|

مروری بر رسانه های عربی / 6 خرداد 1401 / 25 شوال 1443

شورای امنیت ماموریت «یونامی» در عراق را تمدید کرد

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الخلیج اونلاین، العربی الجدید،الامارات الیوم و خبرگزارى رسمى عراق "واع".

شورای امنیت ماموریت «یونامی» در عراق را تمدید کرد

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الخلیج اونلاین، العربی الجدید،الامارات الیوم و خبرگزارى رسمى عراق "واع".

در این میان خبرگزارى رسمى عراق "واع"در گزارشى به تمدید ماموریت شورای امنیت ماموریت «یونامی» در عراق  پرداخته است.

 

 

الخلیج اونلاین:

 واشنگتن سفر مقامات آمریکایى به ریاض را تایید کرد

کاخ سفید سفر دو مقام آمریکایی به عربستان سعودی را تایید کرد و اشاره کرد که آنها در مورد طیف وسیعی از مسائل منطقه ای و جهانی گفتگو کردند.

کارن جانپیر، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسش‌ها در جریان کنفرانس مطبوعاتی گفت که برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه، و آموس هاچشتاین، نماینده امور انرژی در وزارت خارجه آمریکا، از عربستان دیدن کردند.

او توضیح داد که آنها در حال پیگیری "مذاکرات در مورد طیف وسیعی از موضوعات، از جمله فعالیت های بی ثبات کننده ایران، اطمینان از عرضه انرژی در جهان، و سایر مسائل جهانی هستند."

 جانپیر از اظهار نظر در مورد اینکه آیا این سفر بخشی از مقدمات سفر رئیس جمهور آمریکا به پادشاهی بوده است، خودداری کرد.

 

خبرگزارى رسمى عراق "واع":

 شورای امنیت ماموریت «یونامی» در عراق را تمدید کرد

شورای امنیت ماموریت نمایندگی سازمان ملل در عراق (یونامی) را تمدید کرد و خواستار تشکیل دولت جدید در این کشور شد.

 شورای امنیت سازمان ملل با اعلام اینکه ماموریت یونامی در عراق تمدید شده است بر استقلال، حاکمیت، یکپارچگی و تمامیت ارضی عراق و اهمیت ثبات و شکوفایی در این کشور تاکید کرد.

شورای امنیت از جامعه جهانی خواست تا حمایت خود از عراق را در مواجهه با چالش‌ها از جمله مبارزه با تروریسم، داعش، القاعده و گروه های وابسته به آنها برای دستیابی به ثبات افزایش دهد.

شورای امنیت همچنین خاطرنشان کرد که دولت عراق اصلاحات هدفمندی را برای پاسخگویی به خواسته‌های مشروع مردم عراق و رسیدگی به فساد، ارائه خدمات اساسی، توسعه اقتصاد، ایجاد فرصت‌های شغلی و بهبود حکومت‌داری انجام داده است.

 

الامارات الیوم:

 انجام روزانه 30 پرواز از دبى به دوحه در طول جام جهانی 

غیث الغیث، مدیرعامل فلای دبی گفت: این شرکت هواپیمایی همزمان با مسابقات جام جهانی فوتبال که قرار است از 21 نوامبر تا 18 دسامبر آینده برگزار شود، روزانه 60 پرواز 24 ساعته در هر دو مسیر بین دبی و دوحه با میانگین 30 پرواز در یک جهت انجام خواهد داد. 

الغیث روز گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی در دوحه افزود: این شرکت پروازهای مسابقات را از فرودگاه بین‌المللی آل مکتوم با استفاده از هواپیمای بوئینگ 737 مکس انجام می‌دهد و تاکید کرد که قیمت بلیط هواپیما دلگرم کننده خواهد بود.

دیروز در جریان کنفرانس مطبوعاتى شرکت خطوط هوایی قطر "قطر ایرویز" همکاری خود را با فلای دبی، کویت ایرویز، عمان ایر و خطوط هوایی عربستان سعودی برای ارائه پروازهای 24 ساعته برای دارندگان بلیط مسابقات در طول مسابقات جام جهانی اعلام کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها