|

صادرات گاز مصر به لبنان منتظر تایید آمریکا

انگلیسی‌ها خبرهای اعتصاب گسترده کارمندان خطوط ریلی انگلیس را بررسی می‌کنند و البته آثار مخرب برگزیت بر اوضاع اقتصادی کشورشان را.

صادرات گاز مصر به لبنان منتظر تایید آمریکا

روزنامه‌های آمریکایی سرگرم خبرهای تکمیل لایحه دو حزبی قانون حمل اسلحه هستند. سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات موفق شدند لایحه‌ای مورد توافق در این زمینه تهیه و به مجلس ارائه کنند. موضوع دیگر در این روزنامه‌ها جلسات کمیته بررسی حمله ششم ژانویه به کنگره است. 

انگلیسی‌ها خبرهای اعتصاب گسترده کارمندان خطوط ریلی انگلیس را بررسی می‌کنند و البته آثار مخرب برگزیت بر اوضاع اقتصادی کشورشان را. 

سفرهای اخیر بن سلمان به مصر و اردن بیش از پیش صفحه اول روزنامه‌های خاورمیانه‌ای را به خود مشغول کرده است. همچنین توافق گاز مصر و لبنان موضوع مهم دیگر این روزنامه‌هاست. اظهارات آتشین بلاول بوتو زرداری علیه عمران خان در مراسم تولد ۶۹ سالگی مادر مرحومش هم سوژه روزنامه‌های پاکستانی است.

 

گاردین

قرنطینه جدید در انگلیس متاثر از اعتصاب!

این روزها انگلیسی‌ها شرایطی مشابه دوران پاندکی کرونا را تجربه می‌‌کنند. آنها ناخواسته در خانه‌هایشان قرنطینه شده اند و نتوانسته اند در شرایط معمولی سر کارشان حاضر شوند. 

اعتصاب کارکنان و کارمندان سیستم حمل و نقل ریلی بیش از آن چیزی که تصور می‌شد انگلیس را به تعطیلی کشانده است. کارگرهای راه‌آهن دنبال افزایش ۷ درصدی حقوق و برقراری تناسب میان دستمزد و تورم هستند. 

حدود ۴۰هزار کارمند و کارگر فعال در شبکه ریلی انگلیس از کار دست کشیده اند و بزرگترین اعتصاب سه دهه اخیر را رقم زده اند. ادامه این اقدام می‌تواند کارمندان بخش عمومی را هم همراه کند.

 

نشنال

صادرات گاز مصر به لبنان منتظر تایید آمریکا

بالاخره توافق گازی لبنان و مصر امضا شد. به این ترتیب قرار است ۶۵۰ میلیون متر مکعب گاز صادراتی مصر از مسیر سوریه وارد لبنان شود.

لبنان در تامین برق روزانه شهروندان خود دچار مشکلات اساسی شده و مجبور به سهمیه‌بندی و خاموشی است. گاز وارداتی مصر قرار است بخش بزرگی از انرژی مورد نیاز برای تولید برق را برطرف کند. 

مذاکرات گازی میان لبنان و مصر از تابستان سال گذشته شروع شده و امروز با توافق دو کشور به نتیجه رسیده است. اما نتیجه نهایی با تایید آمریکا حاصل می‌شود. این توافق نباید تحریم‌های نفتی سوریه را دور بزند.

 

عرب نیوز

بالاترین مدال غیرنظامی اردن بر گردن بن سلمان

ملک عبدالله دوم پادشاه اردن در مراسم استقبال از بن سلمان، بالاترین مدال غیرنظامی این کشور را به گردن شاهزاده سعودی انداخته و از او تقدیر کرده است. 

شاهزاده بن سلمان،‌ ولیعهد عربستان پس از مصر راهی اردن شده تا پیش از نشست جده محورهای گفت و گو را با همتایان خود در این کشورها هماهنگ و البته قراردادهای همکاری را هم امضا کند. ارزش قرارداد تجاری جدید میان مصر و عربستان نزدیک ۸ میلیارد دلار است. 

ولیعهد عربستان در اردن هم برنامه‌های تجاری و اقتصادی عربستان را دنبال خواهد کرد و سپس به ترکیه می‌رود.

 

پاکستان تودی

عمران خان درباره فساد سیاستمداران دروغ می‌گوید 

گوینده این ادعا،‌ بلاول بوتو زرداری، وزیر خارجه امروز پاکستان، رئیس حزب مردم و همان‌طور که از اسمش پیداست، فرزند بی‌نظیر بوتوی مرحوم و آصف علی زرداری است. 

بلاول در مراسم سالگرد تولد مادرش بی‌نظیر در لارکانا سخنرانی و عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان را به دروغ‌گویی درباره فساد سیاستمداران متهم کرده است. 

وزیر خارجه پاکستان عمران خان را جنایتکاری تشنه قدرت دانسته و گفته او مسئول مشکلات اقتصادی اخیر پاکستان و نتیجه اقداماتش امروز باری بر دوش مردم این کشور است.

بلاول بوتو زرداری خطاب به مردم گفته عمران خان و همسرش در مقام بانوی اول سابق باید درباره پرونده‌های مالی خود پاسخگو باشند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها