستار اصلاح قانون دستمزد و کار شده اند. 

اعتصاب کارگران و کارمندان فرودگاهی بلژیک، در فرودگاه اسخیپول آمستردام و هیتروی لندن هم برقرار بوده است.

 

پاکستان تودی

ثبت رکورد سقوط ارزش روپیه در تقابل با دلار

سقوط آزاد ارزش واحد پولی پاکستان از یک هفته پیش آغاز شد. کمبود ارز خارجی در بانک‌ها و افزایش تقاضا برای پرداخت‌ها باعث شد تا ارزش روپیه پاکستان در تقابل با دلار افت محسوسی داشته باشد. 

در حال حاضر هر یک دلار آمریکا مطابق بیش از ۲۱۰ روپیه پاکستان است. این عدد می‌گوید در طول یک هفته اخیر، روپیه پاکستان بیش از ۳ درصد افت کرده است. پیش از این هر یک دلار آمریکا مطابق ۲۰۴ روپیه بود. 

کارشناسان می‌گویند تا زمانی که پاکستان نتواند با صندوق بین‌المللی پول و اعتبار به توافق برسد و کمک‌هایی دریافت کند، این وضعیت ادامه دارد و چه بسا ارزش روپیه بیشتر کاهش یابد.

 

عرب نیوز

ایجاد ائتلاف دفاعی منطقه‌ای به پیشنهاد اسرائیل

دولت اسرائیل قصد دارد با کمک کشورهای منطقه و حمایت آمریکا ائتلاف دفاع هوایی را در خاورمیانه راه‌اندازی کند. 

وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید این ایده برای مقابله با تحرکات ایران در منطقه، طراحی شده است. او معتقد است این ائتلاف دفاعی می‌تواند همکاری میان اسرائیل و کشورهای منطقه را افزایش دهد و با تحرکات ایران مقابله کند. 

به نظر می‌رسد جو بایدن در سفر ماه جولای خود به عربستان از این ایده و برنامه اسرائیلی‌ها با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حرف بزند. اسرائیلی‌ها می‌گویند برنامه دفاع هوایی مشترک با حمایت آمریکا در خاورمیانه عملی می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها