|

سنا محدودیت حمل اسلحه را تصویب کرد

روزنامه‌های انگلیسی علاوه بر توجه به اتفاق مهم در سنای آمریکا، به رای کارکنان شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز به اعتصاب توجه نشان داده اند.

سنا محدودیت حمل اسلحه را تصویب کرد

تصویب تاریخی طرح محدودیت‌ کردن حمل اسلحه در سنای ایالات متحده آمریکا صفحه اول اغلب رسانه‌های این کشور را به خود مشغول کرده است. 

روزنامه‌های انگلیسی هم علاوه بر توجه به اتفاق مهم در سنای آمریکا، به رای کارکنان شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز به اعتصاب توجه نشان داده اند. 

روزنامه‌های خاورمیانه‌ای از یک سو درگیر زلزله افغانستان هستند و از سوی دیگر به تغییر و تحولات اطلاعاتی امنیتی در ایران می‌پردازند و از رفت‌ و آمدهای پرشمار رهبران منطقه می‌گویند.

 

گاردین

کارمندان بریتیش ایرویز اعتصاب می‌کنند

فرودگاه هیتروی لندن روزهای ملتهب و شلوغی پیش رو خواهد داشت. کارمندان زمینی شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز اعلام کرده اند همچون کارگران و کارمندان خطوط ریلی اعتصاب خواهند کرد. 

البته روز و ساعت دقیق آغاز اعتصاب فرودگاهی مشخص نشده، اما قابل پیش‌بینی است که این اتفاق همزمان با روزهای شلوغ و پررفت و آمد فرودگاه‌ هیترو در تابستان خواهد بود. روزهایی که مدارس تعطیل است و مسافرت در برنامه خانواده‌ها قرار دارد. 

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز هنوز به تصمیم کارکنان معترض خود واکنش نشان نداده است، اما اعتصاب فرودگاهی اتفاقی است که در هفته‌های اخیر در دیگر فرودگاه‌های اروپایی هم رخ داده است. افزایش دستمزد یکی از مطالبات کارمندان نظام حمل و نقل ریلی و هوایی در اروپاست.

 

نشنال

پادشاه اردن پس از بدرقه بن سلمان راهی امارات شد

ملک عبدالله دوم پس از بدرقه شاهزاده بن سلمان، ولیعهد عربستان خودش را به ابوظبی رسانده است تا یک‌بار دیگر دست دوستی اردنی‌ها را به سوی شیخ محمد بن زاید، رئیس جدید امارات دراز کند. 

رهبران امارات و اردن در دیدار اخیر خود درباره افزایش روابط دو ملت تاکید کرده اند و همچنین در زمینه ارتقای همکاری‌های اقتصادی، تجاری و سیاسی گفت و گو کرده اند. 

نکته قابل توجه در رابطه میان امارات و اردن این که دولت امارات به مناسبت درگذشت شیخ خلیفه، رئیس این کشور تنها سه روز عزای عمومی اعلام کرد،‌ اما دولت اردن ۴۰ روز!

 

نیویورک تایمز

سنا محدودیت حمل اسلحه را تصویب کرد

با این که دیوان عالی آمریکا با رای خود به غیرقانونی بودن محدود کردن حمل اسلحه در فضاهای عمومی جامعه آمریکایی را ناامید کرد، اما سنای این کشور طرح محدودیت را تصویب کرد. 

لایحه دو حزبی محدودیت حمل اسلحه در فضاهای عمومی هرچند همه مطالبات مخالفان حمل اسلحه را تامین نمی‌کند، اما گام بزرگ و تاریخی برای شهروندان و سیاستمداران آمریکایی به حساب می‌آید. 

دیوان عالی آمریکا نه تنها معتقد است این طرح با روح قانون اساسی آمریکا منافات دارد، که با لغو قانون محدودیت در ایالت نیویورک در واقع باعث گسترش آزادی حمل اسلحه شده است! 

با این همه اما سنای آمریکا پس از سه دهه اقدامی تاریخی انجام داد و با همراهی کم‌سابقه جمهوریخواهان و دموکرات‌ها گام بزرگی برای محدودیت حمل اسلحه برداشت.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها