|

مروری بر رسانه های عربی / 4 خرداد 1401 / 23 شوال 1443

عراق قراردادهایی با امارات و فرانسه برای تولید 2500 مگاوات برق از انرژی خورشیدی امضا کرد

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى عکاظ عربستان، الصباح عراق،الامارات الیوم و الرایة قطر.

عراق قراردادهایی با امارات و فرانسه برای تولید 2500 مگاوات برق از انرژی خورشیدی امضا کرد

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى عکاظ عربستان، الصباح عراق،الامارات الیوم و الرایة قطر.

در این میان الصباح عراق در گزارشى به  امضا قراردادهایی با امارات و فرانسه برای تولید 2500 مگاوات برق از انرژی خورشیدی در عراق پرداخته است.

 

الصباح عراق:

 وزیر نفت عراق: امضا قراردادهایی با امارات و فرانسه برای تولید 2500 مگاوات برق از انرژی خورشیدی

احسان عبدالجبار وزیر نفت ورئیس شورای وزارتی انرژی عراق اعلام کرد که این کشور تاکنون قراردادهایی برای تولید 2500 مگاوات برق از انرژی خورشیدی امضا کرده است.

وزیر نفت عراق گفت:  برنامه عراق تولید بیش از 12هزار مگاوات برق از انرژی خورشیدی تا سال 2030 است ودر این راستا تاکنون قراردادهایی برای تولید 2500 مگاوات برق از انرژی خورشیدی با شرکت‌های جهانی امضا شده است.

او گفت که مدل اقتصادی‌ای که عراق باید پیش بگیرد تولید بیشترین انرژی ممکن با کم‌ترین هزینه ممکن است و افزود که دستیابی به انرژی نسبتا ارزان شرط مهم رونق و امنیت اقتصادی است.

عبدالجبار افزود که تحقق امنیت انرژی با اجرای پروژه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر و نیز نشاندن گاز به جای نفت برای تولید برق ارزان از منابع متنوع است.

عراق برای تولید برق از انرژی خورشیدی قراردادهای مهمی با شرکت های فرانسوی و اماراتی امضا کرده است.

 

عکاظ عربستان: 

دیدار هیئتی از کنگره امریکا با ولیعهد عربستان

عربستان سعودی از دیدار هیئتی از کنگره امریکا با ولیعهد عربستان در ریاض خبر داد.

هیئتی از کنگره امریکا شامل کریس استوارت، گای رسکنتلر، لیسا مک‌کین در ریاض با «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان دیدار کرده‌اند.

در این دیدار روابط دوستانه دو کشور و مسائل مورد اهتمام طرفین بررسی شده است.

برخی رسانه‌های امریکایی از احتمال دیدار رئیس جمهوری امریکا با ولیعهد عربستان در آینده نزدیک خبر داده‌اند.

 

الرایة قطر:

برندگان جایزه بین المللی دوحه برای گفتگوی ادیان

چهاردهمین کنفرانس گفت‌وگوی ادیان دوحه با موضوع"سخنان تنفرآمیز در ادیان؛ در عمل و در متون"با حضور 300نفر از دانشگاهیان،روحانیون،پژوهشگران وخبرنگاران از70 کشور جهان دردوحه پایتخت قطر برگزارشد.

مرکز بین المللی گفتگوی ادیان دوحه دیروز اسامی برندگان جایزه بین المللی گفتگوی ادیان دوحه 2022 را در چهارمین دوره خود اعلام کرد. 

دکتر محمد خلیفه حسن از مصر، دکتر سابرینا لی از ایتالیا و کشیش ملاخاز سونگوشویلی از گرجستان و بنیاد بریتانیایی"ولف "، بنیاد فرهنگ اسلامی اسپانیا وموسسه"جنبا الى جنب" آلمانی برنده جایزه شدند. 

در این کنفرانس موضوعاتی همچون؛“سخنان تنفرآمیز در ادیان در عمل و متون”، مفهوم سخنان نفرت انگیز، علل و انگیزه های آن،” الگوهای گفتار نفرت پراکنی و راههای مقابله با سخنان نفرت انگیز”مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سلطان بن سعد المریخی وزیر مشاور امور خارجه قطر درمراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت که افراد،گروه‌های مذهبی ودولت‌ها باید برای همزیستی وهمکاری یکدیگر را به رسمیت بشناسند وگفتگوی سازنده مبتنی بر احترام به فرهنگ‌ها،اعتقادات ومقدسات را توسعه وگسترش دهند.

 

الامارات الیوم: 

ثبت اولین مورد ابتلا به آبله میمون در امارات

وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که اولین مورد ابتلا به آبله میمون در این کشور ثبت شد.

 این نخستین مورد ابتلا به این بیماری در میان کشورهای شورای همکاری است.

این وزارتخانه اعلام کرد که یک خانم 29 ساله که از یکی ازکشورهای غرب آفریقا به امارات بازگشته مبتلا به آله میمون شده و هم اکنون درمان‌های لازم را دریافت می‌کند.

وزارت بهداشت امارات تاکید کرد که دستگاه‌های بهداشتی این کشور تمام اقدامات لازم را برای مقابله با این بیماری انجام می‌دهند.

این وزارتخانه افزود که امارات از سازوکارهای نظارتی پیشرفته مطابق با بالاترین استانداردهای جهانی برای مراقبت از جامعه در برابر بیماری‌های واگیردار، افزایش سرعت کشف بیماری و تلاش برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ها استفاده خواهد کرد.

وزارت بهداشت امارت از شهروندان این کشور خواست توصیه‌ها و دستورالعمل‌های نهادهای رسمی این کشور را جدی بگیرند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها