|

مروری بر رسانه‌های عربی / 7 خرداد 1401 / 26 شوال 1443

درآمد 37 ملیارد دلارى عراق از فروش نفت در 4 ماهه نخست امسال

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الخلیج اونلاین، ناس نیوز عراق،عکاظ عربستان و الشرق.

درآمد 37 ملیارد دلارى عراق از فروش نفت در 4 ماهه نخست امسال

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الخلیج اونلاین، ناس نیوز عراق،عکاظ عربستان و الشرق.

در این میان ناس نیوز عراق در گزارشى به در آمد 37 ملیارد دلارى عراق از فروش نفت در 4 ماهه نخست امسال پرداخته است.

 

ناس نیوز: 

عراق در 4 ماه نخست امسال بیش از 37 میلیارد دلار از نفت درآمد کسب کرد

وزارت نفت عراق درآمدهای خود از فروش نفت در 4 ماه نخست سال 2022 را به تفکیک ماه و در مجموع اعلام کرد. 

بنابر آمار رسمی منتشر شده از سوی دفتر رسانه ای وزارت نفت، درآمد ماه ژانویه به 8 میلیارد و 322 میلیون و 679 هزار دلار رسید.

درآمد عراق در ماه فوریه از فروش نفت، 8.54 میلیارد دلار بود و درآمد این کشور در ماه مارس به 10 میلیارد و 913 میلیون و 197 هزار دلار رسید.

وزارت نفت عراق درآمد این کشور در ماه آوریل را 10 میلیارد و 609 میلیون و 252 هزار دلار اعلام کرد.

بنابر آمار مذکور مجموع درآمدهای عراق در این 4 ماه، 37 میلیارد و 899 میلیون و 128 هزار دلار بود.

 

عکاظ عربستان: 

عربستان در رتبه نخست صادرات خرما در سال 2021

عربستان با صادرات خرما به ارزش 323 میلیون دلار در سال 2021، رتبه یکم صادرات این محصول در جهان را به خود اختصاص داد.

 یک سایت وابسته به مرکز تجارت جهانی اعلام کرد که عربستان از لحاظ کسب درآمد از صادرات خرما در سال 2021، رتبه یک در سطح جهان را به خود اختصاص داده است.

سایت «TradeMab»نوشت: عربستان در سال 2021 به ارزش 1.215 میلیارد ریال (323 میلیون دلار) خرما به 113 کشور جهان صادر کرده است.

مرکز ملی خرمای عربستان نیز اعلام کرد که صادرات خرمای عربستان در مقایسه با سال 2016، رشد 110 درصدی را شاهد بوده است.

این اقدامات در راستای چشم انداز عربستان برای تقویت درآمدهای غیرنفتی خود و توسعه سیستم کاری در کاشت و بهبود تولید خرما انجام گرفته است.

ارزش بخش خرما در عربستان حدود 7.5 میلیارد ریال (1.9 میلیارد دلار) که معادل 12 درصد کل تولیدات کشاورزی و 0.4 درصد کل محصولات غیرنفتی است.

عربستان 33 میلیون نخل دارد و این تعداد 27 درصد از کل نخل در جهان را تشکیل می دهد. شمار مزارع نخل در این کشور به 123 هزار مزرعه می رسد.

 

الشرق: 

وزیر امور خارجه لبنان: نتایج انتخابات اخیر، امریکا و صندوق بین المللی پول را نگران کرده است

عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان گفت که نتایج انتخابات اخیر این کشور موجب نگرانی امریکا و نهادهای مالی بین المللی بابت از کار افتادگی دولت لبنان شده است.

وزیر امور خارجه لبنان گفت که انتقال گاز از مصر به لبنان با موانعی روبه‌روست که اصلی‌ترین آنها این است که قاهره از امریکا ضمانت می‌خواهد که امروز یا در آینده به علت نقض تحریم‌های سوریه مشمول تحریم قرار نگیرد.

او گفت که مسائل دیگری هم هست که باید لبنان اجرا کند و در این باره مذاکرات با قاهره ادامه دارد و افزود که برای همین این موضوع زمان بیشتری خواهد برد تا واردات برق از اردن.

وزیر امور خارجه لبنان همچنین گفت که انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور موجب نگرانی امریکا و بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول از بلاتکلیف ماندن نهادهای لبنانی در مرحله آینده شده و افزود که «واشنگتن از طریق شورای امنیت برای ایجاد یک صندوق بین‌المللی برای حمایت از ارتش لبنان» تلاش می‌کند «به خصوص که حقوق نیروهای ارتش لبنان به 50 دلار کاهش یافته است».

 

الخیج اونلاین:

 1.5میلیون هوادار به جام جهانی قطر می روند

الخلیج آنلاین به نقل از بلومبرگ نوشت، انتظار می رود حدود 1.5 میلیون هوادار در طول جام جهانی 2022 به قطر بیایند.  

به گزارش روز شنبه روزنامه الشرق، کمیته محلی برگزاری این رویداد در این زمینه قول داده است که قیمت مناسبی برای اسکان هواداران تعیین کند.

این کمیته حداکثر قیمت ها را برای هتل ها و کشتی های مسافرتی چارتر تعیین می کند.

این کمیسیون همچنین مسکن هایى را در سراسر کشور اجاره کرده است تا تقاضا را برآورده کند، در حالی که مالکان بسیاری از ساکنان محلی را مجبور می‌کنند تا املاک اجاره‌ای بلندمدت را تخلیه کنند تا راه را برای مسکن هواداران به قطر باز کنند.

پیش از این، قطر ایرویز از همکاری با 4 شرکت هواپیمایی شوراى همکارى خلیج فارس برای انجام پروازهای مستقیم روزانه برای انتقال هواداران از شهرهای مختلف به دوحه، به صورت روزانه، در طول جام جهانی خبر داده بود تا هواداران بتوانند در مسابقات شرکت کنند و از تجربه ای استثنایی برخوردار شوند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها